Formula 1

Minden ami nem foci, de sport
Avatar
miihii
KHAL
Hozzászólások: 8429
Csatlakozott: 2008.04.23. 01:11:00
Tartózkodási hely: Zeg-Zeg-Zeg ZALAEGERSZEG

2010.05.16. 14:20:10

Hopp,egy érdekes infó.
Idén már nem a célvonaltól lehet előzni a SC után,hanem már az első SC vonaltól.Ez csak azért érdekes,mert sokan kibuktatok nemrég,amikor SC után Hami támadta Webbert (amikor ki is ment a pályáról) amiatt,h csak a rajt-cél vonaltól tehette volna.Ezek szerint mégsem :wink:

Ezért mondom azt folyamatosan,h amikor nem kap vki büntit,nem biztos,h azért mert puszipajtása börninek,hanem a szabályok változnak állandóan (és követhetetlenül...).
There is only one god, and his name is death~Syrio Forel
bence-barca
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5465
Csatlakozott: 2007.06.14. 17:19:38
Tartózkodási hely: Budapest

2010.05.16. 14:14:02

Sanama írta:Button hogy zúgott ki?
Kifüstölt a motor.
Sanama
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 8028
Csatlakozott: 2008.08.16. 11:49:04

2010.05.16. 14:11:22

Button hogy zúgott ki?
Avatar
Tdavid
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1334
Csatlakozott: 2009.05.09. 13:26:14
Tartózkodási hely: Itt is, ott is.

2010.05.16. 14:11:17

Buttonnak is szép versenye volt....Sajnálom h kiesett, mivel az egyik kedvencem :? :?
Kép
Lionel Kicsi Messi
Capitá del Barça
Hozzászólások: 988
Csatlakozott: 2007.12.28. 12:51:09
Tartózkodási hely: Kaposvár

2010.05.16. 14:08:17

Fernandoooóóó gyerünk csináld végig :P
gergo9
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2902
Csatlakozott: 2007.10.02. 12:19:09
Tartózkodási hely: Miskolc

2010.05.16. 13:31:18

Ronaldinho&Barca írta:Érdekes kis edzés volt. Véleményem szerint Alonso ma igen nagyot bukott, simán ott lehetett volna ma első 3ban, nagyon érezte a csomagot, ennek ellenére biztos pontszerző lesz, Monaco ide-oda. Merci nem értem miért régi rekonstrukciót hozta.. ez olyan egyet előre kettőt hátra játék szerűség nekem. A győzelem holnap a rajtnál eldőlhet, Webber innentől illene behúznia ilyen kocsival. Pedig azt hittem, most először elkaphatják a red bullt, de mégse. Kíváncsian várom a futamot, Alonsonak nagyon hajtania kell, mert hatalmas lehetőséget dobott el, Schumitól is többet várok, kellenek a pontok.

Felipét pedig többen megtalálják mostanában a tévében és sajtóban. Nos első futamokon azt hittem, mintha ugyan úgy tért volna vissza, de tényleg valami megváltozott nála. Leginkább Barcelonában éreztem, amikor Buttont beérte és meg se próbálta az előzést, nem tud olyan konstansan teljesíteni, bár nem csoda, amennyi balszerencse érte az elmúlt két évben.. hány győzelem, pont és egy vb cím veszett oda.. Lesz ő jobb is ennél, remélem holnap a rajtnál letolja a többieket.
A Mercedes-sel kapcsolatban annyi hogy keskenyebb a régi Mercedes ez Monacora elvileg jobb lenne de amennyit nyertek azzal hogy fordulékonyabb annyit vesztettek kb más tulajdonságokból egy a Mercedesnek elvileg jobban fekvő pályán mint a Barcelona-i. 7-8 hely dukált volna sajnos nekik ha Alonso nem töri össze a gépet a szabadedzésen.
Régebben a Ferrarinál volt ez jellemző hiába volt óriási fölényük minden pályán Monaco-ra ez elveszett mivel messze nekik volt a legszélesebb tengelytávú gépjük, mondhatjuk azt is hogy ez a Schumacher fejlesztette autókra jellemző nem hiába lett sokkal jobb Schumacher az új géppel.
Massa meg leginkább pálya ill hangulatfüggő néha képes egészen zseniálisan teljesíteni máskor meg teljesen beleszürkül a mezőnybe.
Avatar
Ronaldinho&Barca
Director del Fútbol
Hozzászólások: 4797
Csatlakozott: 2007.10.02. 19:49:32

2010.05.16. 13:05:28

Ahogy nézem neten 15 fok van Monacoban és az eső eléggé vszínű a versenyre, így érdekesebbé teheti az őrületet. :)
Visca El Barca!
Kép
Més que un club
Avatar
Ronaldinho&Barca
Director del Fútbol
Hozzászólások: 4797
Csatlakozott: 2007.10.02. 19:49:32

