MA MÁR A PÉNZ AZ ÚR A FOCIBAN
Lényegében befejezõdtek a tárgyalások a Barcelona vezetõi és a Kínai Kormányzat képviselõi között, s immár szinte elképzelhetetlen, hogy a megegyezés ne jöjjön létre. A hosszú hagyomány megtörik, reklámfelirat lesz a gránátvörös-kék mezen, s ezért biztosan sokan fognak elégedetlenkedni, a ‘culék’ közül. A érem másik oldalát is érdemes azonban megvizsgálni, hiszen a Barcelona valóban kiváló anyagi kondíciók mellett kötötte meg a számára történelmi szerzõdést. A hivatalos aláírási ceremóniára heteken belül kerülhet sor.
Teljes biztonsággal még nem jelenthetõ ki, de az öt évre szóló mezszponzori szerzõdés várhatóan a következõ kondíciókkal köttetne meg: A Barcelona évi 19 millió eurót kap majd, de ez az összeg egy csodálatos szereplés esetén akár még egyszer ennyivel kibõvülhet. 7 millió euró járna a BL gyõzelemért, 4 millió a nyári kínai túráért, 3 millió a klub nevéért, jelképeiért, melyet egy kínai együttes használna föl, és megint 4 millió a további reklámokért a stadionon belül, illetve a klub hivatalos weboldalán. Ez így összesen 37 millió lenne egy idényre vonatkozóan, viszont ebbõl nem a teljes összeg jelentene plusz profitot, hiszen a például a stadionbeli reklámok eddig is megvoltak, csak más cégekkel kötötték a szerzõdéseket. A Barca nevének fölhasználása pedig csak egyszeri összeg lenne, nem minden évben részesülne belõle a klub.
Így összességében azt lehet mondani, hogy a Barcelona minimum 95 millió eurót, maximum 150 millió eurót kap majd a kínaiaktól az öt év alatt, így nyugodtan kimondható, hogy ez a szerzõdés nagyban segít a még mindig tetemes tartozások mielõbbi lefaragásában. Az egyébként egyelõre bizonytalan, hogy a következõ évtõl a mezre a 2008-as Olimpia logója kerül fel, vagy egy Pekinget hirdetõ kép.
A Barca vezetõit így nem nagyon érheti kritika, mert olyan szerzõdést kötöttek a kínaiakkal, melyet szinte minden csapat megirigyelne Európában. Ezt igazolja a következõ felsorolás is, melyben a mezszponzori szerzõdések alapösszegei láthatóak, de ehhez hozzá kell tenni, hogy a Barcánál egy csapat sem rendelkezik nagyobb prémiumlehetõségekkel. Tehát a teljes befolyandó összeget tekintve már valószínûleg a katalánok lennének az elsõk.
1. Juventus: Sky Sport/ Tamoil – 22 millió euró
2. Barcelona: Peking vagy Peking 2008 – 19 millió euró
3. Bayern München: T-Com – 17 millió euró
4. Chelsea: Samsung (jövõ évtõl) – 15 millió euró
5. Real Madrid: Siemens Mobile – 14 millió euró
6. Manchester United: Vodafone – 13 millió euró