Offtopic

Ami egyik témához sem kapcsolódik, avagy itt nyugodtan írhatsz mindenről kötetlenül.

Fogyasztasz valamilyen dohányterméket? :D

- Nem, soha nem próbáltam.
10
22%
- Próbáltam, de nem szoktam rá.
17
38%
- Füstölök, mint a gyárkémény
11
24%
- Alkalmanként rágyújtok
7
16%
 
Szavazatok száma: 45
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.08. 06:45:22

Nero. írta:Nem személyeskedés, meg semmi közöm hozzá, de Csaba már többször írta hogy minden nyáron megy Amerikába, ezt pl. más munka mellett nem tudná megtenni.
Más munkànál, ahol normális fizetés van nem jutna eszembe ;)
Utolsó 3 évben is csak a pénz miatt mentem.

Ez a 15 perc szünetezés is beakadt látom. Mintha más munkáknál nem lenne szabadidő.
Meg kevesebb mint 40 óra....hahhahaa. Tudatlanul ne dumáljunk.

Bob, én pl egy nap egy másik iskolába járok óraadónsn, mert jó pénz. Így viszonylag elfogadható a keresetem.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
Nero.
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 6905
Csatlakozott: 2015.08.14. 19:02:12

2018.11.08. 02:32:56

Nem személyeskedés, meg semmi közöm hozzá, de Csaba már többször írta hogy minden nyáron megy Amerikába, ezt pl. más munka mellett nem tudná megtenni.

Tiszteletem azoknak a tanároknak, akik azt a 15 percet dolgozhatjavítással, felkészüléssel töltik, de akiket én láttam (2 kozepsuliba jártam, pesti gimnázium) azoknak egy része kint cigizett, a tanáriba eszegetett, politizált, magánügyeket intézett. Plusz ugye amikor dolgozatírás van, vagy vázlatot kell írni, “olvassátok el” stb, akkor se izzadnak le a pedagógusok. És altalaba kevesebbet dolgoznak mint heti 40 óra.

Mint mondtam, 140 ezer forint gyakorkatilag megalázó, elképzelni nem tudom hogyan lehet ennyiből önállóan megélni, de vannak ennél izzasztóbb, hajtósabb szakmák is, ahol ugyanennyit vagy csak kicsivel keresnek többet az egyének.
Kelet-Európába nem lehet csak “kedv” alapján hivatást választani. Nekem is sok szakmához lenne kedvem, de tudom hogy felkopna az állam abból a fizetésből.
“Mindig is elakartam jutni Kínába. Soha nem gondoltam volna, hogy idővel Kína jön el hozzám.”
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 19632
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2018.11.08. 01:58:20

LG jól írta, bár a szavazati jog nálam abszurd, hogy a mentalitás a gond. Sajnos a kisember ugyanezt csinálja csak kicsiben. Villanyt lop, internetet, bliccel a BKV-n, lefizeti a rendőrt gyorshajtasnal, s sajnos lehetne sorolni. Örök mondás, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is... Ez a szomorú.

Azzal nyilván egyetért az ember, hogy méltatlan fizetések vannak az oktatás és egészségügy szférában,sajnalatos. Valóban a fejlődés alappillere hogy az oktatás megfelelő kell legyen, hogy a következő generáció minimum ezt a szintet hozza. Viszont abban is van igazság, hogy minden ember saját sorsának kovácsa. Kulonorak tartasa esetleg? Szép pénzeket elkernek magán tanárok. Esetleg maganiskolaban megprobalni elhelyezkedni? Próbál az ember hangosan gondolkozni. Vagy tényleg valami szakma? Nyilván korlátozott a szabadidő, nonszensz felhozni hogy 15 perc szünetek, dolgozat javítás, felkészüles következő órára stb. Hétvégén gondolom hasonló, de nekem Pl ismerősöm elég jó pozícióban dolgozik a Upcnel, de mindig fejlődni akar. Megcsinált egy gyorstalpaló szobafestoi tanfolyamot, nyáron eldolgozgat, havi 150-200 ezer plusz. Másik ismerősöm eskuvokon fotozgat, szintén hobbiból.