2010.05.15. 23:37:40

Érdekes kis edzés volt. Véleményem szerint Alonso ma igen nagyot bukott, simán ott lehetett volna ma első 3ban, nagyon érezte a csomagot, ennek ellenére biztos pontszerző lesz, Monaco ide-oda. Merci nem értem miért régi rekonstrukciót hozta.. ez olyan egyet előre kettőt hátra játék szerűség nekem. A győzelem holnap a rajtnál eldőlhet, Webber innentől illene behúznia ilyen kocsival. Pedig azt hittem, most először elkaphatják a red bullt, de mégse. Kíváncsian várom a futamot, Alonsonak nagyon hajtania kell, mert hatalmas lehetőséget dobott el, Schumitól is többet várok, kellenek a pontok.

Felipét pedig többen megtalálják mostanában a tévében és sajtóban. Nos első futamokon azt hittem, mintha ugyan úgy tért volna vissza, de tényleg valami megváltozott nála. Leginkább Barcelonában éreztem, amikor Buttont beérte és meg se próbálta az előzést, nem tud olyan konstansan teljesíteni, bár nem csoda, amennyi balszerencse érte az elmúlt két évben.. hány győzelem, pont és egy vb cím veszett oda.. Lesz ő jobb is ennél, remélem holnap a rajtnál letolja a többieket.
Visca El Barca!
Kép
Més que un club
Avatar
fanbarca
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 2194
Csatlakozott: 2010.05.15. 09:11:15
Tartózkodási hely: Szatmárnémeti

2010.05.15. 15:13:33

Hát ez nagyon izgalmas volt, én hiába vagyok nagy Vettel rajongó, nagyon szurkoltam Kubicanak! Ő a jelenlegi mezőny legagresszívabb és ugyanakkor legnyugodtabb pilótája és sokkal jobb autóban a helye! Nagyon meglepődnék, ha sohasem nyerne Forma-1es VB-t!
més que un club
Avatar
ozsimiki
Adminisztrátor
Hozzászólások: 19561
Csatlakozott: 2005.11.29. 21:16:22
Tartózkodási hely: Zalakaros

2010.05.15. 15:09:24

1.Webber --> űr idő, le a kalappal
2.Kubica --> előtte meg végképp :shock:
3.Vettel --> nagyon kellett,h a végére bejöjjön Hamilton és Massa elé,de rondán kikapott csapattársától
4.Massa --> bíztató
5.Hami --> győzelem most se néz ki, több nincs a kocsiban itt,azért Button papát elgyepálta
6.Rosberg --> régi építésű kocsi, kár,h nem hozta q2es eredményt
7.Schumi --> 0.050 volt a difi Nicohoz, jó ez, főleg régebbi konstrukcióban
8.Button --> háááááát láthattuk,h a Meki jobb mint a Merci, ehhez képest :roll:

Alonso pedig elég érdekes dolgokat művel mostanában, rajtkiugrás, most meg szabadedzésen megtöri a gépet, vébéjébe kerülhet, bár szerencsére (ilyet se sűrűn írok) nem vb esélyes gép még a Ferrari.
Kép
"Ha megfelelő a motivációd, az akadály mint olyan, nem létezik" M.O.
"Arra van a legnagyobb szükségem, hogy szükség legyen rám" M.O.
Avatar
ozsimiki
Adminisztrátor
Hozzászólások: 19561
Csatlakozott: 2005.11.29. 21:16:22
Tartózkodási hely: Zalakaros

2010.05.14. 18:03:20

Nah itt a nagyon érdekes, hogy nem tudott és miért előzni Button vita közben, túl vannak a srácok két szabadedzésen, igaz hagyományosan már csütörtökön Monte Carloban:

első edzés:

http://f1hirek.hu/hir/Monacoi_Nagydij_e ... 1005131140

második edzés:

http://f1hirek.hu/hir/Monacoi_Nagydij_m ... 1005131550
Kép
"Ha megfelelő a motivációd, az akadály mint olyan, nem létezik" M.O.
"Arra van a legnagyobb szükségem, hogy szükség legyen rám" M.O.
gergo9
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2902
Csatlakozott: 2007.10.02. 12:19:09
Tartózkodási hely: Miskolc

