Ötmilliós pluszbevétel a jegyeladásokból

Népszerû a lemondási lehetõség

A klub 15 millió eurós nyereséggel zárta a 2004-2005-ös idényt, mely persze számtalan bevételi forrásból áll össze, mégis illik kiemelni a mérkõzésbelépõk különleges értékesítését. A Barcelonánál néhány éve már mûködik az a szolgáltatás, mely a mind a bérleteseknek, mind az egyszerû jegyvásárlóknak jó lehetõség.

Ennek lényege, hogy a bérlettulajdonos pártoló tagok lemondhatnak egy-egy mérkõzés megtekintésérõl, s ezért cserébe a klub bizonyos mennyiségû pénzt visszaad a vásárlónak. A Barcelona így viszont újból értékesítheti az adott belépõt. A megüresedett helyek pedig igen magas számban keltek el ismét, s a bevételek értelemszerûen megnõttek. A szurkolókban ez év során sokkal nagyobb volt a hajlandóság az akcióra, ezért ezen forrás bevételei 60%-al nõttek a korábbi szezonhoz képest, s a teljes haszon 5 millió euróra rúg. Összesen 105,106 jegyet tudott kétszer is értékesíteni a Barca, a bajnoki mérkõzéseken átlagban 4,749-et, a BL találkozókon 3,717-et.

Az akció természetesen azon mérkõzések alkalmával volt igazán népszerû, mikor a csapat egy kisebb, esélytelenebb gárdát látott vendégül a Nou Campban. A ranglistavezetõk a következõ meccsek lettek: A Málaga ellen (7.216), az Athletic Bilbao ellen (7.058), a Getafe ellen (6.418), a Mallorca ellen (6.185) belépõt adott el kétszer” a klub.

Ezen okos megoldás jó példa arra, hogy komoly erõfeszítések nélkül is jelentõsen növelhetõek az egyesület bevételei, csupán ötletre van szükség. „