
Formula 1
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Én egy Force India dobogót érzek, minden esélyük meglehet rá. Jöhet egy kaotikus verseny, ki tudja milyen lesz az idő, átlagosnál kicsit melegebb az eleje vagy bármi és a gumikkal jól bánnak. Ha ott tudnak maradni konstans a 6-7 körül akkor a gumicserékkel halászhatnak a zavarosban. Első Rosberg másodikra vagy RB vagy Ferrari, de harmadikra a kis tejbetök Perez odaférhet. 




- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Nem osztott nem szorzott ez a kiesés.
Ezt a hétvégét már szinte egy hónappal ezelőtt is lehetett tudni, hogy utolsó helyek egyikéről fog majd elindulni Lewisnak.




Korábban is volt már ilyen, hogy az edzéseken visszafogottabbak voltak a mercik aztán az időmérőre felkapcsolták takarékból az autót aztán jött a szokásos fél-egy másodperces előny. Nem hiszem, hogy most más lenne a helyzet ( adja az ég, hogy ne legyen igazam
).

FOOTBALL AND HANDBALL

TITO ETERN

TITO ETERN
- Ronaldinho&Barca
- Director del Fútbol
- Hozzászólások: 4795
- Csatlakozott: 2007.10.02. 19:49:32
S.Agüero írta:Kimi zárt az élen Spa-ban a harmadik szabadedzésen. Talán most egy szoros időmérő lesz a Mercedes-Redbull-Ferrari hármas között...
Köridőtől függetlenül biztató volt az a gyors köre, semmi csúszkálás, ellenkormányzás, jól vezethető volt az autó. Én már nem bocsátkozok jóslatokba, de örülnék ha végre össze raknának egy normális hétvégét végre a vörösök. Mondjuk egy ilyen sorrendet vasárnap elfogadnék.

Visca El Barca!

Més que un club

Més que un club
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Ő nem reagált rá egyből, helyesen. Majd a pályán fog és integet neki mikor megelőzi. 




- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
És a kontra

"that's why he is world champion and you are not."




- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Én nagyon szeretném, de megmondom őszintén nem hiszem, hogy ez sikerülne. Jövőre új autókkal valószínűleg új leosztás lesz, vagy legalábbis új fejezet és visszaeshetnek, ráadásul kőkemény ellenfelek vannak és Verstappent se sok választja el attól hogy világbajnok legyen hamarosan, Vettel még tuti éhes, Ricciardo is egyre jobb, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy vegyük azt megnyeri az ideit és még azon kívül négyet nyerjen....Az rohadt sok, én beérem azzal is ha Fangiot befogja, de jelen pillanatban a legfontosabb beérje idén a Professzort.Nero. írta:Soha nem gondoltam volna hogy bárki képes lesz Schumi rekordjait megdönteni, de Hamilton bőven veszélyes lehet rá, főleg hogy még csak 31. Az edzettsége eléggé rendbe van, 40 éves koráig simán nyomhatja.
Rosberg meg szokás szerint kezd szétesni ahogy közeledünk a szezon végéhez. Nem elég jó pilóta ahhoz hogy megakadályozza Hamilton 4. VB címét.


Osztja őket azért rendesen, de hozzáteszem a verseny hevében ez talán belefér, szidni nem szidott senkit, csak nehezményezte a kerékcserét.Alonso0190 írta:35 évesen nem hiszem, hogy beleesne még egy ilyen hibába a Mclarennél. Bár lehet, hogy csak az elfogultságom mondja ezt.De jó is lenne ha már ilyenekről beszélhetnék de sajna ez még messze van.


