Na, gyerekek kicsit felpörgünk mostmár? Ugye érdektelenné vált az EB gyakorlatilag mindenki számára, így lehet idő heti egy filmre is. Most épp a Kung Fu Pandát nyomom Majd írok egy összesítést, ill. arra kérem zolát, hogy írjon egy-egy üzenetet mindenkinek az elmaradt filmekről
Tudom, hogy én is dokumentum filmmel jöttem, de ez mégis teljesen más volt. Filmileg nehéz kielemezni, mert a srác felvette azokat amik történnek és összevágta. Viszont így magyarként hatalmas érzés volt nézni, főleg a végét, de ez ugye nem a film érdeme. Amit viszont észrevettem, hogy ez a Dzsudzsák kegyetlenül ellenszenves. Elismerem, hogy nagyon a szívén viseli a válogatott sorsát, mégis valahogy teljesen hiteltelen.
6 pontot kap tőlem, ami elég magas pontszám, mert semmilyen pluszt nem adott, esetleg annyit, hogy ismét megcsodálhattam Dárdai tökéletes kommunikációját.
Vakság
A társadalomkritikát amit megakar fogalmazni azt nagyjából körülírja, de olyan logikátlanul és hülyén mondja el, hogy az valami botrány. A többiek már leírták, hogy melyek az igen erős logikai hibák úgyhogy én nem írom le újból. És kb ennyi volt amit erről a filmről tudok mondani...
Értékelésem: 10/3 és ez is Mark Ruffalo szereplésének köszönhető....
Még 50 perc
Egy nagyon jó kis dokumentumfilm amely némi belátást enged egy öltözőbe ami egyedülálló, de sajnos ebben ki is merülnek a filmnek az erényei. A meccsek között nincs semmiféle átvezetés a párharcokat sem építi fel olyan részletesen csak megmutat pár percet az öltözői életből ami persze nagyon izgalmas és jó, de az ember szívesebben látna többet is. Ez nekem kicsit bökte a csőrömet, de összességében nem olyan rossz film.
Kicsit többet vártam tőle, bár némileg betekinthettünk a kulisszák mögé, igazából csak egy adott meccs félidőben történt motivációs beszédei voltak érdekesek a számomra.
Nekem nem tetszett, hogy össze-vissza van vágva és szimultán vetítették le többször is 2 különböző meccs történéseit.
Amikor a norvégok ordibálják, hogy ...álom sorsolás....attól még mindig kiráz a hideg. 6/10
Nem könnyű ezt értékelni, mert ezerszer inkább egy jól időzített MLSZ/válogatott propaganda, mintsem valódi dokumentumfilm. Az olyanoknak, mint én (vagy az itteni fórumozók) kiváló érdekességnek, bizonyos szempontból kifejezetten hiánypótló mű. Ugyanakkor azoknak teljesen hasztalan, akik esetleg most akarták volna felvenni a fonalat.
A "filmben" (inkább öltözői életképek sorozata) ugyanis konkrétan semmi, de tényleg semmi derül ki az elmúlt néhány év válogatottjáról. Nem tudjuk, kik, miért kerültek a keretbe, egyáltalán megérdemelték-e a behívót. Nem derül ki, hogy ki milyen munkát végzett a címeres mezben, a háttérről is elég hiányos képet festettek. És, ha még azt el is néznénk, hogy nem részleteztek a mieinket, akkor is ott van még az, hogy a csoportokról még kevesebbet mondtak.
Ergo "külsősnek" a legkevésbé sem informatív, mert mindössze annyit fog látni, hogy Egervári gyengén motivál, Dárdaiék és Storckék pedig a modern foci apró szeletét hozták a válogatott öltözőjébe. Ez pedig részigazság, a teljes képtől nagyon távol áll.
Pontban nem tudom mennyit adhatnék rá, elvégre nekem tetszett, mert követtem a csapatot, néhány kérdésre meg is adja a választ, de gyanítom, hogy akik majd 20 év múlva születnek, azok már egy rohadt szót sem fognak érteni belőle. Legfeljebb, ha majd utánaolvasnak, vagy idén megnyerjük az EB-t és hallhatatlanná válnak Dzsudzsákék. 6/10
Én mindenevő vagyok filmek terén, de ez sajnos nagyon felidegesített. 50 percig bírtam, aztán bele-bele tekergettem, tudom nem szép dolog, de tényleg nem bírtam volna tovább nézni. Adott egy nagyon jó téma és egy nagyon jó helyzet, de szerintem a lehető legkevesebbet hozták ki belőle. Maga a képi megvalósítás egyébként nagyon jó, Bernal felbukkanása szintén plusz pont, de ezen kívül nem tudok más pozitívumot mondani, pedig mondom nagyon jól indult a film, lehetett volna csinálni belőle egy jó kis rejtélyes thrillert, hogy mégis mi a nyavalya ez az állapot, betegség, de társadalomkritikát akartak, ami nekem nagyon nem jött át. Több volt ebben a sztoriban...
