LAPORTA KÍNÁBA TART
Akár néhány napon belül pont kerülhet a Barcelona 106 éves történetének elsõ mezszponzori szerzõdésére. Ahogy korábban beszámoltunk róla, két tõkeerõs társaság verseng a katalán klub legjelentõsebb reklámszerzõdéséért, s mostanra úgy tûnik tovább közeledett a döntés. A várakozásoknak megfelelõen a kínai kormányzat ajánlata van kedvezõbb helyzetben (a Qatar Airways ellenében), s ha valami váratlan fordulat nem történik, akkor a végsõ befutó is a távol-keleti megkeresés lesz.
A katalán Rac-1 rádió értesülései szerint a kínaiak nyeregben érezhetik magukat, bár a tárgyalások még nem zárultak le. Az könnyen elképzelhetõ, hogy ha az ajánlat végül gyõz, akkor 2008-ig a pekingi olimpiát hirdetné a Barcelona a mezén. A szerzõdés azonban öt évre szólna, tehát 2008-tól más logó kerülne fel a dresszre. A korábbiakban közölt anyagi vonatkozások egyébként úgy tûnik helytállóak, tehát a gránátvörös-kék klub évi 19 millió eurós alapösszeget kapna. Ezen felül azonban nem csak öt, hanem akár hét milliót is kereshetne pluszban, ha jól szerepel, tehát egy kifogástalan idény évi 26 millió eurót hozna klub kasszájába.
A tárgyalások elõrehaladottságát jelzi, hogy Joan Laporta klubelnök a következõ tíz napon belül bármikor Pekingbe utazhat. Itt a (talán végsõ) megbeszélések során pedig már arról is szó eshet, hogy mikor és mennyi idõre utazzon a csapat Kínába, hogy barátságos mérkõzéseket játsszon az elõszezonban.
Így jelenleg nagyon úgy tûnik, hogy a Barcelona mezszponzora a kínai kormányzat egyik ága lesz, hacsak a rendkívül tõkeerõs Qatar Airways nem ígéri fölül a pekingiek ajánlatát. Az azonban már szinte biztos, hogy a Barca lényegesen nagyobb bevételeket produkálhat majd a mezszponzorációból, mint a többi európai elitklub, mivel a többi gárdánál ennél minden esetben kisebbek a bevételek, talán csak a Juventus esetében nem. Az érem másik oldala viszont mindenképpen szomorú, mert egy nagyon szép tradíció szakad majd meg, hiszen 106 év után reklám kerül a gránátvörös-kék mezre.