Egy év múlva új neve lehet a Camp Nounak

Folyamatban van a névadó szponzor keresése | 200 millió eurót várnak

Annak érdekében, hogy az FC Barcelona képes legyen finanszírozni a Camp Nou megújítását és a stadion teljes környezetének modernizálását, nagy valószínûséggel a jövõ év folyamán névadó szponzora lesz a Camp Nounak. A szponzorációból összesen 200 millió eurót remél az FC Barcelona.

A pártoló tagok egy referendum keretében még 2014-ben lehetõséget adtak arra a klubvezetésnek, hogy értékesítse a Camp Nou nevét az Espai Barça projekttel összefüggésben, ami azt jelenti, hogy az eddigi név mellé egy szponzor neve is kerül majd, hasonlóan az Atlético Madrid stadionjához, amelyet Wanda Metropolitano-nak hívnak, vagy a Bayern München stadionjához, az Allianz Arenához.

A Barcelona már jó ideje együtt dolgozik a névadó szponzorációk szakértõ cégével a Van Wagnerrel, melynek 2018 elsõ negyedévében kell bemutatnia azokat az ajánlatokat, amelyeket a legjobbnak tart. A cél az, hogy a Barcelona és a Camp Nou több pénzt termeljen ebbõl a szponzorációból, mint a New Yorki Metlife Stadion, mely a 25 évre kötött szponzoráció során 400 millió eurót termel a Metlife biztosító társaság révén. A Barcelona várhatóan ennél rövidebb idõre szóló szponzorációban gondolkozik, ezért is remél ebbõl kevesebb pénzt.

Ha a klubvezetés döntött egy szponzoráció mellett, azt a pártoló tagoknak még mindig jóvá kell hagyniuk egy rendkívüli közgyûlésen, szintén még 2018 elsõ felében. Ezt követõen a következõ szezontól már lenne egy „vezetékneve” is a Camp Nounak.

Az egész szponzorációt az indokolja, hogy a teljes Espai Barça projekt 700-800 millió euróba is kerülhet. Az Espai Barça projektrõl itt írtunk korábban.