Az FC Barcelona elnöke, Joan Laporta az alapszabályzatnak megfelelően beszéddel nyitotta meg a küldöttek közgyűlését, amelyben áttekintette a klub sportszakmai és gazdasági helyzwtét. A beszámoló jóváhagyására szólított fel, hogy stabilitás legyen, és elmondta, begyógyítottak egy 2017 óta vérző sebet. Mondataiban hangsúlyozta, hogy a klub visszatért a világ élvonalába anélkül, hogy elveszítette volna identitását vagy tulajdonosi modelljét, amit nem könnyű elérni.
Minden és mindenki ellen küzdünk. Azok ellen, akik minden alkalommal, amikor jól megy nekünk, visszatérően felhozzák a Negreira-ügyet, illetve azok ellen is, akik egyszerűen csak nem akarják, hogy győzzünk és dühösek. Velük szemben bátornak és erősnek kell lennünk.”
„Túl vagyunk a mandátum felén, keményen és jól dolgoztunk azért, hogy a Barcelonát visszajuttassuk arra a helyre, ahová méltó. Bíztak bennünk az emberek, hogy helyreállítjuk a gazdasági helyzetet, visszaszerezzük a presztízsünket, felújítjuk a Spotify Camp Nout és népszerűsítjük a Masiát. Ezt tettük, és ezt fogjuk tenni a jövőben is. Most sokkal jobban állunk, mint 2021-ben, és ezt számos gazdasági mutató is megerősíti.”
Megköszönte a sociók támogatását, és sportszerűen kiemelte az ifjúsági akadémia iránti elkötelezettséget, valamint megdicsérte Decót és Flicket. Megjegyezte, hogy „nagyon elégedettek vagyunk a csapatunkkal, amely fiatalabb és értékesebb”. Emlékeztetett a női labdarúgás és a kézilabda tökéletes szezonjára is, a kispadon történt változással kapcsolatban pedig kiemelte, hogy új lendületet kellett adni a csapatnak.
A gazdasági frontot illetően ezt hangsúlyozta: „Javítjuk a klub helyzetét anélkül, hogy a socióknak mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk. Bejelenthetjük, ahogy a szenátus előtt is mondtam, 2017 óta idén először pozitív mérleget fogunk felmutatni. Volt egy vérző seb 2017 óta, és rengeteg erőfeszítést tettünk annak begyógyítására. Vagyonokat adtunk el, hogy húzóerőt adjunk és versenyképes csapatunk legyen, aminek köszönhetően megnyertünk egy bajnokságot, és ennek köszönhetően a sociók és a partnerek nem égették meg a zsebüket.”
Sikerült csökkentenünk a sportbérköltséget, a sportbérek aránya most 56% a bevételekhez képest, amikor megérkeztünk, ez 98% volt, ami fenntarthatatlan. Emellett sikerült elérnünk, hogy az első csapat sokkal jobban megbecsült legyen, mint amikor megérkeztünk. Az első csapat játékosainak átlagéletkorát is csökkentettük, ami garanciát jelent a jelenre és a jövőre nézve is. Szeretném kiemelni Deco munkáját, az igazolások tekintetében való visszafogottságát és a Dani Olmo irányába tanusított bizalmát, aki 47 millió euróba került.”
Ezzel a visszafogottsággal szemben az átigazolások terén kifejtette: „nettó 80 millióért adtunk el játékosokat, ezek egyszerű értékesítések voltak, nem pedig a lyukak betömésére irányultak. Amellett, hogy néha veszünk játékosokat, most kezdünk el igazán jól működni.”
A Barça Studio helyzete
Laporta megvédte a Barça Vision jövőbeli életképességét, és a pozitív eredményre hivatkozva a beszámoló jóváhagyására szólított fel. Elmondta azokat az okokat is, amelyek miatt a klub a könyvelői álláspont ellenére is fenntartotta a vállalat értékét.
A kereskedelmi részlegre rátérve kiemelte: „rekordszámú szponzori szerződést kötöttünk. A BLM-nek gratulálhatunk, rekordforgalmat értünk el, 72%-kal többet, mint 2018-ban, 110 milliós forgalmat bonyolítottunk le”. Ezután rátért a pénzügyi év és a közgyűlés felszámolásának legvitatottabb részére: „Van egy leányvállalat, amely úgy megy, mint egy rakéta, a BLM, és van a Barça Vision, az egység technológiai üzletága, amelynek lassabb az érési folyamata, de nem működési hiba miatt, hanem a meg nem érkező kifizetések miatt.”
„Bátrak voltunk, és napvilágra hoztuk ezeket a mulasztásokat, amelyek -91 millió negatív eredményhez vezettek. A könyvelő fenntartással élt, mondván, hogy ezeket a veszteségeket felszínre kellett hozni, és ezért változott a cég értéke. Mi a legutóbbi kifizetésnek, az Aramarkkal kötött megállapodásnak megfelelően végeztünk az értékelést, így ez nem értékelődött le.”
Megismételte: „a technológia világa nagyon vonzó, szakértőkkel beszélgetve ez egy aranybánya, és mindenki egyetért abban, hogy ez lesz a klub fő bevételi módja, ezért adtunk neki ilyen értéket. Van az Aramark, valamint vannak befektetők, akik be akarnak szállni. Ez folyamatban van, van egy üzleti tervünk.”
Dicsérte Miquel Barcelót és a klub 125. évfordulójára készülő plakátot. Úgy véli, az a tény, hogy a 75. évforduló, a centenárium és a 125. évforduló plakátjait Moró, Tàpies, illetve Barceló készítette, sokat elmond a klubról.
***