2010.05.13. 00:31:51

Vito írta: nézd meg, hogy ki kit előzött meg. a Sumi Button előzés a boxban történt, úgyhogy ezt ki lehet húzni. tulajdonképpen az összes előzés a mezőny utolsó harmadában történt, ott, ahol az autók között legalább 2 sec különbség van. kivéve a Rosberg-Hulkenberg esetet, amihez viszont Hulkenberg hibája kellett.
szóval részemről még ennyit a Button-Sumi lúzerkedéshez.
a hsz többi részével finoman szólva sem értek egyet
Nah akkor a végére sorold fel kik voltak az utolsó harmadot leszámítva előzési pozíción belül tehát körökön át folyamatosan 1mp-re vagy inkább belül. Webber,Hamilton,Vettel,Alonso ,Schumacher nem Button igen Massa nem utána Sutil-ék sem nagyon vagyis nem emlékszem rá , de ha eksön lett volna akkor pár képkocka erejéig biztos lekövették volna őket.
Hülkenberget érték utól aztán elején katalán kollégánk majd Rosberg előzte meg. Azon kívül tényleges támadási pozícióba nagyon, senki sem került vagy nem mutatták :D
De leírtam ezt is már lentebb szval tényleg nincs már miről beszélni.
:arrow:
Az összes top10-es pilóta nem került olyan szituba hogy egy ennyivel lassabb autót kellet volna megelőzni. Főleg nem egy ennyire előzéshez "előnyös" kocsival
Vito
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.02.07. 10:36:32
Tartózkodási hely: Szeged city

2010.05.12. 09:33:01

gergo9 írta:...
még egyetlen egy statisztikát szeretnék ehhez hozzáfűzni és részemről ezzel be is fejeztem a veled való vitát(?).

a hétvégi nagydíj összes előzése:

Overtaking summary - 5. Spanish Grand Prix

Lap 2 - 12 Petrov passed 20 Chandhok for 18th

Lap 3 - 23 Kobayashi passed 18 Trulli for 15th
12 Petrov passed 24 Glock for 17th
12 Petrov passed 18 Trulli for 16th

Lap 7 - 16 Buemi passed 25 di Grassi for 20th

Lap 8 - 16 Buemi passed 20 Chandhok for 19th

Lap 12 - 16 Buemi passed 24 Glock for 18th

Lap 13 - 16 Buemi passed 18 Trulli for 17th

Lap 17 - 3 Schumacher passed 1 Button for 6th

Lap 23 - 17 Alguersuari passed 10 Hulkenberg for 11th

Lap 49 - 4 Rosberg passed 10 Hulkenberg for 15th


Total overtakes: 11
Drivers: most overtaking moves: Sebastien Buemi (4), Vitaly Petrov (3)
Most times overtaken: Jarno Trulli (3), Karun Chandhok (2), Timo Glock (2), Nico Hulkenberg (2)

nézd meg, hogy ki kit előzött meg. a Sumi Button előzés a boxban történt, úgyhogy ezt ki lehet húzni. tulajdonképpen az összes előzés a mezőny utolsó harmadában történt, ott, ahol az autók között legalább 2 sec különbség van. kivéve a Rosberg-Hulkenberg esetet, amihez viszont Hulkenberg hibája kellett.
szóval részemről még ennyit a Button-Sumi lúzerkedéshez.
a hsz többi részével finoman szólva sem értek egyet
gergo9
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2902
Csatlakozott: 2007.10.02. 12:19:09
Tartózkodási hely: Miskolc

2010.05.11. 17:04:00

Vito írta: látom kötöd az ebet a karóhoz és még csak véletlen sem akarod elfogadni, vagy megérteni, hogy mit és mikor lehet a maiF1-ben. de tudod mit, legyen igazad, nem szeretek széllel szemben h.gyozni. Button balfék volt az összes többi top10-es pilótával egyetemben, akik szintén nem tudtak előzni Barcelonaban. a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.
:lol: Az összes top10-es pilóta nem került olyan szituba hogy egy ennyivel lassabb autót kellet volna megelőzni. Főleg nem egy ennyire előzéshez "előnyös" :D kocsival. Én Button támadó képességeit kritizáltam le is írtam a tényeket ill okokat miért kellett volna megoldania, nem igazán cáfolt meg egyszer sem tartósan 9-10 év alatt arra hogy köze lenne ebből a szempontból az élmezőnyhöz gyakoralilag mindenkinek ez a baja vele. Erről volt szó.
Vito írta: a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.
Nem írtam le pontosan, gondoltam némi logikával és F1 ismerettel ki lehet következtetni mire is gondoltam. Nem tényleges tolóerőről van szó hanem arról hogy a szélárnyékban lévő gép ahogy halad a másik mögött gyakorlatilag elvezeti a levegőt , így nem lesz levegő ami visszahasson az elől lévő kocsira csökken a leszorító erő és gyorsul ő is.
Remélem így világos már végre.


