2018.11.07. 13:59:32
Kivétel nélkül mindegyikkel egyetértek. Én is inkább az IKT vonalat erőltetném. A gyerek úgyis nyomkodja a telefont, és sok őskövülettel ellentétben nem büntetni kéne érte a gyereket, hanem kihasználni a benne rejlő óriási lehetőséget, ahogy te szerintem tök jól megoldottad csababarca.
Interaktív tanítás. A gyereket a mai világban annyi inger éri, hogy egy könyvre kb rá se néz. Ha valami felkelti a figyelmét, az csak részsiker, de ott is kell tartani.
Én a tananyag részévé tenném a Kreszt és az alapszintű pénzügyi oktatást is. Sok felnőtt (nem gyerek) a mai napig nincs tisztában az alapszintű pénzügyekkel, a közlekedési morálról meg ne is beszéljünk. A béka s*gge alatt van. Nem szárazan ledarált anyagra gondolok. Ezt is el lehet mondani érdekesen. Persze tanárfüggő. Nekem is volt olyan töritanárom, hogy imádtam az óráit, táblánál keresztrejtvényeket csináltunk, az óra részei voltunk. Rá egy évre nyugdíjba ment, és az új tanárral a két oldalas tömör forrásokat olvasgattuk, marha érdekes volt..
Az 5-6 fős osztályok lennének a legideálisabbak, de azt lehetetlen kivitelezni, legalábbis a közoktatásban biztosan. Nincs annyi tanár, nincs elég infrastruktúra hozzá. És a közeljövőben nem is lesz, úgyhogy inkább abban kéne gondolkodni, amit rövid távon el lehet érni.
A legfontosabb viszont szerintem is az lenne, hogy gondolkodni megtanuljanak a gyerekek. Felnőttkorban már hiába, aki fiatalon nem sajátítja el, az befolyásolható, kissé buta emberként éli le az életét. Ismeri mindenki azt az embertípust, aki suliban végig kitűnő volt, aztán kikerül a világba és összeomlik, mert a tankönyvben nem voltak benne azok a szituk, amikkel egy közösségben vagy új munkahelyen szembesül. Ezeket mind ki lehetne küszöbölni.
És még egy dolog. Az osztályzás. Itt is változtatni kellene. Én nagyon sok egyest kaptam, többnyire azért, mert házifeladatom nem volt kész, nem vittem tankönyvet, füzetet stb... Általánosban is már a jó tanulók között voltam mindig, matek, német és töri volt a kedvencem. Jártam versenyekre, elég jó helyezéseket értem el, de mindig 3-as voltam matekból, mert nem volt kész a házim stb... Én meg tudtam csinálni órán azt, amit sokan nem, így nem éreztem semmi késztetést arra, hogy gyakoroljam otthon. Ezekért folyamatosan kaptam az 1-eseket. Nem azt mondom, hogy ne büntessék azt, aki nem csinál házit. De ezen is lehetne változtatni.
Jegyek helyett és sokkal jobban díjaznám a szöveges értékelést. Meg minden tanuló magához képest lenne értékelve. Volt egy németes csoporttársam gimiben, nagyon gyenge volt németből, alig tudott magáról elmondani pár mondatot, azt is hibásan. 4-est kapott egyszer egy feleletre, mert magához képest elég szépen elmondta bemutatkozást. Következő órán én feleltem a német gazdasági helyzetből, 2-est kaptam, mert látta a tanár rajtam, hogy saját szókincsből mondtam el egyébként hibátlan nyelvtannal, csak nem használtam az előző órán vett új szavakat, kifejezéseket.
Akkor óriási igazságtalanságnak éreztem ezt, pedig mostani fejjel belegondolva, én semmit nem készültem, az a srác meg vért izzadva, talán órákat tanult otthon, hogy ezt el tudja mondani.
"Látta a Real Madrid Villareal elleni 6-2-es győzelmét?" " Nem láttam, viszont emlékszek egy 6-2-re a Bernabeuból..." /Joan Laporta/
Visca el Barca!