recrea írta:
Az is baj, h ahány iskola, ahány tanár, annyiféle követelmény rendszer. Úgy értem, nagyjából azt ad le a tanár, amit szeretne, nyilván van tanrend meg kötelező anyag, de ez is sok szubjektivitát enged.
Ez nyilván így van, fontos hogy jó tanárai legyenek az embernek, mert pl van egy alap tanterv, de a tanár választja ki milyen könyvből tanít stb.Sajnálom hogy neked amiket írtál keveset tanítottak, de úgy gondolom általánosságban szó esik ezekről.
davi10 írta:
DE ezt a fogalmat túlságosan kitágították mára. Amit tanítanak a gimnáziumban az az alapműveltség?
Csak pár példa:
-Szabad szemmel nem látható állatok idegrendszere és működése - véleményem szerint fölösleges (és a biológia az amit egyáltalán nem értek. Ahhoz, hogy valaki fogorvos legyen, miért kéne tudnia a madarak tollazatának a felépítését pl.?)
Szerintem külön kell választani egy szakközepet, meg egy gimnáziumot, egy gimnázium általános mindent egybefoglaló dolgot próbál átadni adott tárgyból, s pl amit írtak is sokszor a 17-18 éves gyerekek se tudják, hogy tűzoltók lesznek vagy katonák, vagy vadakat terelő juhász....
davi10 írta:
-Írásban gyökvonás
Ne vicceljünk már, ez pont egy olyan dolog, hogy fejleszti a logikádat, nem csak annyi hogy nyomogatod azt a hülye számológépet, hanem tudod hogy miként épül fel pl a logaritmus meg a gyökvonás, ezerszer jobban meglehet érteni, mintsem megnyomsz 2 gombot.
davi10 írta:
-Kémia, Fizika teljesen túlzásba van víve.
Ez is nyilván iskolafüggő, de ezzel sem értek egyet, nálunk legalábbis anno főleg a Kémia nagyon elhanyagolt tárgy volt, s 2 olyan tantárgyról beszélünk hogy Fizika meg Kémia, ami az egész világegyetem mozgatója.
Ha lenne prioritás, ezerszer inkább tartanám fontosnak, hogy az emberek megértsék hogy épülnek fel a dolgok, az anyagok szerkezete, fizikai törvények stb, mintsem mit gondol a költő a Holdról...Mondom elképzelhető, hogy nálatok nagy hangsúlyt fektetnek a Kémia-Fizika vonalra (ez miért lenne baj amúgy??? ) nálunk anno egy lesajnált tárgy volt, kár érte.
davi10 írta:
-Lehet ezzel sokan nem értetek egyet, de én a magam részéről a nem erre szakosodott gimikben eltörölném a rajz meg az ének oktatást
Én pl 2szer megbukhattam volna rajzból, de hát ugye nem buktattak meg

De ettől függetlenül szerintem ilyen készségtárgyakra igen is szükség van, pl Technika óra is nálam csak általánosban volt (ha már arra tértünk ki nem tud valaki becsavarni egy villanykörtét)
Ezek olyan órák, amelyek "lazításra" nem a konkrét információ gyűjtésre vannak, hanem az agy más részeinek megdolgozására, szórakozásra gyakorlásra, koncentrációfejlesztésre.
De akkor legyen eltörölve és legyen helyette Biosz matek, na?
