Az FC Barcelona 304 millió eurós adózás utáni nyereséget tervez bemutatni a következő, október 22-re tervezett közgyűlésen – jelentette be a klub. Az adósságot is több mint 100 millió euróval csökkentették, egy év alatt 680 millióról 552 millióra. A klub emellett 859 millió eurós költségvetést jelentett be a 2023/24-es szezonra, 11 millió eurós várható nyereséggel. A tavalyi mérleggel kapcsolatban pedig 1259 milliós bevételt és 1165 milliós kiadást jelentett be.
A klub hangsúlyozni szeretné, hogy minden bevétel javult, amely 43%-kal nőtt az előző évhez képest. Kiemelkedik a szponzoráció területe, ahol a 200 millió eurós számot sikerült túllépni, míg a merchandisingnak köszönhetően a klub egy szezon alatt abszolút rekordot ért el, több mint 100 millióval.
Nyilvánvalóan a Spotify Camp Nou a jegyeladásokból származó bevételek legnagyobb százalékát viszi el, 121 milliót halmozott fel. Megemlítik a női labdarúgást is, amely 2,7 milliót tudott összegyűjteni, míg a kosárlabda 4,5 milliót.
A klub múzeuma szintén fontos szerepet játszik a bevételek tekintetében, összesen 39,9 millió eurós forgalmat generálva.
A szponzoráció tekintetében a klub húsz új márkát épített be, amelyek 97,6 milliót termeltek, ebből csak a női labdarúgásban 7,8 milliót indukáltak, ami 95%-os növekedést jelent az előző szezonhoz képest. Az idei szezonra hat új szponzort szerződtettek, amelyek további 36 millió bevételt hoznak.
A klub azt is elárulta, hogy a LaLiga audiovizuális jogainak 15%-át eladták, közel 400 millió euróért.
***