Torvenykezesben egyetértek, érdekes dolog hogy ha jól rémlik akkor a finneknel pl a kozmunka program dívik, mert a kisebb büntetések 3-5 év csak arra jók, hogy az elítelt a börtön rossz kihatasat megtapasztalja és nagyobb az esély a visszaesésre, de nincs visszatarto ereje. Ezért kozmunkakat adnak. Oktatásban meg a norvégoknal van más rendszer, pont a lejjebb felsorolt dolgok is előtérbe kerülnek. Azzal nem értek egyet, hogy pl ne olvassanak, vagy ilyet hogy ne legyen fizika, matematika, de tény hogy a világ változik és reformálni kell a kozoktatast.
Kép
Kép
Kép
LG
Az Év fórumozója 2016
Hozzászólások: 21292
Csatlakozott: 2004.12.17. 21:03:01

2018.11.07. 21:49:53

MatyiG írta:Kevesebb tanóra/nap sem hiszem, hogy rossz irányba vinné az oktatást. Hat óránál többet én például nem engednék. Kevesebb lenne legalább a tölteléktantárgy, ami csak azért van, hogy meglegyen az előírt óraszám...

Nekem például a 10. osztály kínszenvedés volt, mert még itt volt nagyjából minden tantárgy, fizika, biológia, kémia, ének, rajz, média, etika, dráma, amiknek számomra nem sok értelme volt, ezért 7-8 órám volt minden nap, délután meg ezek után nyilván sokat tanultam. :D

Aztán szerencsére 11.-től jobb volt, mert jöttek a fakultációk, és már szinte csak az érettségi tantárgyak maradtak.
Ezzel nagyon egyet értek. Én pl. matekból gimiben teljesen elvesztettem a fonalat, egy idő után olyan volt, mintha kínaiul lenne az egész. Annyit kapartam mindig össsze, hogy átcsússzak. Pedig úgy hiszem, a logikus gondolkodással nem állok hadilábon, és ki tudom számolni a hétköznapi életben fontos dolgokat. De akkor miért kell több olyannak, aki tudja, hogy mélyebb szinten sosem fog foglalkozni az adott tantárggyal. Kevesebbet tananyag kéne, de az legyen mély és praktikus.
Meg a középiskolákat is kicsit az egyetemhez hasonlóval tenném, korábban lehetne kezdeni a szakosodást, a többi tanrágyból pedig csak tényleg a praktikus tudást és az általános műveltséget kérni.

Még egy nagyon fontos dolog: fejpénzes rendszer megváltoztatása - az oktatás egyik legnagyobb sírásója. Kell a gyerek, mert kell a pénz, így mindenkit felvesznek valahova, ahol el is tud evickélni, így azok a tanulók, akinek nincsenek komolyabb tervei a jövőre nézve, egyáltalán nem motiváltak a tanulásra.
A lemorzsolódás elleni harc - ez is napjaink egyik nagy divatja. Javítani kell a statisztikát, ezért valahol kerek percek kimondják, nem szabad buktatni. És ezt látják a tanulók is, na onnantól meg egy alapból ia tróger diák egy betűt nem fog tanulni, mert tudja, hogy úgy is átmegy. Aztán így fordulhat elő, hogy vki eljut az érettségiig úgy, hogy igazából még az alapjai sincsenek meg, nemhogy egy általános műveltsége. Hosszú idő után újra több az analfabéta...

Az osztákyzási rendszerrel is baj van. A rafinált tróger gyerek, szerez 1-2 jó jegyet, onnantól nincs tanulás, mert úgyis meglesz a kettes.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 21:04:06

Tök jó dolgokat írtok, jó ezeket olvasni tanárként! Tényleg, értékes gondolatok, kár hogy fent teljesen máshogy gondolkoznak.

