Remélhetőleg a nagy legendák nyomdokaiba lép
This is just... pic.twitter.com/FxBzTvE62n
— FC Barcelona (@FCBarcelona) July 16, 2025
Igen, ebben egyetértünk:) Kár,hogy a Merci stabilan nem tud hozni egy közepes szintet sem, van ahol még a Rönók is jobbak...meg olykor még mások is egyenértékűek velük.füst írta:Nem tudom mit kapna itt, de nem érdekel, el sem olvasnám szerintem. Nem szeretem ha fröcsögnek, meg kárörvendenek, szóval nem is terhelem magam vele.Hali!, ez igaz, de ezzel kapcsolatban is írtam egy hszt, arra is reagálhatnál. Ha Vettel mint VB (mint Hami, Button,stb) hibázna a mezőny közepén ennyit ,akkor mi zúdulna itt rá? Ha abból indulunk ki,hogy egy ívről lecsúszásnál mit kap? OzsiDe nincs is erről szó, ami Vettelnek feladatként adott, azt remekül végzi, úgy tűnik nem hibátlanul, de Schumacher is hibázott/hibázik, csokorravalót lehetne gyűjteni a hibáiból, de akkor is ő marad a legnagyobb.
Nem tudom mit kapna itt, de nem érdekel, el sem olvasnám szerintem. Nem szeretem ha fröcsögnek, meg kárörvendenek, szóval nem is terhelem magam vele.Hali!, ez igaz, de ezzel kapcsolatban is írtam egy hszt, arra is reagálhatnál. Ha Vettel mint VB (mint Hami, Button,stb) hibázna a mezőny közepén ennyit ,akkor mi zúdulna itt rá? Ha abból indulunk ki,hogy egy ívről lecsúszásnál mit kap? Ozsi
ozsimiki írta: Utolsó bekezdéshez pedig, hát sajnos igen...ha minden fejlesztést betiltanak, amiről szólnia kellene az F1nek, akkor lassan kikötünk ott, h akár legyenek egyforma autók. Csak azt nem F1nek nevezik ....
olyan dolgokkal jönnek,h benzinspórolás,meg pénzspórolás... legyen már a FIA-nak édesmind1,hogy egy-egy csapat mire,és mennyit költ. Mi a fene közük van hozzá? Ha meg ugyanannyit költenek, akkor meg a bikák több pénzt öltek ebbe a területbe, mint más, és ezzel most nem mennek semmire.
De nem is az a baj,h betiltják vmiért (bár főleg ez is), hanem hogy már év közben érdekes mód...eddig bármilyen hasonló dolog is volt, csak következő évtől tiltották be. Persze most év közben kell ugye, átlátszó csürhe.
Azt mondták kb 1mp lesz a bikák lassulása körönként...ozsimiki írta:Ebben a topikban, a máshol tőled megszokott tisztán látás teljesen hiányzik.gergo9 írta: Most pedig egy perc néma csönd a Red-Bull fújt diffúzoráért.
Szerinted nem fura, hogy ezt év közben tiltják be? Ellentétben az utóbbi évek tapasztalataival? Jah, hogy fájó lenne elismerni, lehet a FIA nem is RedBull párti?
csalódok folyamatosan
szerk:
"Az FIA azt szeretné, hogy gázelvételnél a maximális állás legfeljebb 10 százalékába nyithasson ki a pillangószelep - ez az érték a csapatok többségénél most állítólag 45 százalék körül van, de a Renault-nál a 90 százalékot is eléri."
http://www.f1hirek.hu/f1/20110608-sokba ... ltasa.html
jah, úgy néz ki,hogy nem a RedBullt érinti leginkább rosszul
Ebben a topikban, a máshol tőled megszokott tisztán látás teljesen hiányzik.gergo9 írta: Most pedig egy perc néma csönd a Red-Bull fújt diffúzoráért.
Aki mindig jól jön ki a káosz-futamokból (és ez Button), arra már csak azt tudom mondani, hogy tud valamitozsimiki írta:Pedig ez jóval inkább szerencse kérdése volt, Button a sok előzése ellenére sem lett volna még top 5ben sem, ha nincs ENNYI SC. Aloval történő defektje után végigkullogott a boxig, és 21.ként jött vissza. Ha ott nem lett volna SC egyidőben (Alo miatt), akkor az életben nem hozza be Vettel kb 30-50másodperces előnyét, ha nem többet. De még Schumiékat se közelíti meg.
