A második számú…
Nem pisztácia, nem foszforeszkáló, és nem is fluoreszkáló… Akkor mégis micsoda? Tervezõi a Nike-nál csak Volt”-nak nevezik a Barca rikító színû második számú mezét…
Sok meglepett arcot lehetett látni az új szerelés júniusi bemutatása után. Elõször is a „hazai” nadrágon bevezetett újítás miatt, amely vörös színû lett, másodszor a csapat második számú mezének színe miatt. A sárga (?) mez azonban furcsaságának ellenére szépen fogy. „Ez egy merész felsõ. Modern, meggyõzõdésem, megfelel az ízlésünknek” – nyilatkozta Joan Laporta klubelnök a hivatalos bemutatási ceremónián, melyet a Nike cég rendezett. Sokan megpróbálták már elkeresztelni a fura színû öltözetet. Lehet „pisztácia”, vagy „fluoreszkáló”… A Nike, (mely már 1999 óta öltözteti a Barcát, s mely mindig konszolidált mezeket tervezett) megadta a választ. A csapat második számú mezének neve: „Volt”. Se több, se kevesebb…
„Minden évadban próbálunk meglepetést szerezni a második mezzel. Ezért egy karakteres színt kerestünk, és egy olyan „személyiséget a dressznek”, mellyel a játékosokat még jobban feltüzelhetjük pályára lépésükkor. Valamint azt is szerettük volna, ha impozánsan fest majd a tv képernyõkön.” – mondta el az öltözék szültetésének miértjét Teresa Rioné, a Nike spanyolországi kommunikációs vezetõje. Az amerikai cég azt akarta, hogy az értékek, melyeket próbálnak közvetíteni minden design-lépésükkel, teljes összhangban legyenek a három legnagyobb sztárral, akit a spanyol ligában öltöztetnek: Ronaldinhoval, Fernando Torressel, és Pablo Aimarral. Tehát a Barca dresszének kidolgozása nem egy hirtelen tett lépés volt. Van egy nemzetközi design-csapat, ami körülbelül hét fõbõl áll, valamint egy nemzeti szerv. Ez a két csapat dolgozik együttesen, hogy meghatározzák, minden klubnak egyedileg melyik lenne a legjobb megoldás. „A Nike mindig olyan megoldásokat javasol, amelyekrõl úgy gondoljuk, „jól illene” a klubhoz, és a terveket együtt hagyjuk jóvá. A választás már más dolog, mindig a klubé az utolsó szó. Tudunk változtatni a designon idõrõl-idõre, ha úgy gondolják” – mondja a kommunikációs vezetõ.
„A klub filozófiájával összhangban kerestük a színt, hogy nagyobb erõbedobásra sarkalljunk a játékosokat, és még több sportsikert érjünk el. Befolyás és egyedi karakter. Ez az a két szó, ami világszerte összecseng a klub nevével. Az ok, amiért ezeket a színeket választottuk, hogy egy optimista Barcát mutatnak nekünk… És ez bevált.” – összegezte a második szerelés sikerének titkát Teresa Rioné. „Az Atleticónál és a Valenciánál is nagyon elfogadott szurkolói körökben az idegenbeli szerelés. Ez mutatja, hogy jól dolgoztunk.”
Egy biztos: a „Volt” forradalmasította a sportruhák piacát. A Barcelona szurkolókat, akik ellenezték a történelmi hagyományok elhagyását, most megigézte a Volt. A mérkõzések napján már messzirõl észrevehetõ a Nou Campba sárga mezben igyekvõ drukkerek nagy csoportja.
Hatodik éve öltözteti a csapatot a Nike. A szerzõdés a két fél között 2008-ban jár le. Hamarosan le kell ülniük tárgyalni, s egyes hírek szerint a gránátvörös-kék klub megduplázhatja bevételeit ebbõl az üzletbõl. Ha a klub is támogatja a további együttmûködést, akkor még nagyobb bevételekhez juthat a sportruhák és egyéb terméket árusításából.”