Annyira központosítva lett az oktatás, hogy a differenciálás lehetetlen.
Amit írsz LG te is, lehetetlen dolog, hogy ugyanaz egy kerettanterv egy kis faluban, mondjuk cigányokkal tele, mint egy pesti elitgimnáziumban, általános iskolában.
De ez ellen a tanár vajmi keveset tehet, nincs önállósága, mert szabályozva van.
Év elején le kell adni tematikát, aminek stimmelnie kell a kerettantervben és a NAT-ban foglaltakkal, illetve illeszkednie kell a központilag megadott tankönyvvel.
Ezeket évközben ellenőrzik, enapló van, simán rá tudnak nézni, hogy hogy halad az adott pedagógus a tematikához képest.

Erre egy példa: nálunk feljelentette egy szülő (!!!! és a szülők legalább olyan felelősek az oktatás romlásáért mint a döntéshozók, de ez még bővebb téma) a történelem tanárt, mert ugye ők is látják az enaplóban, hogy hol járunk éppen és a tematikát is megnézhetik, és eltérés volt. A kollégámnak tárgyalásokra kellett járnia emiatt, mert ő ésszerűen akart haladni, nem csak ledarálni 9.ben a középkorig az egészet. Megszívta.
És ez nem egyedi eset.

Tehát amíg ennyire központosítva van az oktatás, lehetetlen ezeket tanári szinten megoldani. Meg van kötve a kezünk. Persze meg lehet úszni, mert nem mindig vannak ilyen szülők akik ennyire dilettánsak, de akad példa.

Az osztályozás rendszere is felvetődött, itt meg az a baj, hogy az egész oktatás, köz-egyetemi erre a rendszerre épül. A felvételi rendszerek, az érettségi, stb minden.
Nem tudsz személyre szabva osztályozni, mert azzal a gyereket szívatod meg. Tesiből csinálják, ott okés, van év eleji felmérés, és ahhoz mérnek utána. Az okos gyerek direkt lazábbra veszi, mert tudja a rendszert már, és inkább mondjuk dob kislabdával csak 15 métert, aztán mindig többet, mert ha kidobja a maxot év elején magából, utána meg ront, akkor hiába dobott 40 helyett 35 métert, rosszabb jegyet fog kapni, mint aki 15ről javult 20ra.
MQuCsabi írta:Én nem is értem, hogy kilencedikben miért kell elölről kezdeni a törit. Szerintem az őskort, ókort sokkal inkább lehetne játékosan tanítani, sok múzeum látogatással, stb stb. Aztán gimiben kezdenénk a középkortól. Azért ott már komolyabb dolgok is történtek, amivel nem egy két hét alatt kéne végezni. Ezeket több nézőpontból is be lehetne mutatni.
nyilván így kéne, ez nagyjából a hat és nyolc osztályos gimikben meg is valósul.
nálunk 5-6.ban pl alapozó töri van, őskor-ókor történetek, mitológia, csaták, térképek, stb...majd 7.től jön az ókor újra a tényanyaggal, és mivel 6 évre van írva a tanterv, jobban eloszlik az egész, lazább a tematika.

most vittem 5.-6.osokat Múmia kiállításra, majd 7. eseket is.
november végén megyünk 9.esekkel Parlamentbe, Múzeumpedagógiai oktatásra:
Királycsinálók. A koronázások és a Szent Korona története
Időtartam: 90 perc
A foglalkozás fókuszában a koronázási szertartás, és ennek nélkülözhetetlen kelléke, a Szent Korona áll. A diákok megismerik a koronázási ékszereket övező legendákat és kalandjaikat, majd kis csoportokban felkészülnek fiktív koronázásunk egy-egy jelenetének előadására, melyhez élethű kellékek állnak rendelkezésükre. Az előadásokat Koronázási Albumban örökítjük meg. A diákok a foglalkozás záróakkordjaképp megtekinthetik a Szent Koronát a kupolacsarnokban.


van egy csomó ilyen ott, ezek teljesen működőképes, hasznos dolgok.


