Remélhetőleg a nagy legendák nyomdokaiba lép
This is just... pic.twitter.com/FxBzTvE62n
— FC Barcelona (@FCBarcelona) July 16, 2025
Kifüstölt a motor.Sanama írta:Button hogy zúgott ki?
A Mercedes-sel kapcsolatban annyi hogy keskenyebb a régi Mercedes ez Monacora elvileg jobb lenne de amennyit nyertek azzal hogy fordulékonyabb annyit vesztettek kb más tulajdonságokból egy a Mercedesnek elvileg jobban fekvő pályán mint a Barcelona-i. 7-8 hely dukált volna sajnos nekik ha Alonso nem töri össze a gépet a szabadedzésen.Ronaldinho&Barca írta:Érdekes kis edzés volt. Véleményem szerint Alonso ma igen nagyot bukott, simán ott lehetett volna ma első 3ban, nagyon érezte a csomagot, ennek ellenére biztos pontszerző lesz, Monaco ide-oda. Merci nem értem miért régi rekonstrukciót hozta.. ez olyan egyet előre kettőt hátra játék szerűség nekem. A győzelem holnap a rajtnál eldőlhet, Webber innentől illene behúznia ilyen kocsival. Pedig azt hittem, most először elkaphatják a red bullt, de mégse. Kíváncsian várom a futamot, Alonsonak nagyon hajtania kell, mert hatalmas lehetőséget dobott el, Schumitól is többet várok, kellenek a pontok.
Felipét pedig többen megtalálják mostanában a tévében és sajtóban. Nos első futamokon azt hittem, mintha ugyan úgy tért volna vissza, de tényleg valami megváltozott nála. Leginkább Barcelonában éreztem, amikor Buttont beérte és meg se próbálta az előzést, nem tud olyan konstansan teljesíteni, bár nem csoda, amennyi balszerencse érte az elmúlt két évben.. hány győzelem, pont és egy vb cím veszett oda.. Lesz ő jobb is ennél, remélem holnap a rajtnál letolja a többieket.
Nah akkor a végére sorold fel kik voltak az utolsó harmadot leszámítva előzési pozíción belül tehát körökön át folyamatosan 1mp-re vagy inkább belül. Webber,Hamilton,Vettel,Alonso ,Schumacher nem Button igen Massa nem utána Sutil-ék sem nagyon vagyis nem emlékszem rá , de ha eksön lett volna akkor pár képkocka erejéig biztos lekövették volna őket.Vito írta: nézd meg, hogy ki kit előzött meg. a Sumi Button előzés a boxban történt, úgyhogy ezt ki lehet húzni. tulajdonképpen az összes előzés a mezőny utolsó harmadában történt, ott, ahol az autók között legalább 2 sec különbség van. kivéve a Rosberg-Hulkenberg esetet, amihez viszont Hulkenberg hibája kellett.
szóval részemről még ennyit a Button-Sumi lúzerkedéshez.
a hsz többi részével finoman szólva sem értek egyet
Az összes top10-es pilóta nem került olyan szituba hogy egy ennyivel lassabb autót kellet volna megelőzni. Főleg nem egy ennyire előzéshez "előnyös" kocsival
még egyetlen egy statisztikát szeretnék ehhez hozzáfűzni és részemről ezzel be is fejeztem a veled való vitát(?).gergo9 írta:...
Vito írta: látom kötöd az ebet a karóhoz és még csak véletlen sem akarod elfogadni, vagy megérteni, hogy mit és mikor lehet a maiF1-ben. de tudod mit, legyen igazad, nem szeretek széllel szemben h.gyozni. Button balfék volt az összes többi top10-es pilótával egyetemben, akik szintén nem tudtak előzni Barcelonaban. a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.
Nem írtam le pontosan, gondoltam némi logikával és F1 ismerettel ki lehet következtetni mire is gondoltam. Nem tényleges tolóerőről van szó hanem arról hogy a szélárnyékban lévő gép ahogy halad a másik mögött gyakorlatilag elvezeti a levegőt , így nem lesz levegő ami visszahasson az elől lévő kocsira csökken a leszorító erő és gyorsul ő is.Vito írta: a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.
Mindenesetre erről is megvan a véleményem régen rossz ha a fordulatszám kijelzőt kell bámulnia nem rutinból ill ösztönből vált, múltkor Alonso-nak volt hasonló de jóval komolyabb problémája asszem a váltóval mégsem lassult plussz melóval ill koncentrációval teljesen eltűntethető a különbség. Azon kívül még így is sokkal gyorsabb volt, Hamilton kiesése előtt futotta meg asszem a verseny leggyorsabb körét, szval ha még levonjuk a Hamiltonhoz képest a tudásbeli difit+a kijelzős cuccot, (Schumacher 10. leggyorsabb kört futotta meg a futamon) ez még akkor is nagyon sok.
Schumacher azért tudott előzni, mert az egész versenyen ő töltötte a legrövidebb időt, 20.104 másodpercet a boxutcában, míg Button kerékcseréje 26.039 másodpercig tartott a behajtással és kihajtással együtt. Ennek oka az volt, hogy az első körök óta nem működött a kijelzője.
"Jenson kiváló versenyt futott, de a kormányán lévő kijelző korai meghibásodása miatt nem tudta a szokásos rajtolási procedúrát követni a boxkiállás során" - árulta el a McLarent irányító Martin Whitmarsh. - "Túlpörögtek a kerekei, így Michael meg tudta előzni. Nem tudta visszavenni a pozíciót, pedig jóval gyorsabb lett volna Michaelnél, ha tiszta előtte a pálya."
"A csapat folyamatosan közölte a rádión, hogy mely gombokat kell megnyomnom, de nem láttam, hogy jól csinálom-e" - tette hozzá Button. - "A fordulatszámot jelző lámpák sem működtek. A legtöbbször így is sikerült jól időzítenem a sebességváltást, de gyakran működésbe lépett a fordulatszám-szabályozó is, főleg amikor szélárnyékban voltam, és máshol kellett váltanom, mint általában."
"Olyan keményen próbáltam magam mögé utasítani, hogy kissé elkoptattam a gumijaimat. Az egyik elsőt kockásra fékeztem, a hátsókra pedig túl nagy terhelést róttam a kigyorsításokon. Az 5. hely nem az az eredmény, amire vágytunk, és nem is az, amit megérdemeltünk volna, hiszen remek tempót diktáltunk. Ezt azonban nem tudtuk kiaknázni, így felemás a mérlegünk."
Vito írta: FIA-->FOM-->FOTA
az F-csatorna egy 2010-es McLaren innováció. miután kiderült, hogy hatékony a többi csapat is elkezdte másolni, csakhogy korántsem olyan egyszerű a szerkezet, hogy azt 2-3 héten alatt le lehessen másolni és ugyanolyan hatékonyan beépíteni egy kész autóba. a McLaren eleve ezzel együtt tervezte az autót és pont ezért náluk lett a leghatékonyabb. a szabályoknak megfelelően lett kitalálva és megépítve, ugyanúgy, ahogy tavaly a DD. (amit szerinted azért kellett volna betiltani, mert az egyik csapat kumma gyors lett tőle)
mivel ezzel 1-1 csapat előnyt szerzett a többiekhez képest, elkezdődött a rinya és betiltották mindkettőt, mégegyszer mondom: teljesen szabályos újításokról van szó. olvasni tudok, tiszta, hogy a FOTA szavazta le a Mekit, de a szabályokat nem a FOTA szabja, a kereteket nem ők adják.
ha ésszerű, átlátható és egyértelmű szabályok lennének a Forma 1ben, akkor nem lenne ez a cirkusz minden egyes okosságnál, ami egyébként a lényege kellene hogy legyen az F1nek.
És azért elég érdekes,h azért törlik el,mert ha a többieknek is lesz ilyen F-csatornája,akkor már semmit sem fog érni + olyan fejlesztéseknek akarnak inkább teret engedni,amit más területen is tudnak hasznosítani.Vito írta: mivel ezzel 1-1 csapat előnyt szerzett a többiekhez képest, elkezdődött a rinya és betiltották mindkettőt, mégegyszer mondom: teljesen szabályos újításokról van szó. olvasni tudok, tiszta, hogy a FOTA szavazta le a Mekit, de a szabályokat nem a FOTA szabja, a kereteket nem ők adják.
ha ésszerű, átlátható és egyértelmű szabályok lennének a Forma 1ben, akkor nem lenne ez a cirkusz minden egyes okosságnál, ami egyébként a lényege kellene hogy legyen az F1nek.
látom kötöd az ebet a karóhoz és még csak véletlen sem akarod elfogadni, vagy megérteni, hogy mit és mikor lehet a maiF1-ben. de tudod mit, legyen igazad, nem szeretek széllel szemben h.gyozni. Button balfék volt az összes többi top10-es pilótával egyetemben, akik szintén nem tudtak előzni Barcelonaban. a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.gergo9 írta:8km difi végsebbeségbe borzasztó sok főleg úgy hogy nem csak az egyenesbe volt gyorsabb a Mclaren. Főleg hogy egy vagy két körbe megcsúszott a kigyorsításnál a Mercdes így bőven nem érte el a 303-t sem
aztán így sem sikerült.
Rosberg esete még nyilvánvalóbb volt jól fodul rá a célegyenesre, jó a kigyorsítás erre szélárnyékból meglövik a Mercedest.
Schumacher esete a mérvadóbb top speed tekintetében,ő (sajnos) nem volt szélárnyékban egyszer sem(bár szélárnyékban nem csak a hátsó ember gyorsul hanem némi tolóerőnek köszönhetően az előllévő is) Rosberg meg utolért pár embert.
Bár beállításbeli különbözőségek lehetnek,
Hamilton asszem kétszer ragadt be nagyon ember mögl de előtte ezret előzött és szólt is hogy fogy a gumi mint a gép Button meg friss gumikkal, meg a szuperkíméletes stílusával sem tudott egy éppkézláb akcíót elindítani. Nem ugyanaz a két eset.
FIA-->FOM-->FOTAgergo9 írta:Börniéknek semmi köze sincs ehhez.
A FOTA a pilóták érdekvédelmi szervezete hozta ezt a döntést, a FIA-tól lehetne még idén is KERS meg jövőre F-Duct.
A dupla diffúzort meg be kellet volna tiltani abban a pillanatban az első futam után, így teljesen elrontották az egész tavalyi idényt.
Szval na a FIA is megéri a pénzét Mclarennek is leokézza a difúzzort utána visszavonja, a Ferrarinak lehetőséget ad motorjai lemaradásának behozására mivel a Mercedeshez képest túl nagy a különbség, erre a motor hulladék(nem véletlenül főtt meg ennyi Ferrari motor idén) lesz megbízhatatlan, jön a következő engedély hogy javíthatnak ezen is.
8km difi végsebbeségbe borzasztó sok főleg úgy hogy nem csak az egyenesbe volt gyorsabb a Mclaren. Főleg hogy egy vagy két körbe megcsúszott a kigyorsításnál a Mercdes így bőven nem érte el a 303-t semVito írta:miihii hsz-hez még annyit tennék hozzá, hogy nézzük már meg azt a hatalmas különbséget a két autó között:miihii írta:
Én nem![]()
Láthattuk korábban nála is,h hiába érkezik meg óriási tempókülönbséggel az előtte lévőre,ha nem tudja lendületből lenyomni,akkor megállhat a tudomány.Több ízben is csúnyán fennakadt már vkin,és ahogy körözget a másik mögött,nincs akkora leszorítóerő plusz fogy a gumi.Minél tovább van másik vas mögött,annál kisebb a sansz előzni úgymond erőbőlHa a másik képes hiba nélkül védekezni,akkor akár komolyabb tempókülönbség is le tud redukálódni nullára.
