A Rakuten lesz a mezszponzor 2021-ig

Évi 55-65, összesen 220 milliós egyezség | Vége a „Qatar idõszaknak”

Az FC Barcelona hivatalosan szerdán délután jelenti be egy sajtótájékoztató keretében, hogy a japán online kereskedelmi vállalat, a Rakuten lesz az új mezszponzora a 2017-2018-as, jövõ nyáron induló új szezontól. A japán cég ajánlata megközelítheti a Barcelona vezetése által korábban nyilvánosan is megfogalmazott anyagi elvárásokat, tehát a cég 55-65 millió euró közötti összeget adhat a Barcelonának egy szezon folyamán. Az együttmûködés négy évre szól.

A megállapodás tehát megszületett, ennek értelmében négy szezonon keresztül a Rakuten lesz a Barcelona elsõ számú partnere és mezszponzora. Az egyezséget ma délután hagyja jóvá a klub igazgatótanácsa, de ezt még meg kell tennie a klub pártoló tagjainak is egy rendkívüli közgyûlésen. Ennek a lehetséges idõpontjairól korábban itt írtunk, ahogy arról is, hogy korábban éppen a Rakutent zárták ki a forrásaink, mint lehetséges mezszponzort, utólag úgy tûnik, hogy nem véletlenül kommunikálták ezt a klubon belülrõl.
 
A mindenképpen szükséges pártoló tagok által történõ jóváhagyásra minden sajtótermék kommunikációjával ellentétben nem muszáj idén sort keríteni – mondta el már Bartomeu elnök szerdán délután a sajtótájékoztatóján. „Az alapszabály értelmében szükséges tartanunk egy közgyûlést, hogy a sociók minden részletet megismerhessenek. de ennek nem szükséges még ebben a naptári évben megtörténnie. Most el kell indítanunk a szponzorációt, a Rakutennek napról napra jobban be kell lépnie a Barça életébe.”
A rendkívüli közgyûlések dátumáról egyébként valóban nem rendelkezik külön a klub alapszabálya, ezeket az eseményeket a gazdasági éven belül bármikor meg lehet tartani.

A Qatar Sports Investment és ezen keresztül a Qatar Airways fõszponzori korszakának tehát vége, de az könnyen elképzelhetõ, hogy a közel-keleti cég más szponzori státuszban marad a klubnál.

Mit kap a Barcelona?

A szponzoráció részeként az FC Barcelona évente fixen 55 millió eurót kap, amihez további 5 millió euró jár a Bajnokok Ligája megnyerése, és 1,5 millió euró a Liga megnyerése esetén. További bónuszok is lehetnek a megállapodásban, amit egyelõre nem részletezett a közlemény. Ezzel a Barcelona meze jelen pillanatban a második legértékesebb lesz a világon a Manchester United mögött (évi 71 millió euró a Chevrolet-tõl).

Mit kap a Rakuten?

A Rakuten lesz az FC Barcelona fõ szponzora, az ezzel járó megtiszteltetés, presztízs mellett számos megjelenésre is számíthat a japán cég. A mezen való megjelenés mellett a Rakuten neve és logója ott lesz a stadion külsõ és belsõ felületein meghatározó pozíciókban, a logójuk megjelenik majd a belépõjegyeken és a pártoló tagok igazolványain is, valamint természetesen használhatják a Barcelona logóját, játékosait kereskedelmi célokra. Manuel Arroyo marketingért felelõs alelnök így foglalta össze csomagot.

„A Rakuten elfoglalja majd a Qatar Airways helyét a pályán. Ott lesz az emblémájuk a belépõjegyeken, a mezfelületen, a pártoló tagok igazolványán, az edzések helyszínén, hozzáférésük lesz az elsõ csapathoz valamint a digitális platformokon meghatározott módon élhetnek a klub imázsával. Továbbá lesz egy külön páholyuk a stadionban, és játszani fogunk legalább egy barátságos mérkõzést Japánban, a második összecsapás a versenynaptár függvénye lesz. Az edzésfelszerelés, az utánpótláscsapatok valamint a nõi csapat mezfelülete azonban nem az egyezség része, azok szabadok maradtak.” 

Piqué az összekötõ

A sajtótájékoztatón kiderült, hogy az egyeztetéseket a klub játékosa, Gerard Piqué helyezte pályára még 2015-ben, mert õ személyesen is jó barátságot ápol a Rakuten alapítójával és vezérigazgatójával, Hiroshi Mikitanival. „Minden 2015-ben kezdõdött San Franciscóban egy Gerard Piqué által szervezett vacsorával, aki nagyon jó barátja Mikitaninak.”