Remélhetőleg a nagy legendák nyomdokaiba lép
This is just... pic.twitter.com/FxBzTvE62n
— FC Barcelona (@FCBarcelona) July 16, 2025
Az tuti hogy ez a legfőbb mozgatórugó. Azért mert azt hiszi Ecclestone úr hogy látványos a verseny (mert valljuk meg sokkal jobban átjön a kamerán a sebességérzet, mint a normál pályákon), azon kívül sok értelme nincs. A legtöbb pilótának nincs kedve odacsapni a vasat a palánkhoz csak mert egyesek látványos versenyt akarnak... Szvsz sokkal jobb egy Monza vagy egy brazília, ahol "vérre menő" a harc...Saviola007 írta: Szerintem egy oka van a pénz.
socio66 írta:ezek a városi pályák egyszerűen nevetségesek!massa11 írta:Én attól tartok, hogy a végén csak városi pályák lesznek.
előzni lehetetlen,a pálya mocskos,az autó pattog rajta,tehát ha még lenne is előzési pont,a pilóták nem mernek kockáztatni emiatt,ha baleset van minimum 6 körig nem történik semmi,mert szinte lehetetlen kiemelni az autókat..egyszerűen vicc..gyakorlatilag a pálya adottságai megölik a versenyt.
érthetetlen hogy miért erőlteti ezeket a pályákat Ecclestone..
ezek a városi pályák egyszerűen nevetségesek!massa11 írta:Én attól tartok, hogy a végén csak városi pályák lesznek.
nekem ezzel csak az a bajom h rovidebb lenne a verseny, mert engem a taktika resze is elegge erdekel az f1ben... pl nagyon tetszett az a huzas amit a renaultnal csinaltak alonsoval... es igy siman nyerte a futamot.... ha nem tankolnak neki rovidebbet es csak kubica moge jon vissza... lehet h kubica nyer siman... persze szep az amikor a palyan meccselnek a fiuk de annak az aran h rovidebbek legyenek a futamok, nekem nem eri meg:(G-Jay írta:Tankolás nélkül az F1?
Érdekes lenne, én amióta követem az F1-et, azóta mindíg volt tankolás, Viszont szerintem sokkal jobb lenne nélküle, én már évekkel ezelőtt felvetettem. Nézzük pl a MotoGP-t, ott sincs még csak boxkiállás sem, így valóban a pályán dől el minden, nem a boxban. Ha nem lenne tankolás, akkor végre tényleg a pályán kéne megellőzni egymástjóval több lenne a bevállalósdi.
Persze ehhez hozzájön az, hogy kb hasonló képességű autókkal versenyezzenek a srácok.
Kicsit magas lóról beszélsz...gekkodan írta:Gergo9,
Tudatosan felépítve, normális érvekkel alátámasztva, értelmesen igyekeztem leírni, adatokkal és történtekkel alátámasztva, hogy mi a véleményem.
Hamilton nem volt gyorsabb tavaly, mint Alonso, egy szinten voltak.
De az RTL-es szakértőket is l.szarom. Nem ez a mondandóm lényege, hanem az, hogy Schumacher óta a mezőny legstabilabb pilótája Alonso. Kubica stabil? Tény, de eredményességében még a nyomába nem ér a spanyolnak, ráadásul a hétvégén láthattad, hogy egy konstruktőri 3. legjobb autót hogy vert rommá Alonso a gagyi Renault-al. Ne hasonlítsunk már azért egy Alonsot egy lengyelhez. Jegyzem meg Kubica hatalmas tehetség és zsírkirály pilóta, de nem egy kategória még a spanyollal, mint ahogy Hamilton sem.
És igen. Az eredmények a döntőek, nem a szubjektív vélemény és a köridő. És amig Hamilton nem 2x-es VB, addig Alonso mellett van a mérleg.
Van az a híres igazmondás, amivel zárom, utalva az eredmény-centrikusságra.
"Tudod mi a közös a sasban és a bakterban? A sas rohadt magasan repül, a baktert viszont baromira nem érdekli"
Ennyi az adatokról és a számokról.
szerk. Alonsora nem mondtam, hogy makulátlan ember. De azt állítom, hogy egy alapjáraton gonosz és tróger ember nem tud 2 VB-t nyerni, mert ahhoz túl sok emberrel kell egy technikai sportban együtt dolgoznod, túl sok embertől függ a sikered, hogy a velük kialakított rossz viszony esetén eredményes legyél. Mert lehetetlen. A Forma 1 egy család, ezek az emberek együtt élnek, együtt dolgoznak, együtt boldogok és együtt küzdenek, ha nem. Trógerekkel és "nem csapatjátékosokkal" sosem leszel nyertes. Mert az F1 ilyen értelemben legalább akkora csapatsport, mint a foci. Egyedül kevés vagy, lehetsz a világ tehetsége is...
