Rekordösszegû egyezség a Nike-val

Hivatalos a megállapodás | 105 millió euró évente 2018-tól

Az FC Barcelona szombat délelõtt hivatalos közleményben jelentette be, hogy egyezségre jutott az amerikai Nike sportszergyártó vállalattal a két fél együttmûködésének meghosszabbítását illetõen, így 2018-tõl újabb 10 évig a tengerentúli társaság lesz a katalán egyesület sportszergyártója. 
 

 
Szerdán már beszámoltunk róla, hogy a két fél közötti megállapodás szinte teljes, és a Nike – tartva egy újabb nagy klub elveszítésétõl – hajlandó akár 100 millió eurót is adni a szerzõdés meghosszabbításáért. A katalán egyesület nem titkolt célja volt az, hogy legalább az angol Manchester United által a német Adidastól kapott évi 96 millió eurót érje el az újabb kontraktus értéke. 
 
Habár a hivatalos kommüniké nem részletezi a számokat, a spanyol sajtó egyhangúan arról számol be, hogy a Nike 2018-tõl évi 105 millió eurót fog fizetni a katalán klubnak az együttmûködés keretében, a licencjog átadásával pedig nagyjából további 50 millió eurót nyer évenként a Barcelona. A licencjog azt takarja, hogy a felszerelésen kívül esõ termékek eladásából származó bevételen már nem kell osztoznia a Barçának a sportszergyártó vállalattal. 
 
A megállapodás fõ pontja, a megemelt szponzorációs összeg csak 2018-tõl lép életbe, ám a következõ két esztendõben is emelkedik a jelenlegi, nagyjából évi 60 millió eurós szponzoráció, ugyanis a Nike 2018-ig évente 80-85 millió euró közötti összeget fog fizetni a katalán egyesületnek. 
 
A két fél együttmûködése 1998-ban vette kezdetét, az új egyezséggel pedig az FC Barcelona a hasonló jellegû szponzorációs szerzõdések tekintetében a világ elsõ számú klubjává válik. Eddig a legtöbbet az angol Manchester United kapta, évi 96 millió eurót az Adidastól. Az új szerzõdés lehetõvé teszi a katalán egyesület számára azt, hogy a sportszakmai sikerek fenntartásának költségei mellett a Camp Nou modernizációja is realitás maradjon. 
 
Josep María Bartomeu elnök természetesen örömmel fogadta a megállapodás létrejöttét, és hangsúlyozta, hogy ezzel a Barcelona „megerõsít egy stratégiai együttmûködést, megtartja vezetõ pozícióját a labdarúgás piacán, mindezt kéz a kézben a szektorában vezetõ szerepet betöltõ sportszergyártó vállalattal”.