Laporta kizárja a „Bayern-modellt” a Barça esetében

Az FC Barcelona elnöke úgy véli, hogy ez esetben a cégek a saját érdekeiket helyeznék a klub érdekei elé, és meg van győződve arról, hogy a költségvetés enélkül is nyereséggel zárul.

A súlyos gazdasági válság, amelyen az FC Barcelona keresztülmegy, megnyitotta a vitát a klub tulajdonosi modelljéről. Egyes hangok, mint például Jaume Roures, a Mediapro korábbi elnöke és Joan Laporta személyes barátja, az úgynevezett „Bayern-modell” mellett érvelnek, amelyben egy nagyon erős cégekből álló csoport (a németek esetében az Adidas, az Audi és az Allianz…) a részvények jelentős százalékát birtokolja, de a többség mindig a socióké.

A ‘Mundo Deportivo’ című lapnak adott interjúban Joan Laporta világossá teszi, hogy amíg ő az elnök, addig a Bayern-út nem jöhet szóba. „Ahogy nincs szükségünk befektetőkre a klub vezetéséhez, úgy nincs szükségünk arra sem, hogy kövessük azt, ami a Bayern Müncnennél történik, amelynél egy ruházatot gyártó és egy autógyártó cég van a képben… Miért kellene ezt nekünk is meglépnünk? Ezek szponzorok. Fizetniük kell nekünk, és mi segítünk elterjeszteni a brandjüket, de miért adnánk nekik a vagyonunk egy részét? Ha odaadjuk nekik, akkor kinek az érdekei kerülnek előtérbe, a cég vagy a Barça érdekei? Nyilvánvalóan a cégé.” – érvel.

Az FC Barcelona elnöke fenntartja, hogy a klubnak mindenáron meg kell őriznie a jelenlegi formát: „Az egyik erősségünk az identitásunk, a történelmünk és az, hogy minket mindig a sociók egysége képviselt.” Laporta meg van győződve arról, hogy a Libero által ki nem fizetett 40 millió euró ellenére képesek lesznek tartani a határidőt, és nyereséggel zárják ezt a pénzügyi évet (vagyonok értékesítése nélkül). Sőt, azt is elmondta, hogy ajánlatot kaptak egy cégtől, amely meg akarja vásárolni a Barça Vision 49%-át.

***