Remélem nem kell magyaráznom.
Tamás nehéz megérteni,hogy jövőre is szerződése van Massának is, és Kiminek isVarga Tamás írta:
Amúgy Alonso barátunk legújabb nyilatkozata megágyazás a jövő évi Ferrari-kormánnyal
Nem erről van szó, hanem pl. Sokat nyom alatba a jó taktika 2 kiállás 3 kiállás. Észrevehetően Alonson inkább kísérleteztek míg Hamilton a biztosabb taktikával ment mindig. Sokat számít ez hidd el. Vagy, hogy általában Alonsot hívták be előbb a boxutcába is...miihii írta: A kiemelt részhez annyit,h önmagában az arca,a pénze és az angolsága kummára nem számított volna semmit,ha a jóval rutinosabb Alonso ugyanolyan technikában ülve úgy ment volna,mint egy 2szeres VB.De mivel rendszeresen Hami végzett előrébb nála (nem kicsit blamálva a spanyolt),érthető,h az esélyesebb pilóta a csapaton belüli első...Nem hiszem,h az idény elején azt mondták volna a Mekinél,h figyu Fernando,te cs szépen hagyd majd előremenni Lewist,meg lehetőleg még egy-két másik verenyzőt is engedj be közétek és te cs gurulásszál el vmi pontszerző helyen...Egyszerűen dominánsabb volt az egész idényben,a kezdetétől fogva az angol,jóhogy nagyobb szelet kapott csapaton belül.Ha Alo hozta volna magát,akkor a hajára kenhette volna a pénzét,arcát,nemzetiségét az ÚJONC!
Am én nem utálom a Rönóst,cs vhogy nem szívlelem.Önelégült,pökhendi volt elég soxor és ezzel nem szerzett jó pontokat nálam.A Mekiben sem annyira csipáztam,de bíztam a rutinjában és h csodát tesz a wokingiaknál.Csoda az (majdnem) lett,de ez egy bizonyos LEWIS HAMILTON kiugró teljesítményének volt köszönhető,aki bizony picit eldádázta a csapattársat...
Ebben teljesen igazad van.gekkodan írta: Alonso nyilván úgy ment a mekihez, ahogy oda hívták. Ha emlékeztek, már 2006-ban aláírta a szerződését, úgy, hogy még 1 évig a Renault-ban volt. Nyilván nem feleslegesen fizettek neki évi 26 millio eurot, és nem véletlen írtak alá vele már 1 évvel a hatályba lépés előtt.
Aztán odament, ott pedig érdekes dolgok történtek. Egyrészt jött Hamilton, aki tehetséges, de nyilván eredményei alapján azért az F1-ben Alonso joggal remélhette, hogy beállításokat, boxkiállás-rangsorokat és apróbb előnyöket tekintve kap majd némi előnyt. Ami jogos is volt egy újonccal szemben és úgy, hogy a McLaren kvázi vele akart visszaülni a trónra, mivel Hakkinen óta nem sikerült, hiába volt egy Kimi a csapatban.
Ez már nekem sántít egy kicsit mert addig igenis Alonso volt az első számú pilóta amíg egyértelműen gyorsabb volt mint a brit. Csakhát Hamilton minimum ugyanolyan gyors volt és egy angol csapat egy angol pilótával nem tehette meg hogy Alo mögött tartjagekkodan írta: Hamilton hatalmasat robbantott, de F1-es eredményei és csikósága miatt méltánytalanul több kedvezményt kapott. Ezt igazolja, hogy gyakorlatilag a McLaren saját nevelése, Ron Dennis fiaként szereti és az apja pedig Anglia 2. legbefolyásosabb embere. Ezek a tények mind alátámasztják, hogy egy vitában nem Alonso jött ki győztesen, a csapat támogatását egyértelműen élvezte a britt.