Persze,ha előzni kell,akkor több a potenciál Hamiban,de a Mekiknél idén többször is igen látványosan kiütközött ez a beragadás.![]()
végsebességek Barcelonaból:
Button 311.4 km/h
Schumacher 303 km/h
valaki még felhozta, hogy Rosberg azért nem tudta legyűrni Hulkenberget, mert a Mercedes végsebessége egy traktorhoz hasonló.
megnéztem mindkettő top speedjét:
Rosberg 311 km/h
Hülkenberg 308.1 km/h
szóval a MGP nem traktor, a McLaren pedig nem rakéta, 8 km/h pont annyit jelentett, h Button a célegyenes végére támadási pozícióba került.
Börniéknek semmi köze sincs ehhez.Vito írta: nadeugye pontosan emiatt a Forma 1 a királykategória, éljen a technikai sport, éljen az innováció!
Börniék meg igazán lehúzhatnák magukat a wc-n.
tavaly a KERS és a DD, idén az F-csatorna! ebből kettő McLaren 'találmány'.
miihii hsz-hez még annyit tennék hozzá, hogy nézzük már meg azt a hatalmas különbséget a két autó között:miihii írta:Én nemgergo9 írta: A Button-Schumacher párharcban bármennyire is nagyon okosan csinálta Schumacher a két autó sebbesége között akkora volt a különbség hogy azt meg kellett volna Button-nak. Hamilton pölö megoldotta volna így vagy úgy ebben is biztos vagyok.![]()
Láthattuk korábban nála is,h hiába érkezik meg óriási tempókülönbséggel az előtte lévőre,ha nem tudja lendületből lenyomni,akkor megállhat a tudomány.Több ízben is csúnyán fennakadt már vkin,és ahogy körözget a másik mögött,nincs akkora leszorítóerő plusz fogy a gumi.Minél tovább van másik vas mögött,annál kisebb a sansz előzni úgymond erőbőlHa a másik képes hiba nélkül védekezni,akkor akár komolyabb tempókülönbség is le tud redukálódni nullára.
Persze,ha előzni kell,akkor több a potenciál Hamiban,de a Mekiknél idén többször is igen látványosan kiütközött ez a beragadás.![]()
Ahogy Fernando is mondta, Vettel kicsúszott az egyik kanyarban, mert a fék már akkor rakoncántlankodott, már akkor utol érte, majd emiatt ki is jött a boxba, így elé került. Aztán Vettel úgy gondolta, hogy még beéri Alot, ment is egy 12 ezreddel gyorsabb kört, akkor aztán rá is szóltak, hogy Vettel lassíts mer kiesel. Lassított, de már későn, féknek annyi. Végül valahogy begurult...miihii írta:Egyébként hogyan és mikor került Alonso Vettel elé?
Lemaradtam erről a jelenetről.![]()
Mivel várjak?Perrero írta:
addig a mekibe se kötünk/kötnek bele amig nem történik valami, Hamiltonra se mondták, h a köcs.g biztos le fogja szorítani xy-t.. mégcsak balesetveszélyes helyzet se volt ferkáéknál, szóval várjunk ezzelLewison jót röhögtem
-főleg kárörvendésből nézek amúgy f1et, bár a Rosberg-Vettel 2öst csipázom+talán massát is
A belső kamerás képsorok alapján nekem kummára nem úgy tűnt,h fogná a kormánytEazzy írta: Alo aztmondta, hogy nem kell elengednie a kormányt...kényelmetlen, de nem veszélyes. Hogy mi az igaz, mi nem, azt nem tudom.
.