10/4
Még 50 perc
Múlt héten láttam, nagyon jól sikerült. Kedvenc jelenetem mikor Storck gratulál palinak az észtek elleni győzelem után. Remekül rávilágít arra, hogy Egervári mennyire amatőr módon vezényelte ezt a csapatot, óriási a különbség közte és a profi Dárdai, Storck között. Pintér még a kamerát se engedte be, nem is csodálom, beszélni nem tud. Jól sikerült film, nekem nagyon tetszett.
10/8
A csontok és skalpokat holnap megnézem és értékelem.
A Magyar Labdarúgó-szövetség filmet készített a válogatottról. A kamerák az elmúlt négy évben rögzítették a mieink minden pillanatát. A nézők betekintést nyerhetnek a nemzeti együttes hétköznapjaiba, többek közt abba, hogyan utaztak a játékosok a mérkőzésekre. És legfőképpen abba, hogy miként ünnepelték a franciaországi Európa-bajnokságra jutást.
Több okból ajánlom ezt a dokumentumfilmet...
1.Nem vagyok nagy filmes, nagyon keveset ismerek, ezért is léptem be a klubba, hogy lássak jó filmeket.
2.EB van, ez a film eléggé kötődik hozzánk
3. Kiváló alkotás
Ha nem felel meg a filmklub követelményeinek, akkor kimaradhatok a körből, nem gond, én élvezem "csak" nézni is a filmeket
Furcsálltam, hogy még csak nem is hallottam erről a filmről, a film eleji remek társadalomkritikai felütés után végképp értetlenül álltam ez előtt, de aztán sajnos letisztult, miért nem lett akkora utóhangja...
Sokáig úgy éreztem, logikai bukfencek váltják egymást, így volt egészen a fordulatig (?), ami után már börtöndrámák, disztópiák helyett inkább egy valódi probléma szimbolikus ábrázolásának tűnt a film. Így már inkább az Enemy ugrott be, de utólagos imdb-s csekkolás után ez nem is meglepő, mivel mindkettő Saramogo-regény adaptációja. A különbség csak annyi, hogy míg Villeneuve értette, kibővítette és hibátlanul vitte vászonra az alapanyagot, addig Meirelles szinte "vakon volt", összerogyott a teher alatt.
Saját értelmezés:
a vakság szimbolikus, mint ahogyan el is hangzik a filmben, nincs semmi baj a szemükkel, mentális a probléma. Bűnös, aki tetteiért bűnhődik, míg fel nem szabadul (ezért nyerhették vissza a látásukat), rá nem tér a helyes morális ösvényre. A tömeges vakulás meg nem gyenge társadalomkritika a szerző részéről, de alighanem nincs messze az igazságtól
Nem tudom, mennyire állja meg a helyét, de ez ugye sok, itt is feltett kérdést megmagyarázna. Moore-on nem kísérleteztek (mint az egyedüli immunison), mivel nem betegségről van szó. Akik megvakultak, azok alighanem valamilyen bűnbe estek/eshettek korábban, amiért vezekeltek. A "legvakabb", a menthetetlen zsaroló/tolvaj/szadista/perverz, nem más, mint a "született vak", aki akkor is bűnbe esik, amikor már semmi értelme. Ő már javíthatatlan. A többiek még némi szerencsével, vagy megfelelő útmutatással visszanyerhetik/visszanyerik a látásukat.
A katonai részhez: az éheztetés nem hiszem, hogy szándékos volt, inkább kapacitásbeli problémák lehettek. Ugye a menekvés után már káosz volt "odakint" is, "elvakult a társadalom", minden bizonnyal nem volt annyi emberük/élelmiszerük. A lövést viszont nem értettem, az sehogy sem passzol.
Az eddigi vélemények is inkább azt mutatják, amit én is éreztem a film nézése közben, mégpedig, hogy az alapanyag túlmutatott a rendező tudásán. Nem sikerült lényegre törően átadnia az üzenetet, sok mindenbe belekapott, ami a film kimenetelének szempontjából irreleváns volt. Kár érte, de ajánlásnak jó volt. 5,5/10
Fú ez a film Értem én, hogy a sorok között kell látni (mekkora poén) és így vakként ismerheted fel, hogy a kis dolgok mennyire fontosak és jók is lehetnek, például a zene, az emberi társaság, az ételek, illetve ebben a rohanó világban mennyire korcsként viselkedünk, de kegyetlenül elrontották ennek a megvalósítását.
