Ismét közel a megállapodás?
Hetek, lassan hónapok óta most ismét lehet hallani a Barcelona esetleges elsõ mezszponzori szerzõdésérõl. Az 1899-ben alapított klub a 106 éves története során még soha nem reklámozott semmit sem a mezén, viszont most a hagyományok valószínûleg megtörnek, mivel a vezetés azon dolgozik, hogy létrejöjjön egy minimum 95 millió euróról szóló megállapodás egy kínai céggel.
Hónapokkal ezelõtt már arról lehetett hallani, hogy a papírok csak az aláírásra várnak, de úgy tûnik végül valami megakasztotta a tárgyalásokat, mert sem bejelentésre nem került sor, sem további megbeszélésekrõl nem érkeztek hírek. A mezszponzoráció ezzel együtt szinte biztos, hogy létrejön, mert a klub elszánt a kérdésben, s ha kell mással, ha szükséges akkor más feltételek között, de megkötik a szerzõdést. A jelek szerint egyébként egyelõre nem hajózott el a kínai szponzorjelölt, s a megállapodásra jó esély van, legalábbis ezt tolmácsolta a közvéleménnyel Ferran Soriano gazdasági ügyekért felelõs alelnök.
Egyes külföldi szaklapok szerint a megállapodás (ismét) nagyon közel van, s csak apróságokban kell megállapodnia az egyelõre teljes mértékben ismeretlen kínai cégnek a Barcelonával. A társaság egyébként ahogy korábban is írtuk, jelentõs mértékben függ a kínai kormánytól. Az ügyben tapasztalható szinte teljes hírzárlat nem véletlen, hiszen a felek megegyeztek, hogy még a legapróbb részletekrõl sem tájékoztatják a sajtót, ezért valószínûleg a bejelentés is nagy meglepetésként fogja érni a közvéleményt.
Mindenképpen a tárgyalások minél hamarabbi lezárása mellett szól, hogy mindenkinek (de elsõsorban a kínaiaknak) érdeke a reklámmal ellátott mezek gyors terjesztése a világban. A szerelések elkészítése, tehát a feliratok fölnyomtatása csak a bejelentés után kezdõdhetne meg, ráadásul rengeteg idõbe telik majd, amíg a régi szereléseket fölváltják az újak a boltokban. Ez helyenként fél évet is igénybe vehet, hiszen a már elszállított mezcsomagoknak elõbb ki kell fogynia, s csak azután szállítanák a már reklámmal ellátott szereléseket.
Fontos lenne tehát a minél gyorsabb megállapodás, hiszen üzletileg semmiképpen sem jó, ha húzódik az ügy. A reklámokat ellenzõ szurkolók népes tábora nem nagyon reménykedhet, mivel az FC Barcelona valamely céggel meg fogja kötni a mezszponzori szerzõdést, arra már tulajdonképpen nincs reális esély, hogy a klub véglegesen meggondolja magát, s továbbra is megõrizze az egyedülálló hagyományt.