Megszakadt a kínai kapcsolat
A 2003-óta dolgozó új klubvezetés örökké ellentmondásos tevékenysége közé tartozott a mezszponzoráció bevezetése, amivel megszakadna a lassan 106 esztendõs egyesület egyedülálló, reklámmentes mezt érintõ hagyománya. A Laporta-vezetés kezdetétõl, azaz már több mint két éve szeretnék tehát a magas rangú vezetõk, és e mellett sok szurkoló is, hogy a hagyomány helyett most már inkább fogadja el a Barcelona is a sok-sok eurómilliót évente ezért a reklámért.
A mez viszont még mindig üresen áll, s minden bizonnyal még fog is egy darabig, mert a Barca nem fogja reklámozni a 2008-as pekingi olimpiát, amirõl korábban hónapokon át beszéltek. A katalán vezetõk tegnap jelentették be, hogy a kínaiakkal folytatott tárgyalások végleg megszakadtak, azaz a Barcának új szponzor után kell néznie. Mindez egyébként azért adhat okot kritikára a vezetõk felé, mert már a tavasz folyamán úgy tûnt, kizárólag az aláírás hiányzik az öt éves mezszponzori szerzõdésrõl. A megállapodás mégsem született meg, pedig volt olyan pillanat is, amikor szinte a teljes barcelonai vezérkar Pekingbe utazott, éppen a tárgyalások lezárása miatt.
Ez viszont már a múlté, a miértrõl pedig csak találgatni lehetne, mivel nem került nyilvánosságra, hogy milyen pontot, pontokat nem tudott tisztázni a szerzõdéstervezetben a két fél. A teljes eddigi titkolódzásban nagy szerepe volt a kínai képviselõknek is, akiktõl szinte folyamatosan megállapodást cáfoló nyilatkozatok érkeztek Európába, konkrétumok pedig egyáltalán nem szivárogtak ki. A Barca szándéka ezzel együtt nem változott meg, s a továbbiakban is azon fogak dolgozni a vezetõk, hogy betöltsék a gránátvörös-kék mezt egy szponzor logójával, mely egyébként a pártoló tagok 2003-as szavazásának az eredménye is.
Mivel azonban erre a bajnoki szezonra már nem várható új megállapodás, az elnökség további szponzorok után néz, s ennek elsõ eredménye, hogy a Hitachi japán elektronikai cég is a Barca hivatalos szponzorává vált, bár itt kisebb volumenû támogatásról van szó, mint egy mezszponzor esetében. Ezen kívül még tervezi a vezetés, hogy bõvíti a Nike amerikai sportszergyártóval jelenleg is fönnálló évi 12 millió eurós szerzõdést, mely további eurómilliókkal bõvítheti a kasszát. Mezszponzor pedig várhatóan csak 2006-2007-tõl…