A szezon felfedezettje: 11 gól, 11 különböző ünneplés
11 goals in his first season #LaLigaHighlights pic.twitter.com/a9VnR3EL1s
— FC Barcelona (@FCBarcelona) June 10, 2024
Ezt már másodszor írod le, úh nagyon kíváncsi lettem, h milyen suliban volt nálatok ez a tanterv része? Mert nekem emelt matekon sem sikerült összefutni ezzel (érdekességképpen talán meg lett említve), úh annyira nem érzem ezt az alaptanterv kardinális részének.davi10 írta:Írásban gyökvonás
Részemről annyi, hogy sokkal gyakorlatiasabbá tenném az oktatást. Minden elméleti, pedig az élet nem az elméleti síkon játszódik. Sok ember egy szöget nem bír beverni a falba, de úgy nyomja a bonyolultnál bonyolultabb függvényeket, hogy ihaj. Viszont ha magára borítja a forró olajat, számolgathat, hogy százados értékre pontosan hány %-a égett össze a testének, mintsem hívjon egy mentőt magához és elkezdje ellátni magát... Rengeteg ember egy kérvényt nem tud írni, egy borítékot nem tud megcímezni vagy egy csekket nem tud kitölteni. Fogalma sincs az adózásról, fogalma sincs az elsősegélyről, hacsak nem jogsizott valamit, rengeteg hétköznapi ismeretanyagot nem tanulnak meg, de hogy a kumma protonok meg elektronok hogy szaladgálnak a világban, az rendkívül szükséges...davi10 írta:...
Részben igen, de bizonytalan vagyok az emelt matekosok miatt, mert a ponthatár ugye hasonlóanmagas mindegyik, emelt matekkal pedig elég necces a dolog, míg emelt némettel valószínűleg sima lenne. Ergo ha az emelt matek olyan lenne, hogy amiatt nem lenne meg az állami hely, akkor könnyebben döntenék mondjuk PSz mellett.sjd írta:Én magának a dilemmának a lényegét nem értem, leírtad, h sem a képzéshez, sem a pontokhoz nincs szükséged rá, amennyiben nem alkalmazottra v gazdaságelemzőre mész. Azt döntsd el, h oda akarsz-e menni és meg is van oldva a probléma, ezen nagyon nincs mit agyalniMichaaBee írta:A dilemma inkább az, hogy van-e rá szükség, mert ha feltétlen kellene, akkor meg tudnám csinálni normálisan. A helyzet az, hogy valami gazdaságira mennék, de emelt matek csak alkalmazottra vagy gazdaságelemzőre kellene, GM-en és PSZ-en viszont elfogadják a közepet is, a német emeltet pedig sokkal könnyebben le tudnám tenni, mint a matek emeltet.
Én magának a dilemmának a lényegét nem értem, leírtad, h sem a képzéshez, sem a pontokhoz nincs szükséged rá, amennyiben nem alkalmazottra v gazdaságelemzőre mész. Azt döntsd el, h oda akarsz-e menni és meg is van oldva a probléma, ezen nagyon nincs mit agyalniMichaaBee írta:A dilemma inkább az, hogy van-e rá szükség, mert ha feltétlen kellene, akkor meg tudnám csinálni normálisan. A helyzet az, hogy valami gazdaságira mennék, de emelt matek csak alkalmazottra vagy gazdaságelemzőre kellene, GM-en és PSZ-en viszont elfogadják a közepet is, a német emeltet pedig sokkal könnyebben le tudnám tenni, mint a matek emeltet.
Három évig tanultam heti 5 órában emelt szinten a matekot, jövőre lesz a negyedik, minden évben ötös voltam belőle, szóval hülye sem vagyok hozzá. A dilemma inkább az, hogy van-e rá szükség, mert ha feltétlen kellene, akkor meg tudnám csinálni normálisan. A helyzet az, hogy valami gazdaságira mennék, de emelt matek csak alkalmazottra vagy gazdaságelemzőre kellene, GM-en és PSZ-en viszont elfogadják a közepet is, a német emeltet pedig sokkal könnyebben le tudnám tenni, mint a matek emeltet.Gareth Tello írta:Ha jársz matek faktra, és nem vagy totál hülye a matekhoz (nem hiszem, hogy az lennél), akkor szerintem nem vészes, az alapján, amit emeltező osztálytársaim meséltek róla. (Csak az a csaj tartotta **** nehéznek, akinek egyébként is annyi esze van, mint egy talicskának.)MichaaBee írta:Mindenesetre örülök, hogy a közép matekot így szidják, hátha jövőre könnyebb lesz. Egyébként aki volt emelten az tudna írni róla valamit? Még mindig azon vacillálok, hogy menjek-e emeltre...
Ha jársz matek faktra, és nem vagy totál hülye a matekhoz (nem hiszem, hogy az lennél), akkor szerintem nem vészes, az alapján, amit emeltező osztálytársaim meséltek róla. (Csak az a csaj tartotta **** nehéznek, akinek egyébként is annyi esze van, mint egy talicskának.)MichaaBee írta:Mindenesetre örülök, hogy a közép matekot így szidják, hátha jövőre könnyebb lesz. Egyébként aki volt emelten az tudna írni róla valamit? Még mindig azon vacillálok, hogy menjek-e emeltre...