Schumacher azért tudott előzni, mert az egész versenyen ő töltötte a legrövidebb időt, 20.104 másodpercet a boxutcában, míg Button kerékcseréje 26.039 másodpercig tartott a behajtással és kihajtással együtt. Ennek oka az volt, hogy az első körök óta nem működött a kijelzője.

"Jenson kiváló versenyt futott, de a kormányán lévő kijelző korai meghibásodása miatt nem tudta a szokásos rajtolási procedúrát követni a boxkiállás során" - árulta el a McLarent irányító Martin Whitmarsh. - "Túlpörögtek a kerekei, így Michael meg tudta előzni. Nem tudta visszavenni a pozíciót, pedig jóval gyorsabb lett volna Michaelnél, ha tiszta előtte a pálya."

"A csapat folyamatosan közölte a rádión, hogy mely gombokat kell megnyomnom, de nem láttam, hogy jól csinálom-e" - tette hozzá Button. - "A fordulatszámot jelző lámpák sem működtek. A legtöbbször így is sikerült jól időzítenem a sebességváltást, de gyakran működésbe lépett a fordulatszám-szabályozó is, főleg amikor szélárnyékban voltam, és máshol kellett váltanom, mint általában."

"Olyan keményen próbáltam magam mögé utasítani, hogy kissé elkoptattam a gumijaimat. Az egyik elsőt kockásra fékeztem, a hátsókra pedig túl nagy terhelést róttam a kigyorsításokon. Az 5. hely nem az az eredmény, amire vágytunk, és nem is az, amit megérdemeltünk volna, hiszen remek tempót diktáltunk. Ezt azonban nem tudtuk kiaknázni, így felemás a mérlegünk."
Mindenesetre erről is megvan a véleményem régen rossz ha a fordulatszám kijelzőt kell bámulnia nem rutinból ill ösztönből vált, múltkor Alonso-nak volt hasonló de jóval komolyabb problémája asszem a váltóval mégsem lassult plussz melóval ill koncentrációval teljesen eltűntethető a különbség. Azon kívül még így is sokkal gyorsabb volt, Hamilton kiesése előtt futotta meg asszem a verseny leggyorsabb körét, szval ha még levonjuk a Hamiltonhoz képest a tudásbeli difit+a kijelzős cuccot, (Schumacher 10. leggyorsabb kört futotta meg a futamon) ez még akkor is nagyon sok.

Vito írta: FIA-->FOM-->FOTA
az F-csatorna egy 2010-es McLaren innováció. miután kiderült, hogy hatékony a többi csapat is elkezdte másolni, csakhogy korántsem olyan egyszerű a szerkezet, hogy azt 2-3 héten alatt le lehessen másolni és ugyanolyan hatékonyan beépíteni egy kész autóba. a McLaren eleve ezzel együtt tervezte az autót és pont ezért náluk lett a leghatékonyabb. a szabályoknak megfelelően lett kitalálva és megépítve, ugyanúgy, ahogy tavaly a DD. (amit szerinted azért kellett volna betiltani, mert az egyik csapat kumma gyors lett tőle :roll: )
mivel ezzel 1-1 csapat előnyt szerzett a többiekhez képest, elkezdődött a rinya és betiltották mindkettőt, mégegyszer mondom: teljesen szabályos újításokról van szó. olvasni tudok, tiszta, hogy a FOTA szavazta le a Mekit, de a szabályokat nem a FOTA szabja, a kereteket nem ők adják.
ha ésszerű, átlátható és egyértelmű szabályok lennének a Forma 1ben, akkor nem lenne ez a cirkusz minden egyes okosságnál, ami egyébként a lényege kellene hogy legyen az F1nek.


Ez nagyon szép és jó tisztában is vagyok vele de semmi köze nincs ahhoz amire reagáltam. Konkrétan egy mondatot ragadtam ki leginkább mikor Börni-t szidtad erre írtam hogy ezt a csapatok döntötték el.
Amugy most tényleg mi nem tiszta? A FOTA szűkítette azt a bizonyos keretet nem más.
Jövőre ténylegesen nem lenne nagy előny az F-csatorna erre az idényre meg már megvan a Mclaren előnye ebből a szempontból.
A dupla diffúzoros dologgal meg vicc összehasonlítani ott a Brawn meg a társai máshogy értelmezték a szabályokat a szerencsétlenek meg szabályosnak ítélték. Meg ugye a legfontosabb hogy a kettő nem egyforma előnyt hozott az F-Duct meg a D.diffúzor a tavalyi Brawn arra lett építve alvázastól mindenestől , az alvázat nem lehet módosítani évközben akkora hendikeppel indultak tavaly mint egy ház. Behozhatatlan volt az előny, alvázmódosítás nélkül . Tudtommal nem kaptak külön engedélyt a csapatok módosításra.
Ezzel tisztában kellet volna lenni az FIA-nak és megfelőlen reagálni nem elbaxni egy egész idényt.[/quote]
Avatar
miihii
KHAL
Hozzászólások: 8429
Csatlakozott: 2008.04.23. 01:11:00
Tartózkodási hely: Zeg-Zeg-Zeg ZALAEGERSZEG

2010.05.11. 16:06:39

Vito írta: mivel ezzel 1-1 csapat előnyt szerzett a többiekhez képest, elkezdődött a rinya és betiltották mindkettőt, mégegyszer mondom: teljesen szabályos újításokról van szó. olvasni tudok, tiszta, hogy a FOTA szavazta le a Mekit, de a szabályokat nem a FOTA szabja, a kereteket nem ők adják.
ha ésszerű, átlátható és egyértelmű szabályok lennének a Forma 1ben, akkor nem lenne ez a cirkusz minden egyes okosságnál, ami egyébként a lényege kellene hogy legyen az F1nek.
És azért elég érdekes,h azért törlik el,mert ha a többieknek is lesz ilyen F-csatornája,akkor már semmit sem fog érni + olyan fejlesztéseknek akarnak inkább teret engedni,amit más területen is tudnak hasznosítani. :roll:
Szal ha a F1ben egy F1es autó lesz vmitől jobb,gyorsabb,... az nem számít,mert a közutakon nem lehet vele mit kezdeni? #-o
Gratula a Ferrarinak,h elérte a saját verziós F-ductjával,h a többieknek sem lehet majd,annak ellenére,h az övék veszélytelen...Gondolom nem véletlenül ragaszkodott volna hozzá a Meki.Mivel ők ezzel együtt tervezték a vasat,jövőre megint szabhatják át a gépet...
Azt meg már írtam korábban is,h vicc kategória a FIA.Hetente nézték át a Mekiket szinte,mindvégig rábólintottak a fejlesztéseikre,aztán az első futam után már megvétóztak ezt-azt,plusz most a FOTA-val karöltve belekötöttek az F-csatornába is,mert van,aki félkezesre tervezte és mivel ezt veszélyesnek találták (szvsz joggal) inkább mindenkinél eltörlik.Dögöljön meg a szomszéd tehene is... :roll:
A tavalyi dupla diffúzoros huzavona után újabb ékes példája,h valami nagyon el van cseszve döntéshozói szinten.Kezdve a szabályzattal és annak ködös értelmezésével...
There is only one god, and his name is death~Syrio Forel
Vito
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.02.07. 10:36:32
Tartózkodási hely: Szeged city

2010.05.11. 11:35:19

gergo9 írta:8km difi végsebbeségbe borzasztó sok főleg úgy hogy nem csak az egyenesbe volt gyorsabb a Mclaren. Főleg hogy egy vagy két körbe megcsúszott a kigyorsításnál a Mercdes így bőven nem érte el a 303-t sem
aztán így sem sikerült.
Rosberg esete még nyilvánvalóbb volt jól fodul rá a célegyenesre, jó a kigyorsítás erre szélárnyékból meglövik a Mercedest.
Schumacher esete a mérvadóbb top speed tekintetében,ő (sajnos) nem volt szélárnyékban egyszer sem(bár szélárnyékban nem csak a hátsó ember gyorsul hanem némi tolóerőnek köszönhetően az előllévő is) Rosberg meg utolért pár embert.
Bár beállításbeli különbözőségek lehetnek,

Hamilton asszem kétszer ragadt be nagyon ember mögl de előtte ezret előzött és szólt is hogy fogy a gumi mint a gép Button meg friss gumikkal, meg a szuperkíméletes stílusával sem tudott egy éppkézláb akcíót elindítani. Nem ugyanaz a két eset.
látom kötöd az ebet a karóhoz és még csak véletlen sem akarod elfogadni, vagy megérteni, hogy mit és mikor lehet a maiF1-ben. de tudod mit, legyen igazad, nem szeretek széllel szemben h.gyozni. Button balfék volt az összes többi top10-es pilótával egyetemben, akik szintén nem tudtak előzni Barcelonaban. a tolóerős cuccot ne nagyon hangoztasd, mert totál marhaság.

még egy kis adalék, most találtam:

Schumacher azért tudott előzni, mert az egész versenyen ő töltötte a legrövidebb időt, 20.104 másodpercet a boxutcában, míg Button kerékcseréje 26.039 másodpercig tartott a behajtással és kihajtással együtt. Ennek oka az volt, hogy az első körök óta nem működött a kijelzője.

"Jenson kiváló versenyt futott, de a kormányán lévő kijelző korai meghibásodása miatt nem tudta a szokásos rajtolási procedúrát követni a boxkiállás során" - árulta el a McLarent irányító Martin Whitmarsh. - "Túlpörögtek a kerekei, így Michael meg tudta előzni. Nem tudta visszavenni a pozíciót, pedig jóval gyorsabb lett volna Michaelnél, ha tiszta előtte a pálya."

