Kash írta:Azért vicces, hogy ennyire sokat dob az adott vállalatnak az üzletén egy logó, amit rátesznek egy focimezre...Csak magamból tudok kiindulni, csak azért nem fogok pepsit inni -vagy bármilyen másik italt- meg a Quatar airways-zel utazni, mert látom egy focista mezén.
csak emiatt valóban nem megy le rögtön a boltba venni egy pepsit az ember, viszont ha legközelebb mászkál a boltba a barca szurkoló, és eszébe jut, hogy jól esne egy kaula, akkor nagyobb valószínűséggel fog pepsit venni, mint cocát, mert az egyik társítva van a gondolkodásban a kedvenc csapatához egy bizonyos szinten, a másik meg nem. ha van konkrét preferencia, mint mondjuk amit VEB írt, az más, mert akkor egyértelmű a választás, de ha épp módosult tudatállapotban mászkálsz a boltban, teljesen máshol jár az agyad és egy lamentálós döntéshelyzetbe kerülsz, akkor nagy szerepük van ezeknek a minket ért hatásoknak, amik sokszor nem is tudatosan, de befolyásolják a döntéseinket.
a Quatar Airways reklámja sem annyira direkten hat, de ha xy legközelebb repülni akar és el kell döntenie, hogy melyik légitársaságnál tegye, és beugrik neki, hogy ja van ez a Quatar Airways és rájuk keres, akkor onnantól a reklám elérte a célját.
összességében az a lényege a reklámoknak, hogy ismerőssé tesznek egy terméket és az emberek (átlagot vonva) mindig szívesebben döntenek az ismerős dolog mellett.