Mégegyszer köszi a sok észrevételt.


ui.: igen, a kötelező óraszámok csökkentését is adom.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
MatyiG
Adminisztrátor
Hozzászólások: 18362
Csatlakozott: 2009.01.27. 14:10:25
Tartózkodási hely: Budapest/Jászberény

2018.11.07. 20:32:05

Szüleim tudnának mesélni ilyenekről, mert olyan általános suliban tanítanak, ahol az iskola fele cigány.
Avatar
honsapeter
Jugador del Barça
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2018.03.24. 14:27:45

2018.11.07. 20:29:53

LG-vel tökéletesen egyetértek!
Rétegek vannak amelyeket nem lehet szétválasztani( az már rasszista stb stb) amíg egy alsóbb réteg együtt mozog a felette lévő réteggel, a tanárnak esélye sincsen tanítani!
LG
Az Év fórumozója 2016
Hozzászólások: 21292
Csatlakozott: 2004.12.17. 21:03:01

2018.11.07. 20:02:57

Jó dolgokat írtok, csak sok esetben ott bukik el a dolog, hogy bekerül az oktatásba egy csomó aluszocializált gyerek, akiket szinte lehetetlen normálisan integrálni, főleg, ha több ilyen van egy csoportban. Vannak óvodás korú gyerekek, akik a seggüket nem képesek kitörölni, buták, káromkodnak, agresszívak, mert otthon ez ragad rájuk. Illetve egyre több a pszichés beteg gyerek is, akiket szintén integráltan oktatnak, ami nekik sem jó, meg a társaiknak sem, de ugye a nagy liberalizmus ezt diktálja. Na, ha ezekből a típusokból van néhány egy csoportban/osztályban, akkor ott borul minden.

Önálló gondolkodásra tanítani jó dolog, de van akinél a szobatisztaság már siker, ha még egy kicsit meg tanul írni olvasni, az meg már maga a Kánaán.
Ahogy a társadalomban, úgy az oktatásban is nagyon komoly probléma a legalsó réteg. Azért egy gettósuliban nem nagyon lehet cél, amit ti írtatok, persze vannak az ennek ellenkezőjéről szép negható filmek, de a valóság kiábrándító
Avatar
MQuCsabi
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 6340
Csatlakozott: 2007.07.12. 14:50:03
Tartózkodási hely: Budapest

2018.11.07. 19:18:40

Én nem is értem, hogy kilencedikben miért kell elölről kezdeni a törit. Szerintem az őskort, ókort sokkal inkább lehetne játékosan tanítani, sok múzeum látogatással, stb stb. Aztán gimiben kezdenénk a középkortól. Azért ott már komolyabb dolgok is történtek, amivel nem egy két hét alatt kéne végezni. Ezeket több nézőpontból is be lehetne mutatni.

Nálam gimiben már nem lenne ének óra sem. Az meg, hogy még énekeltetik is a középiskolásokat, az a teljes abszurditás....

Egyébként azt én sem értem, hogy minek nyolc órákat tartani. Nálunk a srác negyedikes, max hat órája van, az is csak heti két nap. És minden nap van tesije így is, ami nagyon fontos. Ebből egy úszás.
Kép
Avatar
davi10
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 6764
Csatlakozott: 2007.10.06. 20:02:40
Tartózkodási hely: Budapest

2018.11.07. 19:11:19

Én a fele anyagot kikukáznám, sokkal hasznosabb dolgokkal lehet tömni a gyerekek fejét. Mondjuk tanára válogatja, de mi általános iskola végén valamikor vettük matekon a kamatos kamatot, gimibe meg az osztály 90%-a nem is hallott róla, és akárhogy magyaráztad neki, nem értette meg.