"A csapat folyamatosan közölte a rádión, hogy mely gombokat kell megnyomnom, de nem láttam, hogy jól csinálom-e" - tette hozzá Button. - "A fordulatszámot jelző lámpák sem működtek. A legtöbbször így is sikerült jól időzítenem a sebességváltást, de gyakran működésbe lépett a fordulatszám-szabályozó is, főleg amikor szélárnyékban voltam, és máshol kellett váltanom, mint általában."

"Olyan keményen próbáltam magam mögé utasítani, hogy kissé elkoptattam a gumijaimat. Az egyik elsőt kockásra fékeztem, a hátsókra pedig túl nagy terhelést róttam a kigyorsításokon. Az 5. hely nem az az eredmény, amire vágytunk, és nem is az, amit megérdemeltünk volna, hiszen remek tempót diktáltunk. Ezt azonban nem tudtuk kiaknázni, így felemás a mérlegünk."

gergo9 írta:Börniéknek semmi köze sincs ehhez.
A FOTA a pilóták érdekvédelmi szervezete hozta ezt a döntést, a FIA-tól lehetne még idén is KERS meg jövőre F-Duct.
A dupla diffúzort meg be kellet volna tiltani abban a pillanatban az első futam után, így teljesen elrontották az egész tavalyi idényt.
Szval na a FIA is megéri a pénzét Mclarennek is leokézza a difúzzort utána visszavonja, a Ferrarinak lehetőséget ad motorjai lemaradásának behozására mivel a Mercedeshez képest túl nagy a különbség, erre a motor hulladék(nem véletlenül főtt meg ennyi Ferrari motor idén) lesz megbízhatatlan, jön a következő engedély hogy javíthatnak ezen is.
FIA-->FOM-->FOTA
az F-csatorna egy 2010-es McLaren innováció. miután kiderült, hogy hatékony a többi csapat is elkezdte másolni, csakhogy korántsem olyan egyszerű a szerkezet, hogy azt 2-3 héten alatt le lehessen másolni és ugyanolyan hatékonyan beépíteni egy kész autóba. a McLaren eleve ezzel együtt tervezte az autót és pont ezért náluk lett a leghatékonyabb. a szabályoknak megfelelően lett kitalálva és megépítve, ugyanúgy, ahogy tavaly a DD. (amit szerinted azért kellett volna betiltani, mert az egyik csapat kumma gyors lett tőle :roll: )
mivel ezzel 1-1 csapat előnyt szerzett a többiekhez képest, elkezdődött a rinya és betiltották mindkettőt, mégegyszer mondom: teljesen szabályos újításokról van szó. olvasni tudok, tiszta, hogy a FOTA szavazta le a Mekit, de a szabályokat nem a FOTA szabja, a kereteket nem ők adják.
ha ésszerű, átlátható és egyértelmű szabályok lennének a Forma 1ben, akkor nem lenne ez a cirkusz minden egyes okosságnál, ami egyébként a lényege kellene hogy legyen az F1nek.
gergo9
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2902
Csatlakozott: 2007.10.02. 12:19:09
Tartózkodási hely: Miskolc

2010.05.11. 00:34:11

Vito írta:
miihii írta:
Én nem :wink:
Láthattuk korábban nála is,h hiába érkezik meg óriási tempókülönbséggel az előtte lévőre,ha nem tudja lendületből lenyomni,akkor megállhat a tudomány.Több ízben is csúnyán fennakadt már vkin,és ahogy körözget a másik mögött,nincs akkora leszorítóerő plusz fogy a gumi.Minél tovább van másik vas mögött,annál kisebb a sansz előzni úgymond erőből :? Ha a másik képes hiba nélkül védekezni,akkor akár komolyabb tempókülönbség is le tud redukálódni nullára.
Persze,ha előzni kell,akkor több a potenciál Hamiban,de a Mekiknél idén többször is igen látványosan kiütközött ez a beragadás. :?
miihii hsz-hez még annyit tennék hozzá, hogy nézzük már meg azt a hatalmas különbséget a két autó között:

végsebességek Barcelonaból:
Button 311.4 km/h
Schumacher 303 km/h

valaki még felhozta, hogy Rosberg azért nem tudta legyűrni Hulkenberget, mert a Mercedes végsebessége egy traktorhoz hasonló.
megnéztem mindkettő top speedjét:
Rosberg 311 km/h
Hülkenberg 308.1 km/h

