A Barcelona versenyt fut az idővel. A katalán klub péntek délben, két nappal a bajnoki rajt előtt jelentette be, hogy aktiválta a klub audiovizuális részlege, a Barça Studios egy részének továbbértékesítését két befektetési alapnak 120 millió euróért, ami nem egyszerre kerül a klub kasszájába.
A Barcelona közölte, hogy az ügylet révén a Libero Football Finance AG és a NIPA Capital B.V. magánbefektetési tanácsadó cégek új partnerei lettek a Bridgeburg Investnek, a Barça Vision márkanevű cégnek.
Ezek a társaságok 120 millió euróért 29,5%-os tulajdonrészt szereztek a Barça Visionben (Bridgeburg), ami megfelel a korábban a Socios.com és az Orpheus Media által birtokolt részesedés egy részének. A Barça Vision a klub azon kezdeményezése, amely a Web3-hoz, az NFT-khez és a metavershez kapcsolódó összes olyan intézkedést egyesíti, amelyek a klub Espai Barça Digital felépítésére irányuló stratégiájának részét képezik.
Joan Laporta, a klub elnöke a megállapodás után kijelentette, hogy „jelentős előrelépést értünk el a digitális környezetekben, amelyek révén vagyonaink olyan kreatív központtá válnak, amely az FC Barcelona márkát olyan szintre emeli, amely egyedülálló a világon.”
Elmondta: „Az általunk követett tartalomstratégia sikeresnek bizonyult, és új módokat biztosít számunkra, hogy világszerte kapcsolatba lépjünk a szurkolóinkkal, valamint új bevételi forrásokat generál a klubnak. Ez a lépés, amit most teszünk, egy stratégiai lépés, amely új forrásokat biztosít számunkra a platformjaink számára, hogy tovább növekedhessünk egy olyan időszakban, amikor a digitális sporttartalmak iránti kereslet egyértelműen növekszik, és megerősíti a 2022-ben megkezdett digitális átalakulási utat.”
Ez a kezdeményezés új távlatokat nyit a Barcelona előtt, amely mostantól képes lesz arra, hogy a függőben lévő játékosokat regisztrálja, sőt hogy olyan szerződtetéseket is vállaljon [például Neymar esetleges visszatéréséről hallani a legtöbbet manapság – a Szerk.], amelyek néhány órával ezelőtt még lehetetlennek tűntek.
Mindezt azért, mert a klub ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy megállapodást kötött a Mountain & Co. and Acquisition Corp (NASDAQ: MCAA) nevű, technológiai vállalatokba és feltörekvő ágazatokba történő befektetésekre szakosodott céggel. A megállapodás célja, hogy a Barça Vision és a Barça Media célzott finanszírozáshoz jusson az új észak-amerikai tőkepiacokon, amely felgyorsítja a klub digitális kezdeményezéseit, és a Barça Media tartalmait új közönséghez juttatja el a klub számára stratégiai fontosságú piacokon világszerte. Az FC Barcelona arra számít, hogy a két vállalkozás jelentős bevételi forrássá válik a klub számára, amelynek becsült értéke körülbelül 1 milliárd dollár (kb. 910 millió euró).
***