Ettől az intézkedéstől, - hogy nem kell 3 év várólista és személyes megjelenés - várták az extra bevételeket.
Az elgondolás jó volt, csak kiderült, hogy aki Katalóniában/Spanyolországban akart tag lenni, az már az volt, a többiek, pláne, ha nem is európaiak, meg nem fognak ezért (ennyit) fizetni. Így az éves átlagos 150 ezres taglétszám nem bővül érdemben.
A realitás az, hogy az emberek 98%-át a felnőtt foci érdekli. Az is leginkább akkor, "ha jók vagyunk".
És ugye pont ez a tartalom az, ami felett nem a klub rendelkezik.
A tagsággal járó anyagi kedvezményeket meg reálisan csak az tudja kihasználni, aki Katalóniában él, ő is leginkább akkor, ha a focin kívül szívesen megnéz más sportokat is.
Az egy dolog, hogy van egy gyártói kapacitás, de pont ezért sem ad/gyárt le a Nike "bármennyit", mert nem a klubon marad rajta, hanem a gyártón. A klub csak egy sales csatorna. A mezeket a Nike gyártja, szállítja, azt a klub nem fizeti ki, csak százalékot kap az értékesítésből, jellemzően kb. 10-15%-ot.csababarca írta: ↑2023.10.15. 20:27:33Van egy gyártói kapacitás is, illetve a klub se fog berendelni feleslegesen többet, mert akkor meg rajta marad,és a végén akciózhatja ki következő szezon elején.
Amúgy pl lehetne olyan akció, hogy vegyél mezt, őrizd meg a blokkot, kövi évben az új mezt megkapod 20%-os kedvezménnyel.
A másik kérdés, hogy egyébként hány százalékot kap egyáltalán a klub az eladott mezek után.
Úgy sejtem van egy alap díj amit a nike-tól kapunk, mint szponzor, és a mezek után x %-ot, ami nem túl magas szerintem, de nem tudom.
Tehát ha túl sok mezt szállítana a Nike az adott évben, akkor az ő nyakukon marad.
Volt ilyen "őrizd meg a tavalyi blokkot" akció már pár éve.