2007.10.14. 20:00:03
A spanyolok így látják a dolgot (kicsit túlzó, de nagy részében van igazság):
A bizonyított tények és szabálytalanságok a következők:
Bahrein: csapata saját bevallása szerint F. Alonso autójával éjszaka problémák merültek fel, mely megakadályozta abban, hogy felvegye csapattársa ritmusát, akinek autója tökéletesen működött. L. Hamilton többször levágta a pályát, ami abszolut tiltott, de büntetést nem kapott.
Monaco: pár körrel a vége előtt a csapat mindkét pilótájának elrendelte, hogy vegyenek vissza a fordulatszámból (motorkímélés). L. Hamilton nem engedelmeskedett a csapatnak, és megpróbálta megelőzni csapattársát. Ennek sikertelenségét a FIA-nak és az angol médiának panaszolta, és büntetést ill. nyomást provokált F. Alonsora. A csapat nem vizsgálta tovább L. Hamiltont, és nem támogatta (az ügyben) F. Alonsot. Továbáá a verseny alatt L. Hamilton nagy mértékben átlépte a boxból kivezető záróvonalat, ami teljesen tiltott. A FIA ennek ellenére nem rótt ki büntetést.
Canada: F. Alonso autójának furcsa viselkedése. Az egyes rajtszámú autó újra nem volt L. Hamilton autójával egy műszaki kondícióban.
USA: a boxtaktika újra L. Hamilton mellett, és F. Alonso ellen.
Francia: Különös módon, az időjárás előrejelzés előtt, F. Alonsonak váltó-doboz (bocsi) problémái akadtak az időmérő Q3 szakaszában, melyből kifolyólag csak a 10-ik helyet szerezte meg a rajtrácson, amíg csapattársa semmilyen problémával nem szembesült. De la Rosa a futam alatt elmagyarázta, hogy a bizonyos alkatrészt tökéletesen eltávolították. (!?)
Német: L. Hamilton kicsúszásakor a pályabírók különös döntése folyamán egy daruval visszahelyezték a pályára, ezzel ütközés lehetőségét kockáztatva. Még különösebb módon a többi ugyanott kicsúszott pilótát nem helyezték vissza a pályára, csak L. Hamilton részesült az azonnali visszahelyezés előnyében. Annak ellenére, hogy a szabályzat egyértelműen kimondja, hogy ebben a helyzetben a pilótának le kell állítani a motort, és elhagyni az autót, ahogy azt a többi pilóta tette, L. Hamilton nem szenvedett büntetést.
Magyar: a Q3-ban F. Alonso egy plusz kört kapott. L. Hamilton, megszegve a csapat utasítását, a saját felelősségére a boxba tért kerékcserére, pontosan F. Alonso mögé, aki használt gumikat kapott, L. Hamilton ezután vadonatúj gumikat kapott. Mindemellett F. Alonso megszerezte a pole-t, Ron Dennis látható csalódottsága mellett. L. Hamilton ezután újra feljelentette F. Alonsot a FIA-nál, melynek eredményeképpen 5 rajthelyet vesztett, egy nem létező szabály értelmében, és a McLaren is elvesztette a versenyen szerzett konstruktőri pontjait. Megmagyarázhatatlan módon, L. Hamilton semmilyen szankciót nem szenvedett a verseny után.
Olasz: L. Hamilton keresztben állt fel a rajtrácson, és a verseny során többször is lerövidítette a pályát, ennek ellenére semmilyen szankciótól nem szenvedett.
Belgium: F. Alonso autójának feltételezett szabotálása. F. Alonso menedzsere kijelentette, hogy versenyzője a szabadedzés során problémát fedezett fel az erőforrásában, és kérte a szerelőitől autója átvizsgálását, mely során felfedezték, hogy az olajnyílás teteje hiányzik. Teljesen egyértelmű, hogy ebben a kondícióban egyetlen átlagos kör megtétele is megsemmisíti a motort.
Japán: Megmagyarázhatatlan módon, F. Alonso újra gumiproblémával szembesült a Q3 folyamán. L. Hamilton új gumikat és kevesebb üzemanyagot kapott, a pole megszerzéséért. A verseny során mindkét pilóta ütközött. Annak ellenére, hogy a komolyabb sérülést F. Alonso szenvedte el, csak az L. Hamilton ütközéséért felelős pilóta kapott büntetést. Az autó sérüléséről (Alot) nem informálták, ami a falhoz csapáshoz vezetett, a csapat bármilyen reakciója nélkül. Az ütközés után L. Hamilton, a safety car mögött úrja a szabályokkal játszott, mellyel ütközést provokált Webber és Vettel között, amiért sem a verseny alatt, sem után nem kapott büntetést, még az új bizonyítékok előkerülése ellenére sem.
Kína: F. Alonso újra problémákkal küszködött a Q3 során, miután az összes szabadedzés és Q1-Q2 során gyorsabb volt csapattársánál. Amikor Alonso a pódiumon átvette a második helyezésért járó trófeát, egyetlenegy szerelő volt jelen. A verseny után Ron Dennis kijelentette, hogy F. Alonso ellen küzdöttek, nem a Ferrari ellen.
Ahogy a fenti tényekből is látható, a pilótákkal való egyenlő elbánás sem a McLaren, sem a FIA részéről nem történt meg.