És én Rosberget idénre se írnám még le, sok van hátra és ahogy Lewisnak jött össze minden év elején úgy most neki. Viszont, amit sokan hiányoltak, hogy nem elég tökös azt mostanában megmutatja, hogy nem így van. Igaz hogy rosszabbul járt most, de megmeri húzni, hogy a végsőkig elmegy a szabályokban is és megpróbál minél agresszívabb lenni. Most majd jönnek Hamiltonnak a büntetések, bőven változhat pár futam alatt a felállás. A szünet mindenképp jól jön neki, mert Lewis nagyon elkapta most a fonalat. És remélem is, hogy kitart a végsőkig, de veszélyes a német, s szerintem a Mercedes is inkább a hazait támogatja.



Soha nem gondoltam volna hogy bárki képes lesz Schumi rekordjait megdönteni, de Hamilton bőven veszélyes lehet rá, főleg hogy még csak 31. Az edzettsége eléggé rendbe van, 40 éves koráig simán nyomhatja.
Rosberg meg szokás szerint kezd szétesni ahogy közeledünk a szezon végéhez. Nem elég jó pilóta ahhoz hogy megakadályozza Hamilton 4. VB címét.
Rosberg meg szokás szerint kezd szétesni ahogy közeledünk a szezon végéhez. Nem elég jó pilóta ahhoz hogy megakadályozza Hamilton 4. VB címét.
“Mindig is elakartam jutni Kínába. Soha nem gondoltam volna, hogy idővel Kína jön el hozzám.”
- Alonso0190
- Jugador del Barça
- Hozzászólások: 231
- Csatlakozott: 2012.08.24. 08:16:18
35 évesen nem hiszem, hogy beleesne még egy ilyen hibába a Mclarennél. Bár lehet, hogy csak az elfogultságom mondja ezt.
De jó is lenne ha már ilyenekről beszélhetnék de sajna ez még messze van. 


"Inkább vagyok a nyolcadik helyen egy olyan csapattal, ahol ezer ember azt akarja, hogy a hetedik helyen végezzek, mint a harmadik helyen egy olyannal, amelyik a fordítottját akarja." - Fernando Alonso
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
McLarent szeretem, mindig figyelem is őket és örülök is, hogy feljöttek, de speciel Alonso ne jöjjön.Alonso0190 írta:Na majd a nyári szünet után jön Fernando és a Mclaren aztán meglátjuk, hogy Hamilton mennyire fogja kitörölni a többiek orrát.Bob_Marley írta: Legyünk csak kevesen a topikban, az azt jelenti Hamilton kitörli a többiek orrát és nyer.![]()



Szezon második részére azt várom, hogy a RB elfog csípni győzelmet, s biztató lehet nekik, hogy a gyors pályákon is élnek, nem csak a kanyargósokon. Spaban sok minden benne van az időjárás miatt, lehet már ott felfog állni valamelyik bika a dobogó tetejére, szerintem Ricciardo, ő sokkal összeszedettebb pilóta. Lewisnak majd kell új motor, így benne van a büntetés, de most két Mercedesnek fekvő pálya jön, ennek azért örülök, mert Rosberg érezhetően kezd szétesni, +50 pontból lett -20. Persze jön a szünet, de most minden ellene játszik, ma is ez a büntetés meg előtte a rajt stb. Hozzáteszem én nem büntettem volna, nálam ez belefér kategória. Tudom hogy a szabályban papíron nem, de az erősebb kutya....kirakta a "vállát" és kitette a tinit parkolópályára, tökös volt, erre megbüntetik.
Sima élcelődés volt csak, jó McLarenre szükség van ahogy Ferrari is.



- Alonso0190
- Jugador del Barça
- Hozzászólások: 231
- Csatlakozott: 2012.08.24. 08:16:18
Na majd a nyári szünet után jön Fernando és a Mclaren aztán meglátjuk, hogy Hamilton mennyire fogja kitörölni a többiek orrát.Bob_Marley írta: Legyünk csak kevesen a topikban, az azt jelenti Hamilton kitörli a többiek orrát és nyer.


