Évente 30 millió euró | Szakítás a hagyományokkal
A Barcelona története során elõször anyagi jutattásért cserébe jelenik meg logó a csapat mezén, ami még akkor is óriási jelentõségû döntés az egyesület életében, hogy az új szponzor a Qatar Foundation, mely nem profitorientált tevékenységet végez. Pénteken délben Javier Faus gazdasági alelnök jelentette be, hogy a Barcelona a következõ 5.5 évben 165 millió euróhoz fog jutni, mely 170 millióra emelkedhet, ha a csapat bizonyos trófeákat megszerez a következõ években. A hivatalos, ünnepélyes bejelentésre hétfõn kerül sor.
Az FC Barcelona igazgatótanácsa csütörtökön egy rendkívüli ülésén egyhangúlag fogadta el az ajánlat elfogadását, amit a pénteki bejelentés követetett. Faus a sajtóájékoztatóján kitért arra, hogy a pártoló tagok külön engedélyére azért nem volt szükség, mert a sociók már 2003-ban döntöttek arról egy voksolás során, hogy engedik a mez felületének értékesítését.
A klub 111 éves története során eddig a Barcelona senkitõl nem kapott pénzt azért, hogy a mezén megjelenjen bármi, így ez a szerzõdés nagy váltást jelent a korábbi hagyományokhoz képest. A hagyományos szerzõdésekkel szemben ugyanakkor a Barcelona most is úttörõ a nemzetközi klubok között, miután a Qatar Fundation nem csak hogy nem profitorientált tevékenységet végez, hanem vállalta azt is, hogy a jövõben együtt fog dolgozni az FC Barcelona alapítványával és az Uniceffel a különbözõ humanitárius projektek végrehajtásában.
A Qatar Foundation oktatással, tudománnyal, orvosi kutatásokkal foglalkozik elsõsorban, együttmûködik számos egyetemmel, mûködtet tudományos és oktatási céllal parkokat, fõ célja, hogy a katari társadalmat „fölkészítse a jövõre, a lehetõségek kihasználására egy olyan világban, mely folyamatosan változik.”
Javier Faus elmondta, hogy „az egyeztetések már augusztusban elkezdõdtek a klub és a Qatar Foundation között, és néhány héttel ezelõtt állapodtunk meg. Õk szeretnének a világ elõtt ismertté válni a sporton és az oktatáson keresztül, a Barçának pedig pénzre volt szüksége, hogy szembe tudjon nézni azzal az adóssággal, mely 420-430 millió euró körül mozog.”
Faus ehhez hozzátette, hogy „ha a klub anyagi helyzete tökéletes lenne, nem írták volna alá a megállapodást.”
Kérdés, hogy a csapat mezén hogyan fog megjelenni a Qatar Foundation logója, mely egy fát ábrázol. Faus erre válaszul megjegyezte: az a klub célja, hogy az Unicef és az új mezszponzor logóját egybe tudják olvasztani, így továbbra sem lenne két különbözõ látványelem a mezeken. „Az egyszerûség okán a marketing csapatok, a Nike-val és a klubbal karöltve azon dolgoznak, hogy az Unicef és a Qatar Foundation logóját kombinálni tujduk, amit három-négy hét múlva mutatunk be.”
A logó januártól lesz látható a Barcelona mezein, hiszen a szerzõdés 5.5 évre, 2016 júniusáig szól, évente 30 millió euróért. A hétfõi ünnepélyes bejelentésre a Camp Nou Párizs termében kerül sor délután 17:00-kor, ahol jelen lesz Sandro Rosell elnök, illetve mind a Qatar Foundation, mind az Unicef képviselõi.