40 millió eurós mezszponzor a tréningekre | Saját márka a Nike helyett
Jordi Farré elnökjelölt, aki friss levegõt ígért a kampányának a megnyitásakor, tovább pontosította az egészen egyedi projektjét a hétvégén. Farré egy 40 millió eurós mezszponzori szerzõdést hozna kizárólag a tréningekre, a mérkõzések alatt a mezeken a ’Catalunya’ felirat lenne olvasható, õ maga személyesen függetlenségpárti, illetve hazugságnak tartja azt, amit Bartomeu állít, vagyis nem csak Katar akarja szponzorálni a klubot. Farré ráadásul saját márkát hozna létre, és nem hosszabbítana a Nike sportszergyártó céggel.
Farré a több, mint 200 fõt foglalkoztató ’Geek Group’ tulajdonosa, mely vállalat mérnöki szolgáltatásokat nyújt ipari- és tervezési folyamatokhoz valamint meghatározott termékek tervezéséhez. Egyértelmûen függetlenségpárti, és a ’Som gent normal’, vagyis a ’Normális emberek vagyunk’ elnevezésû projektjében határozott és egyedi elképzelésekkel próbálja elnyerni a sociók bizalmát és szavazatait.
„Senki nem beszélt még ebben a választási kampányban projektekrõl. Laporta beszélt Cruyffról, Katalóniáról és az Unicefrõl, Bartomeu a triplázásról és a támadóhármasunkról, Freixa pedig csak a Masiáról fejtette ki a véleményét. A mi projektünk azonban lefedi ezeket, és még új elemeket is tartalmaz” – így Farré az ’EFE’ hírügynökségnek adott interjújában, melyben elsõként a mezszponzorációról beszélt.
Saját márka
„A Nike sportszergyártó cég éves szinten 180 millió euró bevételhez jut a Barça mezeinek az értékesítésével. A disztribúciós hálózat költségei ennek az összegnek a 25-30%-át teszik ki, a klubnak pedig 30 millió eurót fizet a jogokért. Lehet számolni. Egy 110 millió eurós ügyletrõl beszélünk, egy olyan modellrõl, amit a Borussia Dortmund is vizsgál jelenleg” – utalt tehát egy saját márka létrehozására és az így keletkezõ profit klubon belül tartására Farré, aki egyébként elárulta, hogy egy vállalat 40 millió eurót fizetne az egyesületnek azért, hogy az elsõ keret a nevével ellátott dresszekben tréningezzen. Farré azt ígérte, hogy a jövõ héten meg is fogja nevezni ezt a vállalatot.
’Catalunya’ lenne olvasható a mezeken
Ami a mérkõzéseket illeti, Farré a függetlenségpárti beállítottságának köszönhetõen a katalán márka népszerûsítésére használná fel a mezfelületet, ugyanakkor mindezt úgy, hogy a klub jelentõs bevételekhez jusson.
„A katalán kormányzat különbözõ szervei – a turizmusért vagy éppen a hajózásért felelõs egységek – jelen vannak a piacon, és évente nagyjából 118 millió eurót költenek reklámfelületek megvásárlására. Az andalúz kormány is ezt teszi, a Baleár-szigeteki kormányzat hasonlóképpen cselekszik a futballcsapatokkal, és semmi sem dõlt össze. Ez tehát egy létezõ jelenség, semmi újat nem találtunk fel.”
„Úgy vélem, ez a nemzet csak akkor mûködik, ha abbahagyja azt, hogy mindig Madrid felé néz, és elkezd Európa valamint a világ többi része felé figyelni. A Barça egy határokon átnyúló entitás, nem egy politikai irányzat. Ha Katalónia azonban elmozdul egy irányba, a Barça nem mehet a másikba, a klubnak ugyanis szolgálnia kell Katalónia érdekeit.”
Nem Katar az egyetlen lehetõség
„Aki azt állítja, hogy a nagy cégek nem harcolnak a Barçáért, az hazudik. Hogy lehet akkor az, hogy a vállalatok azért fizetnek, hogy a Barça meccseinek a szünetében reklámozzák õket? Nem értem a helyzetet.”
„Ahhoz, hogy azt mondhassuk: a klubot kellõképpen támogatják, szükségünk van 50 millió euróra, a megoldás pedig nem Katar. A klub az elmúlt években mindent eladott nekik: a pályát, a televíziót, a mezfelületet és még a székeket is a stadionban, mindezt pedig csak 35 millió euróért.”
Espai Barça projekt – veszélybe hozza a klubot
„Mi nem akarunk több, mint 350 millió eurót költeni erre a célra, ráadásul egyáltalán nem értünk egyet azokkal a számokkal, amit a jelenlegi vezetés közölt – 200 millió saját forrásból, 200 milliós hitel és 200 millió a stadion nevének az értékesítésébõl. Szerintem nagyjából 35 millió eurós bevételt lehet évente a stadion nevének az értékesítésébõl realizálni, legalábbis ez a tendencia az európai piacot figyelve. A Barça nem generálhat egy 350 millió eurós kiadást úgy, hogy azt a stadion nevébõl akarja finanszírozni” – kritizálta tehát a Camp Nou és a környezetének megújítását megcélzó projekt finanszírozási hátterét Farré, valamint azt is kiemelte, hogy a csapatában nyolc mérnök is helyet kapott, ami a Camp Nou felújításakor rendkívül hasznos lehet.
Farré azt szeretné elérni, hogy a Camp Nou egy „okos stadion” legyen, tele olyan megoldásokkal, melyek könnyebbé teszik a szurkolók tartózkodását a stadionban. Példaként említette Farré a müncheni Allianz Arénát, a dortmundi Signal Iduna Parkot vagy éppen a San Fransiscoban található Levi’s Stadiont.
Bartomeu és a vádak
„Ha én állnék vád alatt egy állítólagos bûncselekmény elkövetéséért a klub irányításával kapcsolatosan, akkor nem jelöltetném magam. Ez olyan, mintha Barcelona polgármestere indulna a választásokon azok után, hogy vád alá helyezik egy korábbi, a várost érintõ döntése kapcsán. Toleráljuk? Elfogadjuk? És ha a bíróság bûnösnek ítéli majd?
Nem lép szövetségre senkivel sem
„Ha nem nyerek, nem fognak sokat látni a médiában. Van egy projektem, amit szeretnék megvalósítani, éppen ezért se az alelnöki, se az igazgatótanácsi poszt nem érdekel. Ha nem sikerül összegyûjtenem a szükséges aláírásokat, akkor hazamegyek, a programomat és az elképzeléseimet pedig odaadom a gyõztes félnek, és ennyi.”