Könyörgöm mi a francnak kell a palinak a sok ékszer, meg pénz? A főszereplő nő miért nem ölte meg hamarabb a "királyt"? Most komolyan végignézte ahogy megerőszakolják az összes nőt és ha jól vettem ki, akkor őt is, ráadásul még orálisan is kellett nyomnia? Ez most komoly??? Illetve mi a fene volt az amikor Ruffalo a másik csajjal sexelt, a végén meg újra Julian Moore-al?
Nagyon sok homály van ebben a filmben, nekem átjött a mondanivalója, viszont maga a film nem volt jó.
Vakság: 5 pont, de legyen 5,5, fél pontot adok a cuki kutya miatt.
Hasonlónak tartom a The leftovers sorozatot, mind hangilag, mind kameraállások miatt, illetve a hangulat is hasonló.
Még egy felvetés: egy nő sírt a filmben, aki nem veszítette el a látását, senki más. Ha én megvakulnék, 1 évig csak bőgnék, hogy mi a fene történt.
Vakság.
Sok mindent nem tudok felfogni a történetben. Pl, hogy miért kell fegyveres őrizet, miért kell lelőni embereket, miért akarják, hogy éhen haljon mindenki?
Onnantól, hogy a karanténban lázadás tör ki, és egy bomlott elméjű figura (Bernal), kajáért cserébe először ékszereket kér mindenkitől, elkezdődik a lassú halála a filmnek. Esküszöm nem értem, hogy mit akar az ékszerrel. Aztán mikor rájön erre ő is inkább a vállalkozó kedvű hölgyekre voksol. A nők, köztük az Orvos felesége is megtették, amire kérte őket.
Zavarodottá csak ezután váltam igazán. Kiszabadulnak és visszamennek a városba.
Néhány kóborló ember, kifosztott boltok és tanácstalanság mindenütt. Egy kis csoport maradt a feleséggel, és találnak egy helyet ahol meghúzhatják magukat. A nő elmegy a férjével egy kevésbé kifosztott boltba, ahol még kaja is van! Visszafelé rájuk támadnak de azért maradt mit elvinni.
Másnap elmennek az ő lakásukba és pezsgőznek, borozgatnak, nagyokat esznek.
A filmet szinte végig uraló vakító fehér fény, ami a jeleneteket lassúvá teszik és számomra taszító hatással bírt, túl pörögték. Végül a reggeli kávé mellett ébredezve, a srác aki először vakult meg, újra látni kezd. És vége.
Szóval a film bevezető része pörgős volt és azok után többetvártam, de a sok értelmetlenség, a valóságtól való elrugaszkodás eléggé ellaposítja a filmet. Sok történésnek nincs értelme.
Tehát nem lóg ki a sorból, de nem nézném meg még egyszer.
Értékelésem 6/10.
"Diego Simeone: "Diego (Maradona) megtöltött minket érzelmekkel, de azt mondom, kétségek nélkül, hogy Messi jobb játékos, mint Maradona volt."
Győzelemmel ért véget a szezon és a Xavi-éra utolsó találkozója a Sevilla vendégeként. Lewandowski góljával szerzett vezetést a Barça egy mesteri támadás után, En-Nesyri nem sokkal később egyenlíteni tudott, a három bajnoki pont sorsát pedig az a Fermín López döntötte el, aki ezúttal a tizenhatoson kívülről volt eredményes, és aki így 11(!) találattal zárta első barcelonai idényét.
Íme, a Barcelona kerete a vasárnap esti Sevilla elleni idegenbeli bajnoki mérkőzésre. Baldé, Gavi, Frenkie de Jong és Marcos Alonso sérülés miatt maradt ki. Ez lesz a Xavi-éra utolsó találkozója. [FCB]
A Barça Atlètic az UD Ibizával mérkőzik meg a másodosztályba való feljutásért folyó rájátszás elődöntőjében. Ha ezt a párharcot megnyerik, a döntőben a Cordoba–Ponferradina meccs győztesével találkoznak.
A katalánok ezzel a győzelemmel bebiztosították a második helyet. A csapat védekezése ezúttal is hagyott némi kívánnivalót maga után, de Ter Stegen kisegítette a társakat, az ellenfél kapuja előtt pedig hatékony volt a csapat.
Íme, a Barcelona kerete a vasárnap esti Rayo Vallecano elleni bajnoki mérkőzésre. Baldé, Gavi és Frenkie de Jong sérülés miatt maradt ki, Araújo a kisebb kellemetlensége után visszatért. [FCB]