Előrehaladott tárgyalásokat folytat az FC Barcelona az FTX-szel és a Binance-szal annak érdekében, hogy a Rakuten helyett egy új támogató neve szerepeljen a csapat szerelésén.
A Barça szponzorációs és marketingosztálya megállapodást próbál kötni a csapat mezének főszponzorával. A klub több ajánlatot is mérlegel, köztük a Rakutenét is, a jelenlegi mezszponzori szerződés érvényessége ugyanis 2022 júniusában lejár, azonban a két legjobban kidolgozott és legelőrehaladottabb ajánlat a Mundo Deportivo beszámolója alapján az FTX és a Binance birtokában áll. Mindkét cég a kriptovaluta szektorában utazik, de ez még nem azt jelenti, hogy más terméket nem reklámozhatnak.
A Binance székhelye Máltán található, 2017-ben alapították, és több, mint 76 féle kriptovaluta eladására és vételére kínál lehetőséget. Az FTX központja Antigua és Barbudához köthető, és előbbihez hasonlóan a világ egyik legnagyobb szervezete az egyre népszerűbb virtuális fizetőeszközök forgalmazásában. Ez a cég 2019-ben indult, és azóta több, mint 42 féle kriptovalutával kereskednek. A Binance korábban már olyan játékosokat is bevont egy influenszer-kampányba, mint Andrés Iniesta, vagy Luis Suárez. Az EFE hírügynökség hetekkel ezelőtt kifejtette, hogy a Barcelona elutasította egy indiai székhelyű, online tanfolyamokkal foglalkozó cég, és egy másik közel-keleti kriptovaluta-vállalat ajánlatát.
A Rakuten esetében Hiroshi Mikitani vállalatának felsővezetőivel tárgyaltak a Barcelona illetékesei arról, hogy változókkal együtt 60 millió euró támogatást szeretnének kapni annak érdekében, hogy visszaállítsák a pandémia előtti gazdasági helyzetet, a japán cég azonban nem volt hajlandó ezt az összeget kifizetni. A Barça már lezárta a tárgyalásokat az első csapat mezének ujján promotáló Chiliz és az NFT socios.com projektjének hirdetőjével, azonban a klub ezt még nem tette hivatalossá.
Ferran Reverter vezérigazgató nemrégiben kifejtette, hogy a klub tárgyalásokat folytat a Rakutennel, azonban hozzátette azt is, hogy vannak más jelöltek mind a mezre, mind a névhasználati jogokra. Eduard Romeu gazdasági alelnök napokkal később arról is biztosított, hogy a klub célja a jelenlegi bevételek megduplázása és a következő öt évben 1,5 milliárdos forgalom elérése. Ennek érdekében a mez nagy jelentőséggel bír, és olyan árat szabott meg érte, amely meghaladja az előző márkával kötött eredeti megállapodás összegét, ami 55 millió euró.
,,Nem a jelenlegi értéket nézzük, hanem az előzőt (a világjárvány előttit – a szerk.). Annak, aki azt szeretné, hogy a neve a mezen legyen, fizetnie kell érte.” – nyilatkozta Reverter a TV3-nak.