Az új Barça üzlet és múzeum hamarabb készült el, mint a Sagrada Familía

A Barça új lépést tett kiskereskedelmi üzletágának bővítése céljából. Július 2-án ünnepélyes keretek között megnyitották a Sagrada Família előtt épült új üzletet, amely egyben a Barça történelmét bemutató múzeumi résszel is kiegészült, és az üzletet 100%-ban a klub kezeli.

A Barça Store & Exhibition Sagrada Família néven futó üzlet összesen 415 m2-es, két szintes, az eladó bolti részen mellett megépített tematikus kiállítótér 100%-os Barça-élményt kínál.

Ez egy olyan belső tér, amellyel a Barça klub elkötelezettségét mutatja az új építészeti formák mellett, a múzeumi helyiségbe a látogatók egy nagy ablakon keresztül sétálhatnak be.

Jól rímel ehhez a téren található organikus stílusban épülő Sagrada Família (magyarul Szent Család-templom), amelyet a katalán építész, Antoni Gaudí tervei szerint már 1882 óta építenek. Az új Barça Store ennél lényegesen hamarabb elkészült. Persze a Sagrada Família építészeti munkái részben pénzhiány miatt, részben rendkívüli összetettsége miatt haladnak ilyen lassan, de ha elkészül, a világ legnagyobb bazilikája lesz. A templom mérete méltó szimbólum a világ egyik legnagyobb futballklubjának új ambiciózus üzlete mellett.

Gaudí tervei szerint kilenc épület készült el a katalán városban, az FC Barcelona még nem tart itt, az új üzlet a hetedik hivatalos értékesítési pont Barcelona városában. Az eddigi üzletek a Camp Nou, Canaletas, Paseo de Gracia, La Roca Village, Viladecans Style Outlet és Barcelona Repülőtér T1 és T2.

A Barça Store & Exhibition Sagrada Famíliaval a Barça új helyiségkoncepciót valósít meg, egyesítve a kiállítási területet és a klub történetéhez kapcsolódó jellegzetes elemeket, ezzel új élményt kínálva a látogatóknak.

Az új üzletbe érkező látogatók időszakos tematikus kiállításokat láthatnak majd, amiket a közönség ingyenesen látogathat. A múzeumi séta végén a rajongók vásárolhatnak néhány emléktárgyat a culé csapattól az ugyanazon a helyen található hivatalos Barça Store-ban.

A Barcelona közgyűlése június 16-án megszavazta a BLM, azaz a kiskereskedelmi hálózat 49,9 %-ának eladását, azonban a Mundo Deportivo értesülései szerint a klub fontolgatja, hogy meghátrál ettől a tervétől, mert úgy vélik, hogy a jogok 49,9%-ának átadása jelentős döntési jogkört adhat az üzleti partner részére. A végső döntést azonban úgyis a pénzügyi kényszer vagy nem kényszer fogja megszabni. Jelenleg úgy tűnik, inkább a televíziósjogok maradék 15 %-ának az eladásán van nagyobb fókusz.