A ‘Barca’ a legértékesebb márka

Magasan van a klub ázsiója

A ‘Global Sponsors’ tanulmányából kiderül, jelenleg a Barcelona számít a legértékesebb márkanévnek a világ labdarúgásában, amit elsõsorban az utóbbi idõszakban nyújtott bajnoki és BL szereplésével ért el.

Második helyre csúszott a Manchester United, és a harmadikra a Real Madrid. Michael Stiriling, a Global Sponsors kereskedelmi igazgatója elmondta, nagyban számít a végeredmény szempontjából, hogy az egyes klubokban mely ismert személyiségek vannak jelen, s Ronaldinho, vagy éppen Frank Rijkaard ismertsége sokat nyom a latban. Sterling azt is hangsúlyozta, hogy a Barcelona globális elismertségre törekvõ politikája, melyet az Uniceffel kötött szerzõdéssel nagyban támogat, szinten sokat ér a megítélés pillanatában, s elképzelhetõnek tartja, hogy ezzel a mezfelirattal a katalán klubvezetés elõkészít egy jövendõ, már profitorientált mezszponzori szerzõdést. Ez pedig óriási pénzt jelentene a klubnak, hiszen ezen tanulmány éppen az értékesítési lehetõségeket vizsgálta.

A teljes sorrend: 1. FC Barcelona, 2. Manchester United, 3. Real Madrid, 4. Chelsea, 5. AC Milan, 6. Bayern München, 7. Arsenal, 8. FC Liverpool, 9. Internazionale, 10. Olympique Lyon.