Illetve én középiskolába elfelejteném az ilyen rajz, ének, dráma, tánc stb cuccokat. Legyenek délutáni szakkörök, de én pl. soha nem tudtam rajzolni, és baromi idegesítő volt 2-esekkel kihúzni egy olyan tárgyat, ami tényleg csak időhúzás volt, mert baromira nem is érdekelt.

Az interaktív tanítás nekem kicsit idegen, (hol fogjon könyvet a gyerek, ha nem az iskolába?), de ha működik, akkor működik.
geridoss írta:
A legfontosabb viszont szerintem is az lenne, hogy gondolkodni megtanuljanak a gyerekek. Felnőttkorban már hiába, aki fiatalon nem sajátítja el, az befolyásolható, kissé buta emberként éli le az életét. Ismeri mindenki azt az embertípust, aki suliban végig kitűnő volt, aztán kikerül a világba és összeomlik, mert a tankönyvben nem voltak benne azok a szituk, amikkel egy közösségben vagy új munkahelyen szembesül. Ezeket mind ki lehetne küszöbölni.
Ehhez 2 példa:

Múltkor bejött egy vendégtanár az egyetemre, elmondta, hogy ő milyen kérdéseket tesz fel az állásinterjún. Ilyeneket mondott, hogy "Hány ablak van New Yorkban?".

Mondta, hogy őt nem érdekli, hogy hányas lettél a tárgyakból, sikerült elvégezni, okés. Azt keresik ilyenkor, hogy mennyire jó a problémamegoldó képességed, hogy tudod kibogozni a "tippet", mert ugye ezekre nincs jó válasz.

Egyik haverom meg volt állásinterjún, megkapta, hogy "Hány liter benzin van a szemközti irodaház autóiba?" vagy valami ilyesmit.

Nem is kapta meg az állást :)
Kép
"A Futball nyer, ha a Barca nyer"
"Ez a két szín, zöld és fehér minden másnál többet ér
Hát indulj és bátran énekelj velünk egy dalt a Fradiért"
Avatar
geridoss
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2786
Csatlakozott: 2008.11.30. 23:00:46
Tartózkodási hely: Eger

2018.11.07. 13:59:32

Kivétel nélkül mindegyikkel egyetértek. Én is inkább az IKT vonalat erőltetném. A gyerek úgyis nyomkodja a telefont, és sok őskövülettel ellentétben nem büntetni kéne érte a gyereket, hanem kihasználni a benne rejlő óriási lehetőséget, ahogy te szerintem tök jól megoldottad csababarca.

Interaktív tanítás. A gyereket a mai világban annyi inger éri, hogy egy könyvre kb rá se néz. Ha valami felkelti a figyelmét, az csak részsiker, de ott is kell tartani.

Én a tananyag részévé tenném a Kreszt és az alapszintű pénzügyi oktatást is. Sok felnőtt (nem gyerek) a mai napig nincs tisztában az alapszintű pénzügyekkel, a közlekedési morálról meg ne is beszéljünk. A béka s*gge alatt van. Nem szárazan ledarált anyagra gondolok. Ezt is el lehet mondani érdekesen. Persze tanárfüggő. Nekem is volt olyan töritanárom, hogy imádtam az óráit, táblánál keresztrejtvényeket csináltunk, az óra részei voltunk. Rá egy évre nyugdíjba ment, és az új tanárral a két oldalas tömör forrásokat olvasgattuk, marha érdekes volt..

Az 5-6 fős osztályok lennének a legideálisabbak, de azt lehetetlen kivitelezni, legalábbis a közoktatásban biztosan. Nincs annyi tanár, nincs elég infrastruktúra hozzá. És a közeljövőben nem is lesz, úgyhogy inkább abban kéne gondolkodni, amit rövid távon el lehet érni.

