Magas szponzorigények

Nem létszükséglet a pluszpénz

A Barcelona fokozatosan javuló gazdasági helyzete miatt úgy tûnik, hogy a mezszponzori kérdés egyre inkább elbillen abba az irányba, hogy a csapat mezén továbbra se legyen hirdetés. A megfogalmazás így persze nem teljesen helyes, mert a vezetés nem zárkózik el a tárgyalásoktól senkivel, viszont komoly esélye csak egy olyan szponzornak lenne, mely valamiféle humanitárius üzenetet is hordoz magával.

Ezzel persze alaposan leszûkültek a lehetõségek, így jelenleg úgy tûnik, hogy nem fog megszakadni az egyedülálló hagyomány, s az idén már 107 éves klubnak nem lesz hirdetés a mezén. A Barcelonán kívül ezt más elitcsapat nem mondhatja el magáról, és spanyol szinten is csak a baszk Bilbao tartja fönn a múlt ezen örökségét. Joan Laporta elnök a kérdéssel kapcsolatban így fogalmazott: Az elsõszámú célunk, hogy a Barca továbbra is több legyen, mint egy klub a világban.”

Minden bizonnyal az is hozzájárult a vezetés ezen döntéséhez, hogy a klub anyagi lehetõségei szépen javulnak, s a bevételeket tekintve különösen jó a helyzet. „Jelenleg a bevételekrõl szóló elõrejelzések nagyon pozitívak, ezért választhatjuk azt az utat, hogy csak a humanitárius értékkel bíró, szolidáris lehetõségeket fogadjuk el” – vázolta a helyzetet Laporta, viszont ezekkel a tervekkel kapcsolatban semmi konkrétumot nem említett az elnök.

Ezek a kikötések persze a jelenrõl szólnak, nem azt jelentik, hogy a klubnak a jövõben soha nem lesz olyan mezszponzora, mint a többi nagy egyesületnek. Laporta is csak úgy tálalta a szituációt, hogy „a következõ idényben nem lesz multinacionális cég a szponzor. Annak lehet realitása, hogy egy humanitárius üzenet fölkerül a mezre a következõ évben.”

Ezzel tehát úgy tûnik, hogy a Barcelona továbbra is megõrzi egyedülálló hagyományát, viszont versenytársaihoz képest jelentõs bevételektõl esik majd el. „