De a q=1 az ugyanolyan mértani sorozat, mint a többi, csak a q nem 2, 1/2 meg 1/3, hanem 1. Így konstans sorozatot kapunk, ami egyszerre számtani és mértani sorozat is, ha számtani, akkor d=0, ha mértani, akkor q=1.Barcaman1993 írta: Ha q=1, akkor azt jelenti, hogy a sorozat minden tagja ugyanaz. Na mármost, akkor az nem mértani sorozat, hanem egy sima számsorozat.
Kösz szépen, neked (nektek) meg a középhez. Klébelsberg októberben volt... Marha jó esszétémákat lőttek ki az őszi "fordulóban".Gareth Tello írta:
Holnap sok sikert a töri emelthez!
Fogtok kapni egy náci Németország esszét, meg Klebelsberg reformjait az oktatásban, ezt érzem.
Amúgy ismerős az érzés, ahogy ülök az emelt matek felett és azon gondolkozom, h "ha ezt most meg tudnám oldani, felvennének államira"Barcaman1993 írta:Minden elvesztett pont fáj.
Ahogy nekem is, éppen ezért meg se néztem a megoldásokat, nem akarok még idegesebb lenni. De például ezt a sorozatosat én is buktam szerintem.Barcaman1993 írta:Minden elvesztett pont fáj.
Igazad van, csak bosszant a dolog piszkosul. Erről érettségi előtt nem volt szó. Minden elvesztett pont fáj.sjd írta: Miért is?
Ha meg van adva egy mértani sorozat, amelynél q=1, akkor az egy mértani sorozat, amelynél q=1. Ha látsz egy olyan számsort, h 5, 5, 5, 5, 5, akkor el lehet gondolkodni, h ez most számtani v mértani, de ha egyszer a feladatban le van írva, h mértani sorozatról van szó, akkor utólag nincs értelme ilyeneket kitalálni.
Miért is?Barcaman1993 írta: Ha q=1, akkor azt jelenti, hogy a sorozat minden tagja ugyanaz. Na mármost, akkor az nem mértani sorozat, hanem egy sima számsorozat.
Nem hülyéztem le senkit, csak ezen pár pontom elment. Másrészt, had vitatkozzak veled tovább. Ha q=1, akkor azt jelenti, hogy a sorozat minden tagja ugyanaz. Na mármost, akkor az nem mértani sorozat, hanem egy sima számsorozat. Na mindegy, csak bosszant az egész, hogy ilyen hülyeségen ment el pár pontom...sjd írta:Nyilván a megoldóképletben q nem lehet egyenlő eggyel, mert akkor a nevező 0. De mint mondtam, az ilyennél egyáltalán nincs szükség a megoldóképletre.
A másik meg, h attól még h értelmetlen, még létezik q=1-es mértani sorozat. Gondolom akkor sem hülyézted le a tanárod, amikor a 0 fokos szöget és a többi hasonlóan értelmetlen dolgot tanultátok
Nyilván a megoldóképletben q nem lehet egyenlő eggyel, mert akkor a nevező 0. De mint mondtam, az ilyennél egyáltalán nincs szükség a megoldóképletre.Barcaman1993 írta: Azzal végződik, hogy q nem lehet =1-gyel. Ez gáz...
Ez az... Csak a megoldóképlettel nem jön ki. Másrészt milyen mértani sorozat az olyan, ahol a q=1. Ez olyan mintha a számtani sorozatnál d=0-val. Teljesen értelmetlen az egész, másrészt erre sztem vagy 2 pontot tuti levon a tanár, ha így lesz a hivatalos megoldókulcsban is. Meg tudom mutatni a füzetemet, ahol a tanár levezette a mértani sorozatok megoldóképletét. Azzal végződik, hogy q nem lehet =1-gyel. Ez gáz...sjd írta: ha q=1, akkor mire kell a megoldóképlet? n x a1, ahogy ő is csinálta, oszt' csókolom (btw az is Degecről származott, aki ezt a feladatot kitalálta)
soadroli írta: Irigylem a problémáid Ha meg lesz a kettes, kb orálisan elégítem ki magam, hogy szépen mondjam
1. Volt, kár, hogy a tanár csak tanárnak képzelte magát, valójában annyira tudott tanítani, mint én.recrea írta:Pénzügyi alapismeretek (egyik sem lesz nehezebb, mint a sinus tétel)
Életmód
Környezetvédelem
Gyakorlati (!) marketing
Karrier-tanácsadás
Nyelv
Technika
Nyelvtan
Hát gratula neked, mindig is szerettem volna jó matekos lenni, de ez van, hozzá szoktam, hogy imádkozni kell a kettesért A törire hogy készülsz? A tételeket nézegeted?Barcaman1993 írta: Az nem gyenge. Viccet félretéve. 93% volt a cél a tavalyi ponthatárokhoz. Szóval nekem ahhoz képest kell mérni.
Az nem gyenge. Viccet félretéve. 93% volt a cél a tavalyi ponthatárokhoz. Szóval nekem ahhoz képest kell mérni.soadroli írta: Irigylem a problémáid Ha meg lesz a kettes, kb orálisan elégítem ki magam, hogy szépen mondjam
Irigylem a problémáid Ha meg lesz a kettes, kb orálisan elégítem ki magam, hogy szépen mondjamBarcaman1993 írta:olyan 85-90 köré érzem. Ez kevés, jobb is lehetett volna.
Közben megvannak a megoldások... 89-90 pont, a tanár jóindulatától függ. Az utolsón ment el a pontjaim nagy része...