A legfontosabb viszont szerintem is az lenne, hogy gondolkodni megtanuljanak a gyerekek. Felnőttkorban már hiába, aki fiatalon nem sajátítja el, az befolyásolható, kissé buta emberként éli le az életét. Ismeri mindenki azt az embertípust, aki suliban végig kitűnő volt, aztán kikerül a világba és összeomlik, mert a tankönyvben nem voltak benne azok a szituk, amikkel egy közösségben vagy új munkahelyen szembesül. Ezeket mind ki lehetne küszöbölni.

És még egy dolog. Az osztályzás. Itt is változtatni kellene. Én nagyon sok egyest kaptam, többnyire azért, mert házifeladatom nem volt kész, nem vittem tankönyvet, füzetet stb... Általánosban is már a jó tanulók között voltam mindig, matek, német és töri volt a kedvencem. Jártam versenyekre, elég jó helyezéseket értem el, de mindig 3-as voltam matekból, mert nem volt kész a házim stb... Én meg tudtam csinálni órán azt, amit sokan nem, így nem éreztem semmi késztetést arra, hogy gyakoroljam otthon. Ezekért folyamatosan kaptam az 1-eseket. Nem azt mondom, hogy ne büntessék azt, aki nem csinál házit. De ezen is lehetne változtatni.

Jegyek helyett és sokkal jobban díjaznám a szöveges értékelést. Meg minden tanuló magához képest lenne értékelve. Volt egy németes csoporttársam gimiben, nagyon gyenge volt németből, alig tudott magáról elmondani pár mondatot, azt is hibásan. 4-est kapott egyszer egy feleletre, mert magához képest elég szépen elmondta bemutatkozást. Következő órán én feleltem a német gazdasági helyzetből, 2-est kaptam, mert látta a tanár rajtam, hogy saját szókincsből mondtam el egyébként hibátlan nyelvtannal, csak nem használtam az előző órán vett új szavakat, kifejezéseket.

Akkor óriási igazságtalanságnak éreztem ezt, pedig mostani fejjel belegondolva, én semmit nem készültem, az a srác meg vért izzadva, talán órákat tanult otthon, hogy ezt el tudja mondani.
"Látta a Real Madrid Villareal elleni 6-2-es győzelmét?" " Nem láttam, viszont emlékszek egy 6-2-re a Bernabeuból..." /Joan Laporta/

Visca el Barca!
Avatar
MatyiG
Adminisztrátor
Hozzászólások: 18362
Csatlakozott: 2009.01.27. 14:10:25
Tartózkodási hely: Budapest/Jászberény

2018.11.07. 13:37:26

Kevesebb tanóra/nap sem hiszem, hogy rossz irányba vinné az oktatást. Hat óránál többet én például nem engednék. Kevesebb lenne legalább a tölteléktantárgy, ami csak azért van, hogy meglegyen az előírt óraszám...

Nekem például a 10. osztály kínszenvedés volt, mert még itt volt nagyjából minden tantárgy, fizika, biológia, kémia, ének, rajz, média, etika, dráma, amiknek számomra nem sok értelme volt, ezért 7-8 órám volt minden nap, délután meg ezek után nyilván sokat tanultam. :D

Aztán szerencsére 11.-től jobb volt, mert jöttek a fakultációk, és már szinte csak az érettségi tantárgyak maradtak.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 13:33:40

Hajnesz jókat írsz, de ez nem érdeke a mai kormánynak. Pont az ellenkezőjét akarják, nem a gondolkodást fejleszteni.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
hajnesz
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1561
Csatlakozott: 2009.05.04. 19:45:30
Tartózkodási hely: Szeged

2018.11.07. 13:21:18

Nem vagyok tanár, de én egyszerűsíteném az oktatást. Mindenkinek azt kellene tanulnia, ami érdekli, már legkésőbb középiskolában. Valamint nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy megtanítani a gyerekeket megérteni valamit, gondolkodni és tanulni, mert azt veszem észre, hogy sokan csak magolni tanulnak meg, aztán egyetemen meg megy a szenvedés.Valamint sok felesleges információt úgyis elfelejtenek az évek során.

