A Barça szinte kizárta annak a lehetőségét, hogy saját márkát építsen ki

Már csak az lehet a kérdés, hogy a Nike-nál való maradás vagy a váltás és a Puma lesz a befutó

A Barcelona még mindig azon gondolkodik, hogy a következő néhány szezonban hogyan tudna több profitot termelni a mezének kereskedelmi forgalomba hozatalából. A néhány nappal ezelőtt felmerült három lehetőség közül az egyiket már szinte kizárták: a klub nem tartja életképes opciónak a saját márka kiépítését. Most úgy tűnik, minden két márkáról szól.

Laporta igazgatótanácsa jelenleg a RAC1 információi szerint azon vitatkozik, hogy a Nike-val folytassa, vagy elfogadja a Puma ajánlatát, de szerintük az a lehetőség kizárt, hogy a Barça saját gyártású mezt forgalmazzon.

Ellenajánlat

A Barcelonának jelenleg 2026-ig szóló szerződése van a Nike-val, amely opcióval 2028-ig meghosszabbítható. Ez a partnerség a felek között még 1998-ban kezdődött, a Barça elnöke azonban úgy véli, hogy a feltételek nem elég jók, ezért más lehetőségeket is tanulmányoz. Az amerikai multinacionális sportcég Laporta lépéseivel szembesülve javított ajánlatán, de a Puma 20-30 millióval többet fizetne, és a katalán rádió szerint hajlandó lenne vállalni a jelenlegi megállapodás felbontásáért járó kompenzációt. A szerződés felbontásához a Barcelonának két évvel korábban hivatalosan is közölnie kell ezen döntését a Nike felé.

A Barça, amelynek sürgősen szüksége van mindenféle bevétel növelésére, úgy véli, hogy a Nike által fizetett 105 milliónál (85 millió fix és 20 millió változó) többet kaphat és kellene is kapnia, noha a Nike erősebb és globálisabb cég, mint a német Puma.

***