"Inkább vagyok a nyolcadik helyen egy olyan csapattal, ahol ezer ember azt akarja, hogy a hetedik helyen végezzek, mint a harmadik helyen egy olyannal, amelyik a fordítottját akarja." - Fernando Alonso
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Engem nem nagyon érdekel, hányan maradtunk vagy vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy sokan nézik, de régebben rajtam kívül még ketten (miihii és egy S betűs hosszú nevű srácS.Agüero írta:Bob, lassan egyedül maradsz a topikban.





- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Az a bizonyos rajt.
Lewis megint elképesztő volt, s kicsit sajnálom is, hogy most jön a szünet, mert Hammertime van kőkeményen egy ideje és nincs halandó, aki utol tudja érni mostanában. Remek futam volt sok akcióval a mezőnyben, s ő elől meg egészen zseniálisan beosztott megint minden erőforrást és behúzta a zsinór negyediket.
Zseniális volt, ahogy mindenki panaszkodott a hátsó gumikra az elején, ő meg elkezdte megfutni a leggyorsabb köröket 10-12 körös gumikkal.
És pont Németországban szúrt oda Rosbergnek, akinek elég kaotikus versenye volt. Sajnos a McLaren nem tudott megint kettős pontszerzést hozni, de Button ma nagyon élt, jól versenyzett. Ricciardo is pazar formában, neki is kicsit rosszkor jön a szünet. De ráfér a srácokra a pihenés, aztán Belgium.
Go LEWIS




Go LEWIS




- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Elsőt eltörölték, meg a dupla sárgásra is jött új szabály. A pályaelhagyást én jobban büntetném, pont amiatt hogy a legtöbb pályán van bukótér, ráadásul aszfaltos, így ha hibázol akkor megy tovább a dolog. Pedig szerintem ez lenne a legfontosabb dolog, hogy hibátlanul vezess. Régen ezzel nem volt gond, ott maradt a sóderban.Tromort77 írta:Egyetértek, hogy tényleg a pilóták tudását akarom én is látni, de az is vicces amikor nem szólhatnak a mérnökök, hogy szét fog esni alattad az autó. Ha pedig szólnak és meg tudják menteni az autót jön a büntetés. Miközben ezek olyan komoly gépek, hogy pilóta 300-nál nem fogja tudni, hogy na most ennyivel kellene lejjebb tekerni, hogy ne égjen meg az az adott kis gumitömítés.Bob_Marley írta:Nem egyértelmű, ez baj valóban. Ez a pályaelhagyási egyébként jó ötletnek tűnt, de rögtön írtál erre is egy kiskaput.Pedig nálam ez sarkalatos, hogy a legjobbakat akarom látni és aki hibázik az essen ki. Régen kavicságy volt aztán szevasz. Nyilván biztonsági okokból bukóterek vannak, de így meg néha emberek le-fel kocsikáznak a pályán kívül. Azok a szabályok, amik magukra hagyják a versenyzőket szerintem jók, s fontos hogy az kerüljön előnybe, aki nem hibázik. És ne tudják ha baj van a kocsival, hanem érezze, ne Kecskemétre menjen ha Mogyoródon van a futam stb, stb.
Raikkonennél én kettőt érzékeltem, s azon kívül írtam hogy lehetett még. De nem szóltak rá, így nem kellett aggódnia, de pont ez az, hogy mos ki dönti el, elhagyta vagy sem.Mindig, mindenen lehet vitatkozni.
Tehát ez is így elég megfoghatatlan, ami nem jó. Vagy zéró tolerancia legyen vagy ne legyen ilyen szabály. xy halad a 3. helyen, kiesne ha nem szólnának, hogy mit, hogy állítson az autón, hogy a fékek ne melegedjenek túl. Szólnak neki majd kap érte pár mp büntetést. Miközben ha meg valóban nem lenne rádió kiesett volna. Akkor ez megint csak hülyeség.
![]()
Nekem egyszerű a pályaelhagyás vizsgálása. Gól vonal technológia és csókolom.Ha valaki 4 kerékkel elhagyta a pályát és az adott szektorban gyorsabb volt akkor büntetni kell. Amennyiben csak hibázott, vagy nem tudta úgy bevenni és az adott szektorja nem javul úgy nem büntetendő. Ha pályaelhagyás segítségével nyert pozíciót vagy tartott meg pozíciót az ugyancsak büntetés.
Pont ezekről beszél Kimi is, hogy ha vannak szabályok akkor ne legyen lavírozás. Az is érthetetlen, hogy mnidig más korábbi pilóta segíti a FIA munkáját. Tehát akkor az ítéletek is mások lesznek.

