Mûködik a kampány
Egy olyan klubnak, melynek nagyon sokat jelent a szurkolói bázis összefogása, egyértelmûen lényeges a rajongók hivatalos összegyûjtése, a pártolói tagság növekedése. A Barcelona kétségkívül élen jár e tekintetben a világ klubjai között, hiszen immár 140 ezer pártolói tagja van.
Az utóbbi évek radikális növekedése nem a véletlen mûve, s nem is csak a klub sikerei miatt következett be, hanem a vezetés korábban elindított kampányának is. Az El Gran Reto”, azaz „A Nagy Kihívás” kampány a Laporta vezetés révén indult el a klubnál, s már a 2003-2004-es idény végére érezni lehetett a hatását, mivel a tagok száma majdnem elérte a 120 ezret. A növekedés mértéke ebben az idényben 12%-os volt, s az ütem nem lassult a továbbiakban sem. 2005 júniusára már a 130 ezret is elérte a sociók száma, jelenleg pedig már 140 ezer fölött jár.
Ebben az idényben is folytatódott az a tendencia, hogy az új tagok nagy része Katalóniából valósi, hiszen a belépõk 68%-a Barcelonából, vagy annak környékérõl való. További 20 % Spanyolország egyéb részein él, s 12% külföldi az újak közül. A számos külföldi ország közül nem meglepõ, hogy Japán vonultatja föl a legtöbb új pártoló tagot, hiszen az ázsiai országból 1500 jelentkezõ volt. Az idei belépési hullámban egyébként nagy szerepet játszott a Bajnokok Ligája döntõ is, hiszen csak a pártoló tagoknak volt lehetõségük arra, hogy kis szerencsével jegyhez jussanak a nagy összecsapásra. A meccs láza pedig számos rajongót arra ösztökélt, hogy belépjen a tagok közé, melyben azért nem csupán a döntõre szóló jegy reménye volt fontos, hanem a csapat alapvetõen jó szereplése is. „