Huhh, ez is kész van, megszenvedtem vele, úgyhogy képes hír legyen ám!
Magas feszültségű mez
Nem pisztácia, nem foszforeszkáló, és nem is fluoreszkáló… Tervezői a Nike-nál csak „Volt”-nak nevezik a Barca második számú mezét.
Sok meglepett arcot lehetett látni az új szerelés júniusi bemutatása után. Először is a „hazai” nadrágon bevezetett újítás miatt, amely vörös színű lett, másodszor a csapat második számú mezének színe miatt. A sárga (?) mez azonban furcsaságának ellenére szépen fogy. „Ez egy merész felső. Modern, meggyőződésem, megfelel az ízlésünknek”- nyilatkozta Joan Laporta klubelnök a hivatalos bemutatási ceremónián, melyet a Nike cég rendezett.
Sokan megpróbálták már elkeresztelni a fura színű öltözetet. Lehet „pisztácia”, vagy „fluoreszkáló”… A Nike, (mely már 1999 óta öltözteti a Barcát, s mely mindig konszolidált mezeket tervezett) megadta a választ. A csapat második számú mezének neve: „Volt”. Se több, se kevesebb…
„Minden évadban próbálunk meglepetést szerezni a második mezzel. Ezért egy karakteres színt kerestünk, és egy olyan „személyiséget a dressznek”, mellyel a játékosokat még jobban feltüzelhetjük pályára lépésükkor. Valamint azt is szerettük volna, ha impozánsan fest majd a tv képernyőkön.”- mondta el az öltözék szültetésének miértjét Teresa Rioné, a Nike spanyolországi kommunikációs vezetője.
Az amerikai cég azt akarta, hogy az értékek, melyeket próbálnak közvetíteni minden design-lépésükkel, teljes összhangban legyenek a három legnagyobb sztárral, akit a spanyol ligában öltöztetnek: Ronaldinhoval, Fernando Torressel, és Pablo Aimarral. Tehát a Barca dresszének kidolgozása nem egy hirtelen tett lépés volt.
Van egy nemzetközi design-csapat, ami körülbelül hét főből áll, valamint egy nemzeti szerv. Ez a két csapat dolgozik együttesen, hogy meghatározzák, minden klubnak egyedileg melyik lenne a legjobb megoldás.
„A Nike mindig olyan megoldásokat javasol, amelyekről úgy gondoljuk, „jól illene” a klubhoz, és a terveket együtt hagyjuk jóvá. A választás már más dolog, mindig a klubé az utolsó szó. Tudunk változtatni a designon időről-időre, ha úgy gondolják” - mondja a kommunikációs vezető.
A klub filozófiájával összhangban kerestük a színt, hogy nagyobb erőbedobásra sarkalljunk a játékosokat, és még több sportsikert érjünk el.
„Befolyás és egyedi karakter. Ez az a két szó, ami világszerte összecseng a klub nevével. Az ok, amiért ezeket a színeket választottuk, hogy egy optimista Barcát mutatnak nekünk… És ez bevált.”- összegezte a második szerelés sikerének titkát Teresa Rioné. „Az Atleticónál és a Valenciánál is nagyon elfogadott szurkolói körökben az idegenbeli szerelés. Ez mutatja, hogy jól dolgoztunk.”
Egy biztos: a „Volt” forradalmasította a sportruhák piacát. A Barcelona szurkolókat, akik ellenezték a történelmi hagyományok elhagyását, most megigézte a Volt. A mérkőzések napján már messziről észrevehető a Nou Campba sárga mezben igyekvő drukkerek nagy csoportja.
Hatodik éve öltözteti a csapatot a Nike. A szerződés a két fél között 2008-ban jár le. Hamarosan le kell ülniük tárgyalni, s egyes hírek szerint a gránátvörös-kék klub megduplázhatja bevételeit ebből az üzletből. Ha a klub is támogatja a további együttműködést, akkor még nagyobb bevételekhez juthat a sportruhák és egyéb terméket árusításából.