A Spotify is felkerült a mezszponzor-jelöltek közé

Egyelőre nincs hivatalos megállapodás

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Barcelonának várhatóan új főszponzorral kell megállapodnia a következő szezonra, mivel a japán Rakutennel most még élő szerződés idén júniusban le fog járni. Majd’ egy hónappal ezelőtt még két kriptovalutával kereskedő cég neve merült fel lehetséges opcióként, de a nemzetközi sajtó szerint már a népszerű streaming zenei platform, a Spotify is az érdekeltek közé került.

Spanyol hírforrások szerint a Rakuten már nem kívánja meghosszabbítani az ebben az évben lejáró kontraktusát a Barcelonával, és a Spotify lehet a legesélyesebb arra, hogy átvegye a 2017 óta Barça mezén márkanévként feltűnő japán cég szerepét. A zenei platformban lévő potenciál igen nagy, és emellett az elmúlt öt évben mutatott növekedése okot adhat arra, hogy az egyik legkomolyabb lehetőség legyen a klub számára. A Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek már folytatott tárgyalásokat az Arsenallal is, bár ott nem mezszponzorációról, hanem a klub megvásárlásáról tárgyalt, miután gyerekkóra óta Arsenal-szurkoló.

A cégcsoport nagyon fontosnak tartja már a kezdeti tárgyalások megkezdésekor, hogy a közösségi médiában is népszerű legyen a Barcelona, mint márka. Az esetleges szponzoráció változóktól függően évi 50 és 70 millió eurónyi bevételt jelenthet a Barça számára — korábban a Rakutennel évi 55-65 millió euróban állapodott meg a klub.

A gránátvörös-kékek szilárd követőtáborral rendelkeznek a legnépszerűbb közösségi oldalakon: Facebookon 103, Instagramon 104, Twitteren 39, TikTokon több, mint 12, YouTube-on pedig 13 millió követőt számlálnak, ezzel pedig szinte fej-fej mellett haladva a legnépszerűbb klubok a világon a rivális Real Madriddal, ugyanis mindkét együttes több, mint 270 millió követővel rendelkezik összesen (érdekesség, hogy a harmadik helyen álló Manchester Unitednek körülbelül 100 millióval kevesebb létszámú tábora van). A Spotify viszont szolgáltatóként ezeken a számokon is túltesz: spanyol lapok szerint 381 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, akik közül 172 millió (45%) rendszeres előfizető.

A Barcelona célja az új mezszponzorációs megállapodással kimondottan az, hogy a világ legjobban fizetett mezfelülete legyen a Barçáé, és ilyen formán több bevételt jelentsen ez a szponzoráció, mint az eddigi, Rakutennel fennálló kapcsolat.