Megállapodás a Spotify-jal: 280 millió, mezfelületek és Camp Nou névszponzoráció

A katalán RAC 1 rádióállomás értesülései szerint – melyre a teljes spanyol sajtó hivatkozik – a Barcelona és a svéd Spotify között megszületett a végső megállapodás a katalán klub főszponzori szerződéséről. 3 évre 280 millió eurót kaphat a Barcelona egy nagy szponzori csomagért cserébe.

A megállapodás a kiszivárgó hírek szerint már készen van, annyira, hogy kedden történhet a szerződés aláírása és a hivatalos bejelentés, ami azt jelentené, hogy a Spotify váltja a Rakutent a klub főszponzori szerepében is a következő szezontól, de ez még nem minden.

A Rakuten lesz a mezszponzor 2021-ig

 

A megállapodás ugyanis tartalmazza az edzőmezen való megjelenést és a női csapat mezének felületét is. Előbbin a Beko szerepelt eddig, utóbbin a Stanley. Ráadásul várhatóan a Spotify lesz a Camp Nou első névadó szponzora is, így a stadiont a következő három évben Camp Nou Spotifynak hívnák hivatalosan. Ebben csak az az érdekesség, hogy a következő három év jelentős részében a Barcelona  nem fogja tudni használni a Camp Nout, mert el fognak kezdődni a komplett felújítási munkálatok a stadionon.

A 280 millió euró azt jelenti, hogy évente 93 millió eurót kapna a Barcelona, bár az feltételezhető, hogy vagy ennek részeként, vagy ezen felül lesznek eredményekhez kötött bónuszok. A 93 milliót úgy kell tudni értékelni és helyre tenni, hogy eddig az első csapat mezfelülete 55 millió eurót ért a Rakutennek, a női csapaté 3,5 milliót a Stanleynek, az edzőmez pedig 10 milliót a Bekónak. Ez utóbbi korábban 19 millió volt, de tartalmazott más felületet is.

Tehát az eddigi 68,5 millió euróhoz lehet mérni a megegyezést, de teljesen azért mégsem lehet, mert a névszponzori megállapodás a Camp Noura teljesen új elem, és természetesen jelentős plusz értéket jelent.

De az egészen pontos számok és részletek csak a közelgő bejelentés után várhatók.