A Barça és a Nike egy potenciálisan történelmi jelentőségű megállapodás felé tart

A legfontosabb tudnivalók

Még nem írták alá, és amikor megállapodásokról van szó, mindig nagyon óvatosnak kell lenni, de mind az FC Barcelona, mind a Nike jó úton halad az 1998-ban hivatalosan is megkötött házasság folytatása felé. Ha az üzletet véglegesítik, akkor ez történelmi jelentőségű megállapodás lehet a katalánok érdekei szempontjából, a Barcelona mezét a legjobban fizetetté teheti a piacon, ha figyelembe vesszük az összes változót, ami a szerződésben szerepel majd.

A végső részleteket még ki kell dolgozni, de a két fél nagyon közel áll ahhoz, hogy egy olyan megállapodást kössenek, amely történelmi jelentőségű lesz az FC Barcelona érdekei szempontjából. Néhány részletetben meg kell még egyezni, de a klubnál ennyi hónapnyi tárgyalás után, amelyet közvetlenül az FC Barcelona elnöke, Joan Laporta és a Nike ügyvezető igazgatója, John Donahoe vezetett, optimisták, hogy a következő hetekben megszületik a végleges megállapodás.

Az egyik még tisztázásra váró pont a megállapodás időtartama. A Barça még 10 évvel, 2034-ig, a Nike viszont 15 évre, 2039-ig szerette volna meghosszabbítani a partnerséget (a jelenlegi szerződés 2028-ban jár le), az aranyközépút valahol középen lehet, így végül 12 évre, 2036-ig írhatnak alá.

A két fél által már elfogadott pontok között szerepel az FC Barcelona 150 milliós aláírási bónusza. Emellett a klubnak szezononként 90 millió körüli fix összeget biztosítanak, plusz bónuszokat, és sikerült eltörölni az eddigi szankciókat, például azt, hogy kisebb összeget kapjanak, ha nem érnek el bizonyos célokat, mint például a Bajnokok Ligájában a negyeddöntőbe jutás. Mostantól a Barça feltételek nélkül fix összeget kapna, és a trófeák megnyeréséért járó bónuszokat is megtartaná.

Egy másik vívmány, amit a Barçának sikerült beépítenie a Nike-val kötött szerződésébe, a felmentési záradékok. Eddig a klub szerződésszegés esetén nem tudott szakítani az amerikai céggel – a klub bírósághoz fordult -, mostantól pedig, ha az oregoni székhelyű cég nem teljesíti a kontraktusban foglaltakat, a klub bírósági eljárás nélkül is felbonthatja azt.

Az e-kereskedelem, a másik harci ló

A tárgyalások másik nagy témája – miután a Barça komolyan fontolgatta, hogy a Pumára vált, vagy akár saját márkát hoz létre – az volt, hogy a klub a hivatalos üzleteken kívül is értékesíthesse a mezét. Ennek a záradéknak a beiktatása még nem zárult le, de a klub szorgalmazza, hogy online is árulhassa a mezeket.

Az új hazai mez két-három héten belül kerülhet forgalomba

Függetlenül attól, hogy a Barça és a Nike több vagy kevesebb hét alatt írja alá a sok feltételt tartalmazó és alaposan átnézendő megállapodást, a következő szezonban a 125. évfordulóra készülő mez két-három héten belül forgalomba kerül. Valójában egy rossz nyomtatás miatt késik, mivel a Nike a régi Spotify-logót nyomta rá a mezekre, ezért most ezt meg kell változtatniuk, mivel rengeteg ilyen mezt gyártottak, így azok ugyanúgy, de a késés miatt más áron (kedvezőbb) kerülnek majd forgalomba.

***