szóval a MGP nem traktor, a McLaren pedig nem rakéta, 8 km/h pont annyit jelentett, h Button a célegyenes végére támadási pozícióba került.
8km difi végsebbeségbe borzasztó sok főleg úgy hogy nem csak az egyenesbe volt gyorsabb a Mclaren. Főleg hogy egy vagy két körbe megcsúszott a kigyorsításnál a Mercdes így bőven nem érte el a 303-t sem
aztán így sem sikerült.
Rosberg esete még nyilvánvalóbb volt jól fodul rá a célegyenesre, jó a kigyorsítás erre szélárnyékból meglövik a Mercedest.
Schumacher esete a mérvadóbb top speed tekintetében,ő (sajnos) nem volt szélárnyékban egyszer sem(bár szélárnyékban nem csak a hátsó ember gyorsul hanem némi tolóerőnek köszönhetően az előllévő is) Rosberg meg utolért pár embert.
Bár beállításbeli különbözőségek lehetnek,

Hamilton asszem kétszer ragadt be nagyon ember mögl de előtte ezret előzött és szólt is hogy fogy a gumi mint a gép Button meg friss gumikkal, meg a szuperkíméletes stílusával sem tudott egy éppkézláb akcíót elindítani. Nem ugyanaz a két eset.
Vito írta: nadeugye pontosan emiatt a Forma 1 a királykategória, éljen a technikai sport, éljen az innováció!
Börniék meg igazán lehúzhatnák magukat a wc-n.
tavaly a KERS és a DD, idén az F-csatorna! ebből kettő McLaren 'találmány'.
Börniéknek semmi köze sincs ehhez.
A FOTA a pilóták érdekvédelmi szervezete hozta ezt a döntést, a FIA-tól lehetne még idén is KERS meg jövőre F-Duct.
A dupla diffúzort meg be kellet volna tiltani abban a pillanatban az első futam után, így teljesen elrontották az egész tavalyi idényt.
Szval na a FIA is megéri a pénzét Mclarennek is leokézza a difúzzort utána visszavonja, a Ferrarinak lehetőséget ad motorjai lemaradásának behozására mivel a Mercedeshez képest túl nagy a különbség, erre a motor hulladék(nem véletlenül főtt meg ennyi Ferrari motor idén) lesz megbízhatatlan, jön a következő engedély hogy javíthatnak ezen is.
Vito
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.02.07. 10:36:32
Tartózkodási hely: Szeged city

2010.05.10. 13:20:58

ezzel sem vártak túl sokat:
betiltják az F-csatornát
nadeugye pontosan emiatt a Forma 1 a királykategória, éljen a technikai sport, éljen az innováció!
Börniék meg igazán lehúzhatnák magukat a wc-n.
tavaly a KERS és a DD, idén az F-csatorna! ebből kettő McLaren 'találmány'.

Bár a McLaren szerette volna megtartani a rendszert, a FOTA szavazásán kisebbségben maradt, a csapatok többsége biztonsági és pénzügyi szempontokra hivatkozva az F-duct ejtése mellett szavazott.
:lol: :evil:
Vito
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.02.07. 10:36:32
Tartózkodási hely: Szeged city

2010.05.10. 13:04:14

miihii írta:
gergo9 írta: A Button-Schumacher párharcban bármennyire is nagyon okosan csinálta Schumacher a két autó sebbesége között akkora volt a különbség hogy azt meg kellett volna Button-nak. Hamilton pölö megoldotta volna így vagy úgy ebben is biztos vagyok.
Én nem :wink:
Láthattuk korábban nála is,h hiába érkezik meg óriási tempókülönbséggel az előtte lévőre,ha nem tudja lendületből lenyomni,akkor megállhat a tudomány.Több ízben is csúnyán fennakadt már vkin,és ahogy körözget a másik mögött,nincs akkora leszorítóerő plusz fogy a gumi.Minél tovább van másik vas mögött,annál kisebb a sansz előzni úgymond erőből :? Ha a másik képes hiba nélkül védekezni,akkor akár komolyabb tempókülönbség is le tud redukálódni nullára.
Persze,ha előzni kell,akkor több a potenciál Hamiban,de a Mekiknél idén többször is igen látványosan kiütközött ez a beragadás. :?
miihii hsz-hez még annyit tennék hozzá, hogy nézzük már meg azt a hatalmas különbséget a két autó között:

végsebességek Barcelonaból:
Button 311.4 km/h
Schumacher 303 km/h

valaki még felhozta, hogy Rosberg azért nem tudta legyűrni Hulkenberget, mert a Mercedes végsebessége egy traktorhoz hasonló.
megnéztem mindkettő top speedjét:
Rosberg 311 km/h
Hülkenberg 308.1 km/h

szóval a MGP nem traktor, a McLaren pedig nem rakéta, 8 km/h pont annyit jelentett, h Button a célegyenes végére támadási pozícióba került.

