Megújították az Unicef szerzõdését 2012-ig | Helyén a mezszponzor
A Barcelona sportszerszállítója, a Nike nyilvánosságra hozta a 2011-2012-es idényre készült Barcelona-mezt, mely számos újdonságot tartalmaz. A gránátvörös-kék csíkozás az átlagosnál lényegesen vékonyabbra és sûrûbbre sikerült, az új mezszponzor, a Qatar Foundation a mez elsõ felére kerül, így az Unicef logójának csak a játékosok hátán, a számozás alatt jut majd hely.
Azzal, hogy a Barcelona évi minimum 30 millió euró fejében eladta a mezén található felületet, az Unicef számára új felületet kellett keresni, ha a katalán klub és az ENSZ Gyermekalapja meghosszabbítja a szerzõdését. Ez végül beigazolódott, tehát a két fél között jövõre is élni fog a közös jótékonysági akció, de ennek részleteirõl majd csak júniusban számol be az FC Barcelona.
Az viszont biztos, hogy az Unicef továbbra is úgy marad szponzora a Barcelonának, hogy a katalán klub fizet, és a pénzzel továbbra is hátrányos körülmények között élõ gyermekeket fog támogatni a szervezet. A támogatás mértéke a Barcelona éves költségvetésének 0.7 százaléka, ami hozzávetõlegesen 2.5-3 millió millió eurót tesz ki immár.
Ami az új mezt illeti, a szponzor logója mellett jelentõs változás, hogy a csíkozás nagyon sûrû, a mez ujjai viszont csíkok és sávok nélkül egyszerûen kékek. Az idegenbeli mez a hírek szerint fekete lesz. A mezeket hivatalosan kedden mutatja be a Barcelona a közönség számára, amiket azonnal meg is lehet majd rendelni a hivatalos internetes áruházakban.