A szerzõdés nem változik | Elõször lesz profitorientált márka a klub mezén
Az FC Barcelona és a Qatar Sports Investments bejelentették, hogy a következõ bajnoki szezonban már nem a Qatar Foundation, hanem a Qatar Airways lesz a Barcelona mezszponzora. A klub és a szervezet között köttetett mezszponzori szerzõdés lehetõséget adott arra, hogy a szerzõdés idõtartama alatt a mezen megjelenõ hirdetõ személye változzon. Erre a váltásra jövõ nyáron kerül sor elõször.
Az összesen 170 millió euró összértékû szerzõdés lehetõséget ad arra, hogy a hirdetõ, tehát a Qatar Sports Investments a harmadik évtõl kezdve bármikor leváltsa a megjelenítendõ márkát a Barcelona mezén. Ezzel a lehetõséggel a szponzor most élt, és a jövõ nyártól kezdõdõen a Qatar Airways neve és logója fog feltûnni a mezeken, illetve minden más felületen is, mint fõszponzor.
Ez lesz az elsõ eset, hogy egy nyilvánvalóan profitorientált vállalkozás neve kerül a klub mezére, mert eddig az Unicefrõl és a Qatar Foundationrõl ez nem volt elmondható. Érdekesség, hogy a Barçának vétójoga lett volna korábban ennek az opciónak a lehívására, ám ezzel a klubvezetés nem kívánt élni, ami elsõsorban a felek közötti jó kapcsolat fenntartása miatt történt. Emlékeztetõül, a Barcelona rendelkezik a legjobb mezszponzori szerzõdéssel a világ futballklubjai közül, eredményektõl függõ, évi 30-35 millió eurós bevétellel.
Mindez ugyanakkor azt is jelenti, hogy Turkish Airlines-szal jelenleg még tartó szponzori szerzõdést a felek nem fogják meghosszabbítani a kontraktus jövõ nyári lejárata után, mivel érdekellentét alakulna ki.