Egy film, a jótékonyság jegyében

A szolidaritás újabb jele

Tegnap este világszerte elkezdték vetíteni a televíziókban az FC Barcelona és alapítványa által éltre hozott jótékonysági televíziós spotot, mely a világon számos helyen szenvedõ gyermekek helyzetére hívja fel a figyelmet.

Joan Laporta elnök a tegnapi nyilvános bemutatón elmondta, hogy „ezzel az akcióval semmi más célunk nincs, mint hogy visszaadjunk a társadalomnak valamit abból, amit õk adnak nekünk minden nap.”

A 45 másodperces szolidáris hirdetést folyamatosan vetíteni fogja az Eurosport három csatornája, az ESPN, a Nippon TV, az ART, a Katalán Televízió, Barça TV és még számos televízió világszerte, mert a Barca TV adását mintegy ötven országban átveszik egyes csatornák. Joan Laporta elnök hozzátette, hogy ezzel a kampánnyal is „több mint egy klubként” pozícionálják a Barcát világszerte.

„A Barca több mint egy klub Katalóniában és Spanyolországban, s olyan események, tettek után, mint ez is, jó esélye van az egész világon azzá lenni” – vélekedett, s hozzátette: „a társadalom várt egy ilyen súlyú gesztust, de az Uniceffel folytatott együttmûködés is tovább folyik.”

A film bemutatásán jelen volt Joan Laportán kívül számos katalán sportpolitikai vezetõ, a Barcelona alapítványának elnöke, Lander Unzueta, a katalán civil élet több jelentõs alakja, a Barcelona támogatóinak képviselõi, valamint a csapat részérõl Rijkaard edzõ, Puyol, Sylvinho és Edmílson.

A jótékonysági felhívás üzenete, hogy „gólt kell lõni” a gyermekek szenvedéseinek a világ számos pontján, s a filmben föl tûnik egy mondat, mellyel a Barca jelzi, részt vállal a feladatból: „Ebben az évben még nagyobb kihívások állnak elõttünk.”

A film két verziója megtekinthetõ az alábbi linkeken.