Eazzy! nem csak te gondolod így, hetek óta ezt mondom én is, bár azért várjunk vele, mert még nagyon az elején vagyunk.
Avatar
Eazzy
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1971
Csatlakozott: 2009.11.14. 00:14:35

2010.05.10. 10:30:48

miihii írta:Egyébként hogyan és mikor került Alonso Vettel elé?
Lemaradtam erről a jelenetről. :oops:
Ahogy Fernando is mondta, Vettel kicsúszott az egyik kanyarban, mert a fék már akkor rakoncántlankodott, már akkor utol érte, majd emiatt ki is jött a boxba, így elé került. Aztán Vettel úgy gondolta, hogy még beéri Alot, ment is egy 12 ezreddel gyorsabb kört, akkor aztán rá is szóltak, hogy Vettel lassíts mer kiesel. Lassított, de már későn, féknek annyi. Végül valahogy begurult...

Egyébként érdekes, Vettelnél ez volt a 2ik fékhiba 5 futam alatt. Nem tudom, lehet csak én gondolom így, de szerintem ezek a Red Bull-ok 110%-ra vannak csavarva minden szempontból. Mivel egy körön ultra gyorsak, futamon viszont már nem akkora az előny, így úgy gondolom, hogy a nehezebb kocsival nagyon eszik a gumit, ami miatt óvatosabban kell menniük, plusz láthatóan a fék is hajlamos meghibásodni, és hát a motor durrantás sem elképzelhetetlen náluk. Csutkán megy az autó szerintem...
Ha így folytatják, nuku vb...bár nagyon nem lennék szomorú, mert akkor már Alo behúzhatja :lol:

Szerk: Egyébként néhány cikk erejéig szó volt arról, hogy Webber helyére érkezne jövőre Kimi. Szerintem a RB nagyhibát követne el, úgyis Vettelé a jövő, Webber tökéletesen egészíti ki, sőt néha meg is tudja verni, tehát amikor Vettel nem, akkor ő szállítja a pontokat. Kimi motiválatlansága miatt nem is értem mi értelme lenne. Webber tökéletes nekik.
Avatar
Fernando
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 8750
Csatlakozott: 2005.09.30. 16:11:15
Tartózkodási hely: U.S.S. Enterprise

2010.05.10. 06:44:23

Úgy került elé, hogy gyakorlatilag elment a féke, és motorfékkel haladt végig a pályán. Ha jól emlékszem talán még a boxba is kijött.
„Teljesen tehetetlenül érzed magad, ahogy látod, milyen kényelmesen, és élvezettel játszanak.” Raúl a Real-Barca után (2-6)
Avatar
miihii
KHAL
Hozzászólások: 8429
Csatlakozott: 2008.04.23. 01:11:00
Tartózkodási hely: Zeg-Zeg-Zeg ZALAEGERSZEG

2010.05.10. 00:12:33

Perrero írta:
addig a mekibe se kötünk/kötnek bele amig nem történik valami, Hamiltonra se mondták, h a köcs.g biztos le fogja szorítani xy-t.. mégcsak balesetveszélyes helyzet se volt ferkáéknál, szóval várjunk ezzel :wink: Lewison jót röhögtem :oops: -főleg kárörvendésből nézek amúgy f1et, bár a Rosberg-Vettel 2öst csipázom+talán massát is
Mivel várjak?
Azzal,h azt mondjam,h egy autóversenyző fél kézzel való vezetése veszélyes vagy azzal,h elmondjam,szerintem tuti oldalak lennének tele itt ezzel a témával,ha a Mekinél van ez a szitu?
ÉN így gondolom,ennyi :wink:

Egyébként hogyan és mikor került Alonso Vettel elé?
Lemaradtam erről a jelenetről. :oops:

Ezek a RedBullok meg elképesztőek idén.Ez az ital tényleg szárnyakat ad :lol: 8)
There is only one god, and his name is death~Syrio Forel
Avatar
miihii
KHAL
Hozzászólások: 8429
Csatlakozott: 2008.04.23. 01:11:00
Tartózkodási hely: Zeg-Zeg-Zeg ZALAEGERSZEG

2010.05.09. 23:42:50

Eazzy írta: Alo aztmondta, hogy nem kell elengednie a kormányt...kényelmetlen, de nem veszélyes. Hogy mi az igaz, mi nem, azt nem tudom.
.
A belső kamerás képsorok alapján nekem kummára nem úgy tűnt,h fogná a kormányt :wink: De mégha esetleg ujjheggyel hozzá is ér,akkor is köszönöm szépen 300as tempóknál...
There is only one god, and his name is death~Syrio Forel
Válasz küldése