A mez, amely 2006-ig „tiszta” volt

Már kritikusok sincsenek | Nem fér bele 55-60 millió euró elvesztése

A múlt héten hivatalossá vált, hogy a japán Rakuten lesz a Barcelona elsõszámú szponzora a jövõ nyáron kezdõdõ új szezonban, és az elmúlt idõszakban már nem is került szóba az a lehetõség, hogy esetleg nem lesz mezszponzora a csapatnak. Még a jelenlegi elnökség ellenfeleitõl sem lehetett hallani kritikákat a szándékkal kapcsolatban, ami arra utal, hogy egy évtized alatt jó nagyot fordult a világ a mezszponzoráció kérdésében.

A klub meze 2006-ig a történelem során mindig „tiszta volt”, nem volt hirdetés, sem logók a mezen, csak a klub színei és címere. 2006-ban jött elõször az Unicef, majd 2013-tól a Qatar. Jövõ nyártól a Rakuten 4 évre. A mez üresen tartása persze kétségkívül drága mulatság lenne, jelen állás szerint már évi 55 + 6,5 millió euróval kevesebb folyna be a kasszába.

Íme a történelem: