Jótékonyság a pénz helyett
Ahogyan várni lehetett, megszületett a teljes megállapodás az FC Barcelona és az ENSZ gyermekvédelmi szervezete, az Unicef között, melynek részletei ugyan még nem nyilvánosak, de valószínûsíthetõ, hogy az Unicef nem csak együttmûködõ fél, hanem a klub történetének elsõ mezszponzora is lesz egyben.
Igaz, a világ nélkülözõ gyermekeiért dolgozó szervezet klasszikus értelemben nem nevezhetõ szponzornak, mivel a hirdetési felületért a Barcelona nem kap majd pénzt, de az egyértelmû, hogy az Unicef lesz az elsõ, melynek logója felkerül a Barca mezére. Ezt egyébként még nem erõsítették meg a felek, az viszont már nyilvános, hogy az együttmûködés megköttetett, s a következõ öt évre szól.
A szerzõdés ünnepélyes kihirdetését, s aláírását augusztus 11.-én tartják New Yorkban – mint már várni lehetett – ahol több részlet is kiderül majd a megállapodásról. A mezre kerülõ hirdetés mellett egyébként várhatóan még számos jótékonysági kezdeményezésben részt fog venni a Barcelona a továbbiakban, ezeket viszont még homály fedi.
A klub célja egyértelmû: mostantól az Uniceffel karöltve kell dolgozni a nehéz helyzetben élõ gyerekekért, különös tekintettel azokra, akik Aids fertõzöttek. Már nyilvános a megállapodás jelmondata is, mely így szól: Barca, több mint egy klub, egy új remény a világon a veszélyeztetett gyerekeknek”.
Ezzel lezárható a Barcelona mezreklámozásának ügye, mely majdnem három éve arról szólt, mely nagyvállalat logója kerül a gránátvörös-kék szerelésre. Végül egyiké sem szerepel a mezeken, így tulajdonképpen „makulátlanok” maradnak a trikók, s megõrzõdik 107 éves hagyomány. „