Egyesek az ilyeneket szakbarbároknak nevezik
SZERK: Így teljesülne csababarca "ötlete" is, 5-10-es létszámú osztályok alakulnának ki.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 13:17:44

zola8787 írta:Ez a mai ovisoknak annyiban fog változni, hogy focipályák közelében :D szomorú

Felvetek egy új témát és itt főleg a tanárok véleménye érdekelne legjobban, persze mindenki másé is. Miben változtatnátok az oktatásban? Most nem arra gondolok, hogy több lóvé a tanároknak, ez evidens, mint maga az oktatás érdekelne, mi az ami szerintetek felesleges, mi az ami kellene, stb. Nem emlékszem ilyen témára itt, javítsatok ha már volt.
több ikt-s dolog. az nem az, hogy kivetítünk ppt-t projektorral, bár haladás.
én pl online kvízeket csinálok nekik. miért jó?
mert telefonon keresztül adják meg a választ, érdekesebb így nekik, plusz versenyhelyzet. (kahoot)
és ez nem tantárgyfüggő, kb mindennél lehet alkalmazni. plusz ha már úgyis nyomkodják a telót, mert életük része, akkor tanórán legalább használják olyanra aminek értelme van.
nálam hatásos, van hogy szünetekben bent maradunk, és csináljuk, mert akarnak még egyet, meg még egyet. (14-18évesekről van szó,szóval ez jó dolog)

ami még lényeges lenne, az pl a 30-35 fős osztályok elfelejtése. egyszerűen akkora a szórás hozott tudásban, otthoni dolgokban, stb (mindenféle ható tényező a tudásban), hogy nagyon nehéz az egységes, mindenkinek megfelelő szintet belőni. (senkinek se legyen túl nehéz, se túl könnyű az adott anyag)
Nálam ilyen 20-22 főben lenne ez maximalizálva.

speciális, de törinél pl a tantárgyi tematika is el van cseszve, 9. évfolyamon őskortól el kell jutni Mátyás uralkodásának végéig. Lehetetlen normálisan megoldani. Agyament ötlet, látszik hogy olyanok csinálják a kerettanterveket, NAT-ot, akik az életükben nem tanítottak.

még van sok dolog, de az osztálylétszámok csökkentésével már lehetne minőségibb tanulás-tanítási folyamatot eszközölni.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
zola8787
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3717
Csatlakozott: 2009.03.01. 20:08:51

2018.11.07. 13:06:26

Ez a mai ovisoknak annyiban fog változni, hogy focipályák közelében :D szomorú

Felvetek egy új témát és itt főleg a tanárok véleménye érdekelne legjobban, persze mindenki másé is. Miben változtatnátok az oktatásban? Most nem arra gondolok, hogy több lóvé a tanároknak, ez evidens, mint maga az oktatás érdekelne, mi az ami szerintetek felesleges, mi az ami kellene, stb. Nem emlékszem ilyen témára itt, javítsatok ha már volt.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 13:03:43

zola8787 írta:Olyan nagy szintű beszélgetések zajlottak itt, tisztára sznobnak éreztem magam olvasás közben, aztán jött a jászi Jézus és visszatértem, ezt már szeretem :D
sajna messze nem volt még közepes sem a színvonal.
de legalább majd tudom mit tanítsak a gyerekeknek, "Kolombusz és az európai vasút megjelenése Amerikában."

amúgy vicces, de egyik gyerek középkori városok kialakulása és fejlődése témánál írt hasonlót.
Kérdés: milyen helyeken alakultak ki a középkori városok jellemzően?
Válasz: vasútállomások közelében.