Száraz körülmények között valszeg nem úszhatná meg a büntetést, de esőben sokkal rosszabbak a körülmények. Ehhez hozzátartozik, hogy ilyenkor nincs meg a szokásos ideális ív: a bírók is láthatták, hogy Button a verseny azon szakaszában mindig azt az ívet használta (ahogy a pilóták egy része is). Szándékosságot meg teljesen kizárnám, a "falraszorítósdi" játékból minden résztvevő rosszul jön ki. Ráadásul Button az F1-ben az egyik legkevésbé agresszívebb pilóta, kb. ő lenne a legutolsó, aki megpróbálná ezt a játékot.ozsimiki írta:Amit meg írtam korábban is, az számomra rossz jövőt jósol, és érthetetlen, hogy lehet annyival kimagyarázni egy falra szorítást, hogy NEM LÁTTAM:) most ezentúl ezzel a szöveggel akkor senki se fog büntetést kapni?
ahhoz tudnám hasonlítani a dolgot,mintha a barcának megtiltaná az uefa a letámadást és a 70%os labdabirtoklást és minden csapatnak ugyan azzal a taktikával kéne játszania. érdekes mód ez a fociban fel sem merül,de a forma1ben kb ez lesz a helyzet. lassan elérünk oda,hogy elég 1 istálló,mert senki nem használhat egyedi dolgokat. mindenki beül a mercedesbe és csak a pilóták képessége dönt. mikor érünk el ide? 3-4 év múlva? a fia megöli a sport értelmét és csak idő kérdése,hogy a csapatoknak mikor tűnik fel. érdeklődéssel várom a red bull reakcióját.ozsimiki írta: eddig csak most olvastam vissza, erre mindenképp reagálnék még...
Természetesen egyetértek.
Akik RedBull-FIA-ztak itt sokat, erről mi a vélemény? Ez egy olyan újítás amit ők hoztak be, és fejlesztették tökélyre, és a többiek átvették.
Mint pl tavaly a Meki hozta az F-csatornát, nekik működött a legjobban, többiek átvették, DE EGÉSZ ÉVBEN MARADHATOTT. idéntől betiltották.
/ne gyertek a Brawn féle dupladiffúzorral, mert ott is az volt,h átvették, kifejlesztette a többi csapat is, de MARADHATOTT abban az évben/
Ez az, a többiek is ölhették volna a pénzüket ebbe, nem tették, hát így jártak. És most ezt elveszik a Red Bulltól, ráadásul így év közben, amikor nincs alkalom újat csinálni, mert tesztlehetőség sincs...hát igen, ez az egyetlen mód van, hogy Vettel ne legyen világbajnok.ozsimiki írta:első bekezdéshez már írtam korábban, amióta Todt az elnök nem úgy tűnik,h a Ferrarinak vagy másnak kedvezne, eddig a Meki nem panaszkodhat érdekes mód.Barca_10 írta: Ha igazán összeesküvés-elméletet akarnék gyártani azt mondanám, h Jean Todt az FIA elnöke aki X évig volt a Ferrari csapatfőnöke..de ez hülyeség.
Én sosem szerettem sem a RB-t sem Vettelt de ezt a RB és Newey találta ki és elveszik tőlük, h a többi csapatnak legyen esélye megfogni őket.
Szó volt arról valamikor, h egyforma autók lesznek hát legyenek ott tényleg csak a vezetői tudás számít semmi más.
Utolsó bekezdéshez pedig, hát sajnos igen...ha minden fejlesztést betiltanak, amiről szólnia kellene az F1nek, akkor lassan kikötünk ott, h akár legyenek egyforma autók. Csak azt nem F1nek nevezik ....
olyan dolgokkal jönnek,h benzinspórolás,meg pénzspórolás... legyen már a FIA-nak édesmind1,hogy egy-egy csapat mire,és mennyit költ. Mi a fene közük van hozzá? Ha meg ugyanannyit költenek, akkor meg a bikák több pénzt öltek ebbe a területbe, mint más, és ezzel most nem mennek semmire.
