Bartomeu: „Tárgyalunk a lehetséges névszponzorokkal”

A stadion nevét értékesíteni akarják | Messi még aláírhat egy új kontraktust | 60 millió a nyárra

Josep María Bartomeu klubelnök a csapattal tartott Londonba a Chelsea elleni BL-nyolcaddöntő odavágójára, és ha már ott volt, interjút adott a ‘Bloomberg’ televíziócsatornának, melyben a klub egyedi játékfilozófiája mellett érintette a gazdasági aktualitásokat is. 

„Egy olyan klub vagyunk, mely a jó futballt választja. Egyedi stílusunk van, Messi pedig a világ legjobb játékosa, a mi kulcsemberünk. Andrés Iniesta egy példakép. Nem csak játékosként akarjuk a klubnál látni, hanem mint legendát is alkalmaznánk őt a jövőben. Messi esetében szintén az a tervünk, hogy a pályafutása után is az egyesülethez kössük. Nem hiszem, hogy a mostani lesz az utolsó szerződése a Barçával.”

Átigazolási piac

„Szívesen mondanám, hogy a piac meg fog majd nyugodni, de nem vagyok biztos ebben. Egyre több azon klubok száma, melyet egy tőkeerős befektető vesz meg, sőt már vannak olyanok is, akik mögött államok állnak. A mi stratégiánk nem más, mint fiatal játékosokat igazolni, felnevelni őket, megmutatni, hogyan játszunk, majd lehetőséget biztosítani a számukra, hogy idővel eljussanak az első csapatig.”

Keretösszeg az átigazolásokra

„Idén a Neymar távozása miatt befolyt összeg lévén többet költöttünk, de a stratégiai tervünk az, hogy minden egyes nyáron 60 millió euró áll a rendelkezésünkre, illetve ezen felül az az összeg, ami befolyik az eladásokból.”

Névszponzor a Camp Nounak

„Miután aláírtuk a megállapodást a Beko-val, a következő küldetésünk az, hogy találjunk egy névszponzort a Camp Nou számára. Az Espai Barça-projekt, mely nagyjából 600 millió eurót tesz majd ki, felét fedezni fogja a Camp Nou nevének értékesítése. Ilyen összegű szerződést még sosem írt alá a klub. Jelenleg 2-3 céggel is tárgyalunk ez ügyben.”

1 milliárd eurós bevétel 2021 előtt

„Az eredeti célunk az volt, hogy 2021-ig érjük el az 1 milliárd eurós álomhatárt, de úgy néz ki, hogy ez már előbb teljesülni fog. Ez fontos a számunkra, ugyanis a Premier League klubcsapatai óriási bevételre tesznek szert a televíziós jogdíjakból, nekünk pedig versenyt kell velük tartani. Ezt azzal is szeretnénk majd segíteni egyébként, hogy növeljük a Bajnokok Ligájából származó bevételeinket.”