Erre csak azt tudom mondani hogy Hamilton is hozta volna ha nem Alo a csapattársa meg az elejétől fogva támogatjákgekkodan írta:
Alonso tavaly simán hozta volna a VB-t, ha megkapja azt, amit vélhetően ígértek neki. És erre példa, hogy ennyi pénzt költöttek rá, valamint Hamilton még sehol sem volt, amikor odavitték Alonsot úgy, hogy még a Renaultban lehúzott előtte egy szezont. Ennek ellenére a Meki bukott mindent, a nagy igazságosztó Ron Dennis pedig egy kémbotrányt is elszenvedett, a csapaton röhögtek és egy 2x-es VB-győztes pilótával, egy hipertehetséggel és a mezőny egyik legjobb autójával úgy zártak, hogy semmit, de semmit nem nyertek. EZEK UTÁN INKÁBB A CSAPATVEZETÉSEN GONDOLKODNÉK EL, NEM PEDIG ALONSOT VAGY HAMILTONT SARAZNÁM.
Hagyjuk sztem az rtl-es szakértőket sztem az se tudják mit néznek kivéve talán Wébert. Alonsa minden csak nem stabil ebben az évben számtalanszor hibázott épp vagy 3 futammal ezelőtt élcelődtek rajta hogy Alonso a futamokon hátrafelé halad szval ennyit erről. Spanyol hév benne is benne van. Egyáltalán nem mondanám stabilnak. Egy stabil versenyző van az egész bagázsban az pedig Kubicagekkodan írta: Ne értsen félre senki, nem mondom, hogy Alonso vétlen, de hogy nem azt a bánásmódot kapta, amit ígértek neki az tuti. Valamint az is tuti, hogy a mezőnyben Schumacher óta nem volt akkora pilóta, mint a spanyol. Fejben, képességben és stabilitásban több, mint Hamilton, vagy Kimi. Buta hibákat csak évente 1x ejt, teljes hidegvérrel és kiegyensúlyozott tempoban képes versenyeket sorra végigvezetni. Szabó Robival tudok egyetérteni, a tegnapi futam után mondta jól az RTL-en, hogy Hamilton és Massa rengeteg hibát vét, fejben egy pilóta van a nagy Michael óta aki képes viselni a terhet és teljes koncentrációval teljesíteni: Fernando Alonso.
Massa ugyanezt csinálta meg Japánban amit Schumi anno Jerezbengekkodan írta: Schumachernek sem volt kevesebb hibája, sőt. Mindenki emlékszik 1997-re, amikor Suzukában Villeneuve-öt kitolva esett ki a versenyből, a kanadai pedig szerensésen megnyerte a VB-t. Elvették a pontjait, bírósági eljárás is indult ellene. Ettől még az F1 legnagyobb pilótája és tudása vitathatatlan. De emberileg ő sem volt jobb, sőt.
gekkodan írta: Konklúzió: aki egy 2x-es világbajnokot lenulláz emberileg és nem ismeri el a tehetségét, valamint a McLaren-ügyben egyértelműen Őt jelöli meg vétkesként, az gondolkodjon el, olvasson F1-történelmet és számoljon 10-ig mielőtt bármit leír.
gergo9 írta: A kövi hozzászólásomban írtam hogy egy kicsit túloztam azzal hogy megalázta. Te most felhoztál két olyan esetet amikor Hamilton hibázott. De az nem említetted hogy Fujiban Alika milyen nagyott betlizet miközben Hamilton parádésan versenyezve nyert hogy csak egy esetet említsek. Pontegyenlőség meg ugy jött létre hogy az uccsó két futamon Hamilton 0-zott(szinte). Addig nagyon meggyőző volt. A rutintalansága miatt kapott ki. 2006ra visszatérva Japánban pontegyenlőség volt Alo és Schu között Schu elfüstölt így 10 ponttal előzte meg Alo. Brazilíába Schumachernek ujabb motorhibaja lett az edzesen pedig messze ő volt a leggyorsabb. Így a 10helyről minden mind1 alapon kezdett előre jönni aztán defekt és 1 kör hátrány lett belőle. DE ha papírforma szerint nem robban fel a motorja Japánban nyer 2 ponttal megy Alo előtt és tuti nem így ment volna Japánban smián behozta volna a Ferrarit Alo elé ez tuti mert fényévekkel volt gyorsabb ő is meg a Ferrari is Brazilíában de F1 sincs HA így már ezen kár sajnálkozni. Amugy meg nem is erről volt szó hanem arról hogy Alo azt nyilatkozta simán nyert 2006ban.