De nem is az a baj,h betiltják vmiért (bár főleg ez is), hanem hogy már év közben érdekes mód...eddig bármilyen hasonló dolog is volt, csak következő évtől tiltották be. Persze most év közben kell ugye, átlátszó csürhe.
első bekezdéshez már írtam korábban, amióta Todt az elnök nem úgy tűnik,h a Ferrarinak vagy másnak kedvezne, eddig a Meki nem panaszkodhat érdekes mód.Barca_10 írta: Ha igazán összeesküvés-elméletet akarnék gyártani azt mondanám, h Jean Todt az FIA elnöke aki X évig volt a Ferrari csapatfőnöke..de ez hülyeség.
Én sosem szerettem sem a RB-t sem Vettelt de ezt a RB és Newey találta ki és elveszik tőlük, h a többi csapatnak legyen esélye megfogni őket.
Szó volt arról valamikor, h egyforma autók lesznek hát legyenek ott tényleg csak a vezetői tudás számít semmi más.
Egyenlő autók és esélyek sosem lesznek, a technikai sportokban nincs ilyen sajnos. Schumacheres-Ferraris példát mondtam én is+amikor Mansell és Prost úgy nyertek VB-t a Williamssel hogy nem nem volt ellenfél az elektromos kütyük miatt, akk betiltották, hogy ne legyen unalmas a dolog. Most is ez van, a Red Bullt meg kell verni, hogy Vettel ne világbajnokként menjen haza kb a Hungaroringről...ezért most hagyták Buttont, és betiltják a Red Bull csodafegyverét. Pedig szerintem már nincs igazi előnyük...ami van, azt Vettel tudja csak.Barca_10 írta:Ez ahhoz hasonlít mint amikor betiltották a kerékcseréket verseny közben mert a Bridgestone nem tudott olyan gumit adni a Ferrari alá amivel hosszútávon is gyorsak, ezzel megtörték a Schumi-korszakot.
Ha igazán összeesküvés-elméletet akarnék gyártani azt mondanám, h Jean Todt az FIA elnöke aki X évig volt a Ferrari csapatfőnöke..de ez hülyeség.
Én sosem szerettem sem a RB-t sem Vettelt de ezt a RB és Newey találta ki és elveszik tőlük, h a többi csapatnak legyen esélye megfogni őket.
Szó volt arról valamikor, h egyforma autók lesznek hát legyenek ott tényleg csak a vezetői tudás számít semmi más.
eddig csak most olvastam vissza, erre mindenképp reagálnék még...daffy írta:megmondom őszintén,hogy a futamoknak jót tesz,de pont értelmét veszti vele a technikai sport. ha valaki kitalál egy újítást,ami megfelel a szabályoknak,az hadd használja már...Tocy írta:Más téma: Silverstonetól kezdve be lesz tilta a fújt diffúzor, amivel a Red Bull kb 1 mp-et veszthet körönként. Csakúgy mint anno a Ferrarinál, vagy még korábban a Williams-Renaultnál, itt is megtalálták, mitől gyorsabbak a többieknél, és gyorsan be is tiltják, hogy több legyen az izgalom, és a pénz. Ez egyfelől jó, mert nekünk nézőknek mindenképp izgalmasabb lesz a dolog, bár szerintem eddig idén nincs baj a versenyekkel. Másfelől viszont nyilván azért jobb a Red Bull, mert ők ebbe ölték bele a pénzüket, ami ugye szabályos. Most meg betiltják, ki kell fejleszteni szinte egy új autót az év közepén...ezt nem tartom fairnek. Persze más is alkalmazza ezt a rendszert, csak a Red Bullé a leghatékonyabb, ezért ők vesztenek a legtöbbet.
Pedig ez jóval inkább szerencse kérdése volt, Button a sok előzése ellenére sem lett volna még top 5ben sem, ha nincs ENNYI SC. Aloval történő defektje után végigkullogott a boxig, és 21.ként jött vissza. Ha ott nem lett volna SC egyidőben (Alo miatt), akkor az életben nem hozza be Vettel kb 30-50másodperces előnyét, ha nem többet. De még Schumiékat se közelíti meg.Mikaos írta: Button nagy futamot ment, egyértelműen megérdemli a győzelmet. Mind taktikában, mind vezetésben kimagaslót alkotott. Óriási butaság ezt szerencsének beállítani, miközben csomót előzött. Nyilván, Vettel hibája kellett a győzelemhez, de erről nem Button tehet.
