Rosell: „A legjobb megoldást választottuk”

Aláírták a mezszponzori szerzõdést | Az elnök elégedett

Hétfõn délután hivatalosan is aláírásra került az FC Barcelona történetének elsõ mezszponzori szerzõdése, melyet Sandro Rosell klubelnök, illetve a Qatar Foundation alelnöke, Saif Ali Al-Hajari jelentett be, és indokolt meg az újságírók elõtt. A Camp Nou Párizs termében tartott bejelentésen jelen voltak az eddigi egyetlen mezszponzor, az Unicef képviselõi is, akik áldásukat adták az „új idõkre”, illetve kiderült az is, hogy nem konkrétan a Qatar Foundation fizeti majd ki a 165 millió eurót, hanem a ‘Qatar Sports Investment’, mely haszon nélkül átadja majd a pénzt az alapítványnak.

Rosell elnök a döntés okai között említette természetesen a klub jelentõs adósságállományát, illetve azt a lehetõséget, hogy ezzel a szponzorációval a klub meze továbbra is megmarad szolidárisnak, mely a társadalom javát, fejlõdését szolgálja. „A Qatar Foundation és a Barça értékei nagyon hasonlatosak. Mindketten a sportért dolgozunk, a fair playért, aggódunk és teszünk a jövõ generációinak életéért.”

„Amikor átvettük a klub irányítását, a költségvetésben és a klub anyagi helyzetében számos problémát fedeztünk fel. Látva a számokat, szükséges volt megkötnünk ezt a szerzõdést, amit a lehetõ legjobban kiviteleztünk, anélkül, hogy a mez igazi értékét tönkretennénk” – magyarázta a klubelnök, aki szerint az 5 és fél év alatt befolyó 165 (+5) millió euró „a törlesztõrészletek fizetésére, a költségvetési lyukak betömésére szolgál majd”, mindemellett lehetõvé teszi, hogy a klubnak ne kelljen eladnia földterületeket, ne kelljen emelni a pártoló tagok anyagi hozzájárulásain, illetve ne kelljen bezárni szakosztályokat.

Rosell megerõsítette Javier Faus gazdasági alelnök korábbi bejelentését, hogy a klub szeretné egyesíteni az Unicef és a Qatar Foundation logóját a mezén, ám ez nem lesz könnyû feladat. „A célunk, hogy a két szimbólum együtt tûnjön fel, de ez nehéz kérdés, mert bizonyos sorozatokban nem lehet két logó a mezen. Éppen ezért tárgyalnunk kell az UEFA és az LFP képviselõivel.”

Az újságírók természetesen feszegették a bejelentés során azt a kérdést, hogy egy hosszú hagyományt tör most meg a klub vezetése, és a pártoló tagok jelentõs része nem támogatja, hogy hirdetés kerüljön a mezre. A döntés visszavonására azonban csak egy mód van, ha a szokásos, éves, rendszerinti pártolói közgyûlés nem fogadja el a szerzõdést, magyarán a küldöttek többsége ellene szavaz majd – 2011 õszén. Rosell ezt nem is tagadta, mert mint mondta, „amit a közgyûlés határoz, szent dolog. És ha a közgyûlésen a pártolók ez ellen foglalnak állást, mi is visszafogunk lépni.”

A másik oldal képviseletében Saif Ali Al-Hajari, a Qatar Foundation alelnöke elmondta: nagyon sok megkeresést kaptak a más kluboktól, szervezetektõl szponzorációs szerzõdések tekintetében, de nem véletlenül választották a Barcelonát. „A Barça különleges ebben a kultúrában. Számunkra ez a kapcsolat tûnt a tökéletes együttmûködésnek, melyben bízhattunk, és mellyel át tudjuk adni közös üzenetünket. Ezért választottuk a Barçát.”

„Nem azért vagyunk itt, hogy bármit is megváltoztassunk, hiszen nagyon sok megkeresést kaptunk más szervezetektõl, kluboktól, akik mind támogatást kértek, de úgy gondoljuk, hogy az értékeink igazán a Barçához állnak közel” – mondta el Al-Hajari, aki úgy nyilatkozott a Qatar Foundationrõl, mint szervezetrõl, melynek célkitûzése a fejlõdés, az oktatás, a tehetségkutatás támogatása.