Nem nagyon szeretnék belekontárkodni ebbe a rendkívül magasröptű (cinizmus nélkül) vitába, de annyit le szeretnék írni, hogy egyetértek Andrissal. Amit megtanultunk középiskolában, azt megtanultuk. Az alapműveltség részét képező legfontosabb műveket (tőlem legalább is) kőkeményen számonkérték. Ez nem azt jelenti hogy ha most feltennétek egy kérdést akkor tudnék is rá válaszolni, de ez már az én hibám, mert nem igazán érdekel, így nem is nagyon ragadt meg bennem. Nem mondom, hogy kakilok a műveltségre, mert azért azt égőnek tartom, hogy ha valaki a legalapvetőbb dolgokat sem tudja, de napjainkban már szerintem eljutott oda az emberiség, hogy semmilyen elvárás nincs arra vonatkozóan, hogy valaki ismerjen egy csomó művet, verset, stb stb. A legalapvetőbbeket...azokat igenis ismerje, főleg a magyarokat és a legismertebb, legmeghatározóbb külföldieket. De például én építőipari szakközépiskolába járok, és szerintem egy építőmérnöknek nem az a dolga hogy kívülről fújja Petőfi műveit, vagy idézzen a Kőszívű ember fiaiból, és így tovább. Célirányosan rá kellene feküdni (sokkal jobban mint most) már a középiskolában a szakmára. Például én nagyon hiányolom a gyakorlati órákat. Csak technikusi évben van gyakorlat. De addig 4, én 5 évig füzetből tanulunk. És mint tudjuk abból nem igazán lehet megtanulni hogy hogy kell felépíteni vagy megtervezni egy házat.
A mostani érettségi szerintem bőven elegendő arra, hogy az alap dolgok ismeretével megteremthessem magamnak a lehetőséget arra, hogy majd felvegyenek a főiskolára, ahol már nem fogják számonkérni tőlem az irodalmat, a nyelvtant, a törit, a többit. És aki komolyan gondolja azt, hogy el akar érni valamit a jövőben, akkor az úgyis rá fog feküdni azokra a tantárgyakra, amelyeket a főiskolán majd komolyan számon fognak kérni. Az én esetemben például a szakmai tantárgyakra. Aki csak le akar érettségizni, mindenből, mondjuk a 2-es 3-asra megy, az gondolom hogy nincs olyan hülye, hogy elmegy (maradjunk az én esetemnél) műszaki főiskolára, mert az milyen jó dolog hogy lehet házikókat építeni. Mondjuk az ilyen ember valószinűleg nem is a szakmát választotta 5. tantárgynak. Na most minek csesszek ki magammal azzal, hogy felvetetem magam, mert a pontjaim megvannak hozzá, de tudom hogy nincs meg a kellő tudás, mert a 4 év alatt inkább az itallapot lapozgattam a füzet helyett. És akkor majd mondjuk jön a mechanika meg matematika szigorlat, és szépen húznak megfele mint a kisangyal. Nekimegyek megint, mert hátha most már fog menni. Mi történt, kidobtam az ablakon 280 ezer forintot (a szüleim zsebéből), mivel tudván tudtam hogy ez lesz a vége.
Úgyhogy nekem semmi bajom nincs a jelenlegi rendszerrel. Aki építőmérnök akar lenni az tanuljon magasabb szinten éptant. Aki történésznek, az törit, aki angoltanárnak, az angolt, aki matek tanárnak, az matekot. Az alapműveltséghez szerintem elég az amit megtanítanak velünk a 4 év alatt.
Elnézést hogy beleszóltam
