Arroyo alelnök részletekkel jött | Mikitani: több mint egy szponzoráció
Az FC Barcelona és a japán Rakuten egyezségre jutottak a mezszponzorációt illetõen, így az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalat 2021-ig a klub elsõ számú szponzorává lép elõ. A hivatalos bejelentés után sajtótájékoztatót is tartottak a felek, melyen barcelonai részrõl Josep María Bartomeu elnök valamint Manel Arroyo alelnök szólaltak meg, míg a japán céget Hiroshi Mikitani elnök képviselte.
Bartomeu:
„Nagyjából két héttel ezelõtt bejelentettük, hogy hamarosan felfedjük az új mezszponzort. Nagyon sokat dolgoztunk. Nem kellett sietnünk, hogy tetõ alá hozzuk ezt a megállapodást, melyet a legjobbnak neveznék a klub szempontjából, mert minden követelményt teljesít, amit az egyesület elvár egy ilyen együttmûködéstõl. Szeretném megköszönni Manel Arroyo munkáját, nagy része van az egyezség létrejöttében.”
„A Qatar Airways hûséges szponzorunk volt az elmúlt esztendõkben. 2010-ben nagyon nagy segítségünkre voltak, és a helyes útra tereltek minket azzal, hogy segítõ kezet nyújtottak akkor, amikor gazdaságilag kényelmetlen helyzetben voltunk. A Rakuten, mint egy globális márka, ezt a szerepet fogja átvenni. Ez egy nagyon fiatal vállalat.”
„A katari vállalattal 2017 nyaráig szerzõdésünk van. Ezzel azonban nem akarom azt sugallni, hogy már elkezdõdtek volna az egyeztetések a kontraktus meghosszabbításáról. Jelenleg nincs ilyesmirõl szó, mert nem akarunk kizárni más vállalatokat sem a potenciális szponzorok körébõl.”
Piqué segített a kapcsolatfelvételben
„Ez egy barátok közötti történet volt. Mindannyian a klub érdekeit tartottuk szem elõtt. Gerard közülünk való, a klub gyermeke. Õ csak segített a családjának.”
Stratégiai fontosságú
„A Barcelonának, mint egy globális egyesületnek, muszáj Ázsia felé tekintenie. Már van irodánk Hongkongban illetve rendelkezünk számos regionális ázsiai partnerrel. Azon dolgozunk, hogy nyissunk a világ felé. Nemrég az Egyesült Államokban is megvetettük a lábunkat, ezt akarjuk folytatni a bolygó más részein is. Ázsia kulcsfontosságú a Barça számára.”
Messi nem hosszabbít?
„Meg vagyunk gyõzõdve arról, hogy Messi a Barçában fogja befejezni a pályafutását. Õ az a labdarúgó, aki az egyesületet sikerre vezette az elmúlt években.”
Arroyo:
„A Rakuten elfoglalja majd a Qatar Airways helyét a pályán. Ott lesz az emblémájuk a belépõjegyeken, a mezfelületen, a pártoló tagok igazolványán, az edzések helyszínén, hozzáférésük lesz az elsõ csapathoz valamint a digitális platformokon meghatározott módon élhetnek a klub imázsával. Továbbá lesz egy külön páholyuk a stadionban, és játszani fogunk legalább egy barátságos mérkõzést Japánban, a második összecsapás a versenynaptár függvénye lesz. Az edzésfelszerelés, az utánpótláscsapatok valamint a nõi csapat mezfelülete azonban nem az egyezség része, azok szabadok maradtak.”
„Öt vállalattal elõrehaladott tárgyalásokat folytattunk, egy tucattal pedig legalább a kapcsolatfelvétel megtörtént. Mindegyik cég elõtt továbbra is nyitva áll a lehetõség, hogy a jövõben közte és a Barcelona között bizonyos együttmûködés jöjjön létre.”
Mikitani:
„Nagyon elégedett vagyok, hogy bejelenthetjük ezt a megállapodást. A Barcelona a világ legjobb futballklubja. A Rakuten 20 éve van a piacon, ez alatt az idõ alatt Japán és a világ egyik legnagyobb elektronikus kereskedelmi vállalatává fejlesztettük.”
„Tíz esztendeje annak, hogy a Rakuten szerkeszti a Barça hivatalos oldalának japán nyelvû verzióját. Idõvel egyre jobban megismertük a klubot, melynek a filozófiája lenyûgözött minket. A Rakuten célja ugyanis – a technológián keresztül – a társadalmi felelõsségvállalás, a társadalmi jóléthez való hozzájárulás.”
„Mindenkit biztosítani szeretnék arról, hogy minden tõlünk telhetõt meg fogunk tenni annak érdekében, hogy a tapasztalatunkra támaszkodva segítõ társa lehessünk az egyesületnek az innováció területén az elkövetkezendõ években. Szeretnék megerõsíteni ezt a szövetséget, és még magasabb szintre emelni azt egy egyszerû szponzori együttmûködésnél.”
„Messi, Neymar, Gerard… Mindannyian nagy futballisták. Ami viszont minket az együttmûködés felé ösztökélt, az az egyesület filozófiája. Hogy ez több mint egy klub. Ez egészen lenyûgözõ. Mi több, a Barcelona, mint vállalat is egészen elképesztõ számokat produkál évrõl évre.”