Évi 55-65, összesen 220 milliós egyezség | Vége a „Qatar idõszaknak”
Az FC Barcelona hivatalosan szerdán délután jelenti be egy sajtótájékoztató keretében, hogy a japán online kereskedelmi vállalat, a Rakuten lesz az új mezszponzora a 2017-2018-as, jövõ nyáron induló új szezontól. A japán cég ajánlata megközelítheti a Barcelona vezetése által korábban nyilvánosan is megfogalmazott anyagi elvárásokat, tehát a cég 55-65 millió euró közötti összeget adhat a Barcelonának egy szezon folyamán. Az együttmûködés négy évre szól.
A Qatar Sports Investment és ezen keresztül a Qatar Airways fõszponzori korszakának tehát vége, de az könnyen elképzelhetõ, hogy a közel-keleti cég más szponzori státuszban marad a klubnál.
Mit kap a Barcelona?
A szponzoráció részeként az FC Barcelona évente fixen 55 millió eurót kap, amihez további 5 millió euró jár a Bajnokok Ligája megnyerése, és 1,5 millió euró a Liga megnyerése esetén. További bónuszok is lehetnek a megállapodásban, amit egyelõre nem részletezett a közlemény. Ezzel a Barcelona meze jelen pillanatban a második legértékesebb lesz a világon a Manchester United mögött (évi 71 millió euró a Chevrolet-tõl).
Mit kap a Rakuten?
A Rakuten lesz az FC Barcelona fõ szponzora, az ezzel járó megtiszteltetés, presztízs mellett számos megjelenésre is számíthat a japán cég. A mezen való megjelenés mellett a Rakuten neve és logója ott lesz a stadion külsõ és belsõ felületein meghatározó pozíciókban, a logójuk megjelenik majd a belépõjegyeken és a pártoló tagok igazolványain is, valamint természetesen használhatják a Barcelona logóját, játékosait kereskedelmi célokra. Manuel Arroyo marketingért felelõs alelnök így foglalta össze csomagot.
„A Rakuten elfoglalja majd a Qatar Airways helyét a pályán. Ott lesz az emblémájuk a belépõjegyeken, a mezfelületen, a pártoló tagok igazolványán, az edzések helyszínén, hozzáférésük lesz az elsõ csapathoz valamint a digitális platformokon meghatározott módon élhetnek a klub imázsával. Továbbá lesz egy külön páholyuk a stadionban, és játszani fogunk legalább egy barátságos mérkõzést Japánban, a második összecsapás a versenynaptár függvénye lesz. Az edzésfelszerelés, az utánpótláscsapatok valamint a nõi csapat mezfelülete azonban nem az egyezség része, azok szabadok maradtak.”
Piqué az összekötõ
A sajtótájékoztatón kiderült, hogy az egyeztetéseket a klub játékosa, Gerard Piqué helyezte pályára még 2015-ben, mert õ személyesen is jó barátságot ápol a Rakuten alapítójával és vezérigazgatójával, Hiroshi Mikitanival. „Minden 2015-ben kezdõdött San Franciscóban egy Gerard Piqué által szervezett vacsorával, aki nagyon jó barátja Mikitaninak.”