A kövi hozzászólásomban írtam hogy egy kicsit túloztam azzal hogy megalázta. Te most felhoztál két olyan esetet amikor Hamilton hibázott. De az nem említetted hogy Fujiban Alika milyen nagyott betlizet miközben Hamilton parádésan versenyezve nyert hogy csak egy esetet említsek. Pontegyenlőség meg ugy jött létre hogy az uccsó két futamon Hamilton 0-zott(szinte). Addig nagyon meggyőző volt. A rutintalansága miatt kapott ki. 2006ra visszatérva Japánban pontegyenlőség volt Alo és Schu között Schu elfüstölt így 10 ponttal előzte meg Alo. Brazilíába Schumachernek ujabb motorhibaja lett az edzesen pedig messze ő volt a leggyorsabb. Így a 10helyről minden mind1 alapon kezdett előre jönni aztán defekt és 1 kör hátrány lett belőle. DE ha papírforma szerint nem robban fel a motorja Japánban nyer 2 ponttal megy Alo előtt és tuti nem így ment volna Japánban smián behozta volna a Ferrarit Alo elé ez tuti mert fényévekkel volt gyorsabb ő is meg a Ferrari is Brazilíában de F1 sincs HA így már ezen kár sajnálkozni. Amugy meg nem is erről volt szó hanem arról hogy Alo azt nyilatkozta simán nyert 2006ban.Kralo írta: Hogy alázta meg Hamilton? Spaban a bukótérben vagy Brazíliában a rajt után? Ez volt az a két eset, amikor konkrétan találkoztak pályán. Én csak a pofára eséseket láttam.
Hány ponttal szerzett többet az a Hamilton, akit nyomtak a kémbotrány után a Mekinél- amikor Dennis olyat nyilatkozik egy-két versennyel a vége előtt, hogy Alonso ellen versenyzünk-?
Hamilton az időmérőknek köszönhette, hogy egyáltalán annyi pontot összeszedett, mint a spanyol.
Az időmérők pedig igencsak hagytak kívánni valót maguk után.
2006al kapcsolatban pedig nézd meg a pontkülönbséget és rájössz, hogy még anélkül is vb lett volna Alonso. Műszaki hibája, és érthetelen büntetése pedig neki is volt 2006ban.
Kíváncsi lennék te tavaly mit is néztél valójában? Elejétől kezdve? Szerintem az első furtamon, majd Malajziaban, Monacoba jobban ment és előrébb végzett Alo. (azzal meg ne jöjjön senki h Monacoban Hami gyorsabb volt csak nem engedték h megelőzze...alapból agyonverte Alo a mezőnyt, majd avégére visszavett, gondolván, hogy a csapattársa úgysem támadja meg, sőt Monacoban meg is néztem volna hogy előzi meg...sehogy). Aztán évközben mondjuk a Nürburgring, vagy Monza ahol Alonso volt a jobb, sőt még a Hungaroringen is, csak ott megbüntették ugye...szóval az hogy folyamatosan az angol volt jobb erős túlzás, sőt alapvetően hamis állítás. Nem beszélve arról, hogy ha annyira végig jobb lett volna Hami, akkor nem lett volna pontegyenlőség...miihii írta:De mivel rendszeresen Hami végzett előrébb nála (nem kicsit blamálva a spanyolt),érthető,h az esélyesebb pilóta a csapaton belüli első...Nem hiszem,h az idény elején azt mondták volna a Mekinél,h figyu Fernando,te cs szépen hagyd majd előremenni Lewist,meg lehetőleg még egy-két másik verenyzőt is engedj be közétek és te cs gurulásszál el vmi pontszerző helyen...Egyszerűen dominánsabb volt az egész idényben,a kezdetétől fogva az angol,jóhogy nagyobb szelet kapott csapaton belül.Ha Alo hozta volna magát,akkor a hajára kenhette volna a pénzét,arcát,nemzetiségét az ÚJONC!
Am én nem utálom a Rönóst,cs vhogy nem szívlelem.Önelégült,pökhendi volt elég soxor és ezzel nem szerzett jó pontokat nálam.A Mekiben sem annyira csipáztam,de bíztam a rutinjában és h csodát tesz a wokingiaknál.Csoda az (majdnem) lett,de ez egy bizonyos LEWIS HAMILTON kiugró teljesítményének volt köszönhető,aki bizony picit eldádázta a csapattársat...