szóval.
a meki feltámadását nem lehet Alonsonak tulajdonítani.
a beállítosokat valóban lehet érezni és valóban vannak erre érzékeny pilóták, de a meki javulásának és a ferrari hanytlásának ehhez semmi köze nincs.
a pilóták által javasolt beállításokkal tizedeket, maximum 1-2 századot lehet hozni, mert azért ezek az autók professzionális szimulációs programok és szuperszámítógépek segítségével vannak beállítva. persze ehhez hozzá lehet tenni egy pilótának, de NEM ezen áll, vagy bukik a dolog...
Webber, Wurz, Frentzen, De la Rosa, Davidson. a szűk szakma szerint ezek a versenyzők mind profik ebben, a legjobbak közt említik (sőt). na ehhez képest hol vannak ők a versenyben? sehol. persze, mert Jordanekkel, RBR-rel és Williamszekkel versenyezn(t)ek...
másik ok miatt sem Alonsonak köszönhető a meki feltámadás. a 2007-es autókat már 2006 elején elkezdik fejleszteni, az alapkoncepció már akkor összeáll és az ott kitaláltak alapján fejlesztik tovább az autót.
nem kell mondanom, hogy 2006 decemberében ült először mekiben az Alonso.
fogadjatok el valamit:
az autót a csapat építi, az autót a szerelők építik, az alapbeállításokat számítógépek, tudósok végzik.
a pilóták meg vezetnek!!!
mint említettem 1-2 tizedet talán lehet javítani még egy jó autón is egy mégjobb beállítással, de többet nem!
ez azért van meg manapság túlzottan is a fejekben, mert a germán söfőr bálványosításában élen járó sajtó ezzel tömte tele az emberek fejét.
Fangio, Rosberg, Lauda, Piquet, Prost és Senna kiválásával, 6-8 szűk esztendő után kellett az F1-nek egy új, hatalmas bálvány. a háttere megvolt hozzá Schuminak, de a (bulvár)sajtó és a FIA és a Ferrari ezt annyira túlzásba vitte, hogy manapság a nézők már az autók erejét és gyengeségét egyaránt a pilótáknak tulajdonítják.
csak gondoljatok bele, hogy ez mekkora marhaság...!...
a '80 években, amikor elkezdtem az F1-et nézni, még sem Prost, sem Senna, sem Piquet, sem Mansell, sem Boutsen nem tudott autót építeni.
nem is várták el tőlük. csak azt várták el, hogy használják ki az autóban rejlő lehetőségeket, az autóépítést és a beállítások nagy részét meghagyták azoknak, akik ehhez értenek.
a '80-as éveknben, amikor a McLaren Honda-t mégcsak megközelíteni is alig tudták, akkor senki sem hangoztatta, hogy ez Sennanak, vagy Prostnak köszönhető kizárólag... a jó versenyek nekik köszönték, a folyamatos izgalmakat nekik köszönték, az autót pedig a McLarennek és a Hondanak köszönték.
...és a '80-as években nem az volt a sajtó feladata, mint most.
csak olvassatok bele egy mai akár búlvár, akár sport, akár "közéleti", "politikai" sajtóba. a sajtó ma már nem a hírek és az értékek közlésére szolgál, sokkal inkább a népbutítás
minden fronton.