Viszont a többieket simán megbüntették mégis, Buttont kivéve.Mikaos írta:Tegnap szerintem mindegyik ütközés/kilökés tiszta versenybaleset volt.
Egyedül Button vs Hamilton esetnél voltak kétségeim, de aztán láttam, hogy sokan azt a vonalat használják "ideális ívnek", nemcsak Button. (Ez ugyanis megint a száraz ideális ív vs. esős ív esete).
[/size]
Nem igazán akarok belefolyni a vitába, már 3. éve nem követem a forma-1-et, de... szerintem elég rosszul látod a dolgot. Többször leírtad hogy Vettel 1-2 alkalommal hibázott egész évben, a többiek meg mennyivel többször. Szerintem figyelembe kellene venni, hogy Vettelen kívül mindenki másnak kockáztatni kell, hajtani, pörögni ahhoz hogy nyerhessenek. Vettelnek adott a vas, ami nem kínos számára, mert miért lenne, de tény hogy kényelmesebben autókázhat, mert jóformán időmérőn eldönti a vasárnapi futamot. Pl. Hamiltonnak hozzá képest vért kell p.sálnia ha nyerni akar, jóhogy többször hibázik is. Mint mindenki más. Szóval az hogy többet hibázik a többi Vettelhez képest, szerintem természetes, amit nem is kell magyarázni. Ebből fakadóan nyilván jó eséllyel tönkre is teszik egymás versenyét, mivel versenyeznek egymással, nem pedig egyedül kocsikáznak az első helyen MINDEN előnnyel a zsebben. Vettel ettől még jó pilóta, őt nem bántom, mert nincs miért. Csak az írásodat szerettem volna cáfolni, mert tévesen érvelsz amellett hogy Vettelhez képest a többi versenyző hamarabb hibázik. Nyilván így van, de ezt nem lehet számon kérni senkin, mert nem tehetik meg hogy nem kockáztatnak. Amikor Button ült a debütáló Virginben láthattuk hogy óraműpontossággl versenyzett. A többiek meg kúsztak-másztak mögötte. Most ugyanez megy, csak Button helyett Vettellel az élen.Válaszolsz is a lényegre, vagy terelsz továbbra is?
Ők nem hibáznak ezeknél JÓVAL NAGYOBBAT,és ezáltal tesznek tönkre más pilóták versenyét? DE.
Undorító nem lett volna, de tényleg már a futamon cselekedni kellett volna, ahogy összes többi esetnél ez meg is történt. Ki kellett volna zavarni mindkettőért a boxba.Messithebest írta:Szerintem kifejezetten undorító dolog lett volna, ha az FIA elveszi Button győzelmét, mert óriásit ment érte, igaz kilökte Alonsot, Hamiltonos eset sztem full nem direkt volt, gondolom meghallgatták mind3 versenyzőt, Hami hülye lett volna azt mondani hogy kilökött ez a vadbarom, zárják ki, és gondolom Alo sem érezte vészesnek az esetet...
Nem tudom, ebben nem vagyok biztos, de tény, h nemcsak Vettelnél, hanem mindenkinél jóval gyorsabb volt akkor Button. De most már mind1. Száradhatott volna lassabban a pálya, mert vizes pályán meg Schumi ment brutálisan jól.Egyszerűen jobban érezte a határokat Vettelnél. Az egyre száradó és gyorsuló pályán mikor közel ért Vettelhez , Vettelből is kijött +1mp az addigihoz képest de kevés volt.
Régebben ugyanez megtörtén Alonso,Massa közt is nyomták szárazon Massa simán tartotta Alonso leesett az eső akkor is simán tartotta Alonso-t, majd elkezdett száradni a pálya és Alonso megalázta, letolta a pályáról.
Egyszerűen jobban érezte a határokat Vettelnél. Az egyre száradó és gyorsuló pályán mikor közel ért Vettelhez , Vettelből is kijött +1mp az addigihoz képest de kevés volt.LG írta: Amúgy nem értettem, h a végén mitől volt annyival gyorsabb Button mindenkinél, mert az előzetes elvárások, pl. az időmérő ezt egyáltalán nem indokolta.