Most már értem mire gondolt.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
zola8787
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3717
Csatlakozott: 2009.03.01. 20:08:51

2018.11.07. 12:48:54

Olyan nagy szintű beszélgetések zajlottak itt, tisztára sznobnak éreztem magam olvasás közben, aztán jött a jászi Jézus és visszatértem, ezt már szeretem :D
Avatar
Fecooo
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 7853
Csatlakozott: 2008.07.15. 18:30:53

2018.11.07. 12:33:57

MatyiG írta:
Jézus is magyar volt.
Jász volt, mert jászolban született. :mrgreen:
tévedtek, mert brazil volt, nem véletlen, hogy egy focistáról kapta a nevét...
Avatar
MatyiG
Adminisztrátor
Hozzászólások: 18362
Csatlakozott: 2009.01.27. 14:10:25
Tartózkodási hely: Budapest/Jászberény

2018.11.07. 12:19:02

Jézus is magyar volt.
Jász volt, mert jászolban született. :mrgreen:
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 07:40:35

Honsapeter, nézz utána a vasúttörténetnek, meg az autóknak is.
Óriási epicfail az európid emberek megjelenését Amerikában összekeverni ezzel a két jó százévekkel későbbi folyamatokkal.

Itt meg minden előbb volt...:D jaja, meg Jézus is magyar volt.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
Tivornya
Capitá del Barça
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2008.10.14. 17:39:21
Tartózkodási hely: Dunabogdány

2018.11.07. 04:38:28

csababarca írta:Na igen, meg fel lehet tenni a kérdést, hogy mi van, ha soha nem teszik be a lábukat az ősemberek Európába. :D
összetett ez, de el lehet rajta lamentálni.
Ha nem érkeznek Európába a mai ember ősei, akkor minden bizonnyal a sokkal fejlettebb neandervölgyi ember leszármazottai lennénk, aztán lehetne beszélni a PC-felzárkóztatásról :D És megint abból az irányból árad a sáskahad hozzájuk csapódva a közel-keleti mindenféle sémi népek, beleértve a hazánkba beszivárgott 2milliót(legalábbis a fidesz egyik propagandacsatornáján simán ennyit vallottak be magukról) is...
„Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
„Nemzetünk szolgálatában meghalni lehet, de elfáradni soha!"
Avatar
honsapeter
Jugador del Barça
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2018.03.24. 14:27:45

2018.11.07. 01:49:12

Tárgyi tévedés az nagyon nincsen a témában!
ITT SOKKAL ELŐBB VOLT MINDEN MINT OTT!!! Ezt a tények sokaságát nem elmondani, az egy hatalmas tárgyi tévedés bár ebben az esetben tárgyi tévedések, az sem egyenlő a történelmi felfogás, magyarázatok tévedésekkel...

Azt meg végképp nem értem:) Lajosnak ma nem jött össze, a real ellen nagyon összejött.. senki nem annyira dicsérte mint ahogy ma szidta...Hol van itt az korrektség???
Nagyon boldog vagyok hogy ma nem egy ellen csapatban játszik, aszem nagy kakiban lenne ez a csapat!!!
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15495
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2018.11.07. 00:44:30

Jó ezt majd megírom hétvégén amikor van időm, de ez a dolog nem ennyire fekete fehér, és nem bizonyít az emberekről semmit.
Tárgyi tévedések is vannak.

Folyt.köv.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
Nero.
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 6905
Csatlakozott: 2015.08.14. 19:02:12

2018.11.07. 00:39:52

Autó, áram stb. nyilván nem volt még 1500 körül, de akkor itt már volt nagyon sok minden ami ott talán még ma se lenne.

Arra akartam utalni hogy Afrika, Amerika, Ausztrália (Ázsia nem, ők azért modernizálódtak maguktól is). Ezeken a kontinenseken nagyrészt még mindig ősember módjára élnének az emberek ha nincs gyarmatosítás.

Relatív, hogy vajon akarták-e ezt a modern életet, pláne ilyen áron.
“Mindig is elakartam jutni Kínába. Soha nem gondoltam volna, hogy idővel Kína jön el hozzám.”
Válasz küldése