Bob_Marley írta:Művszfilmek is hasonlóak, áltaában ezek nehezebben foghatók, de ha az ember megtalálja a mögöttes tartalmat, akko zseniális!
Bocs, hogy ennyit kiragadok a mondandódból, de csak erre reagálnék. Van itt 1-2 tag, aki néz művészfilmeket, s ezeket itt fel meg is említi, elemzi. Azonban ezek általában csak laikus felvetések. A rendezői filmek elég nehéz kategória. Hogy egy példával éljek: a középkori festészetben sem azt imádtuk, hogy úúú, a kép mondanivalója mennyire új és merész. A 200 millió Madonna a kis Jézussal képek között általában az ábrázolási bravúrok voltak jelentősek, s ez a filmeknél is megvan. Lehet művész b.ziságnak tűnik, hogy így mozog a kamera, meg úgy svenkel ki, meg az ilyen plánok, hosszú beállítás, gyors vágás stb., de ezek jelentősen meghatározzák a hangulati elemeket (tényleg görcsben van a gyomrod, felszabadult vagy te is, mint a karakter a vásznon stb.). Nem mondom, hogy a téma, a történet, a hátsó mondanivaló nincs ott, de attól még nem lesz "művészfilm". És ha valakivel művészfilmről beszélsz, akkor vigyázz vele (ha te nem ástad bele magad a témába). Sokan csak egy imidzsnek szánják a "művészfilm" nézést, amúgy lövésük sincs róla (művészmozik Pesten kiakasztóak ilyen szempontból). A sok sznobkodás velejárója (pl. a filmeknek mindig az eredeti címét mondják). De ha már egy kicsit utánaolvasol (középiskolás média tankönyvekből vannak egészen jók), egész más szemmel is tudod nézni.