Az FC Barcelona közeledik ahhoz, hogy visszatérjen a normális kerékvágásba és ismét az 1:1-es szabály szerint igazolhasson, miután bejelentette, hogy megállapodott az Aramark vendéglátóipari céggel, amely a klub audiovizuális részlegébe történő befektetéssel a barcelonai klub partnerévé vált. A katalán klubnak meg kellett valamilyen úton kapnia azt a 40 millió eurót, amelyet a Libero, egy német befektetési alap kifizetetlenül hagyott a Barça Studios egy bizonyos százalékának „megvásárlása” után. Ez a lépés kulcsfontosságú volt a klub számláinak kiegyensúlyozásához.
Fontos azonban megemlíteni, hogy a Liberóval kötött, be nem teljesült megállapodásban a 40 millió euró mellett még egy 60 millió eurós kifizetés is szerepelt, de várhatóan erre a következő pénzügyi évben kerül sor.
A Barcelona hivatalos közleménye így szólt: „az FC Barcelona és az Aramark új stratégiai megállapodást jelent be, amelynek értelmében a klub jelenlegi szálloda- és vendéglátóipari szolgáltatója a Barça Vision (Bridgeburg Invest) részvényese, valamint az Espai Barça új partnere lesz.”
A csütörtökön bejelentett megállapodással az Aramark España lesz a jövőbeli Spotify Camp Nou hivatalos vendéglátóipari ellátója, és ez megerősíti azt a stratégiát, hogy a klub olyan iparági vezetőkkel lépjen partnerségre, akik a legjobb élményt tudják nyújtani a szurkolóknak és a jövőbeli Espai Barça látogatóinak. Az Espai Barça a klub stratégiai projektje, amely az irányítási modell fenntartása mellett garantálja az egység jövőbeli életképességét. Az FC Barcelona elkötelezett amellett, hogy a létesítményeket a nemzetközi innováció központjává alakítsa át új élményekkel, amelyek az év 365 napján a szórakozás új koncepciójának részét képezik majd, amely magában foglalja az FC Barcelona összes létesítményét.
A Libero helyét átvevő Aramark egy philadelphiai székhelyű amerikai multinacionális vállalat, amely 19 országban van jelen, és világszerte több mint 248 000 alkalmazottat foglalkoztat. Az étkezési szolgáltatásokat nyújtó vállalat az Aramark Corporation csoport tagja, amely 1992 óta van jelen Spanyolországban, és évente több mint 150 nagyszabású szabadidős és szórakoztató rendezvényt menedzsel különböző ágazatokban, például showműsorok, kulturális és sportesemények szervezésében.
***