Igazából az a baj szabályokkal, hogy soha nem fogsz tudni totál mindent kiszűrni, mert alapvetően pont erről szól az F1, hogy a kiskaput kell megtalálni és alkalmazni. Lsd dupla diffúzor, kipörgésgátló, hajlított padlólemez stb.
Sajnos Lewis elfékezte, így "csak" második, de bizakodó vagyok. Hiába Rosberg otthon van, de hátrafelé ezen a pályán talán még kevésbé kell figyelni, mert nagyon sokat jelent a motorerő, elől meg Rosberget hibára lehet kényszeríteni. Ott kell majd lenni végig mögötte és lecserkészni. De azt se bánom, ha otthagyja a rajtnál mint a Hungaroringen.

Go Lewis



https://twitter.com/FiftyBuckss/status/ ... 6709405696
Kimi még a rajt után. Ezt a közvetítés során nem mutatták. Csak tanult valamit a rallys évei alatt.
Kimi még a rajt után. Ezt a közvetítés során nem mutatták. Csak tanult valamit a rallys évei alatt.

Egyetértek, hogy tényleg a pilóták tudását akarom én is látni, de az is vicces amikor nem szólhatnak a mérnökök, hogy szét fog esni alattad az autó. Ha pedig szólnak és meg tudják menteni az autót jön a büntetés. Miközben ezek olyan komoly gépek, hogy pilóta 300-nál nem fogja tudni, hogy na most ennyivel kellene lejjebb tekerni, hogy ne égjen meg az az adott kis gumitömítés.Bob_Marley írta:Nem egyértelmű, ez baj valóban. Ez a pályaelhagyási egyébként jó ötletnek tűnt, de rögtön írtál erre is egy kiskaput.Pedig nálam ez sarkalatos, hogy a legjobbakat akarom látni és aki hibázik az essen ki. Régen kavicságy volt aztán szevasz. Nyilván biztonsági okokból bukóterek vannak, de így meg néha emberek le-fel kocsikáznak a pályán kívül. Azok a szabályok, amik magukra hagyják a versenyzőket szerintem jók, s fontos hogy az kerüljön előnybe, aki nem hibázik. És ne tudják ha baj van a kocsival, hanem érezze, ne Kecskemétre menjen ha Mogyoródon van a futam stb, stb.
Raikkonennél én kettőt érzékeltem, s azon kívül írtam hogy lehetett még. De nem szóltak rá, így nem kellett aggódnia, de pont ez az, hogy mos ki dönti el, elhagyta vagy sem.Mindig, mindenen lehet vitatkozni.


Nekem egyszerű a pályaelhagyás vizsgálása. Gól vonal technológia és csókolom.

Pont ezekről beszél Kimi is, hogy ha vannak szabályok akkor ne legyen lavírozás. Az is érthetetlen, hogy mnidig más korábbi pilóta segíti a FIA munkáját. Tehát akkor az ítéletek is mások lesznek.
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
Nem egyértelmű, ez baj valóban. Ez a pályaelhagyási egyébként jó ötletnek tűnt, de rögtön írtál erre is egy kiskaput.
Pedig nálam ez sarkalatos, hogy a legjobbakat akarom látni és aki hibázik az essen ki. Régen kavicságy volt aztán szevasz. Nyilván biztonsági okokból bukóterek vannak, de így meg néha emberek le-fel kocsikáznak a pályán kívül. Azok a szabályok, amik magukra hagyják a versenyzőket szerintem jók, s fontos hogy az kerüljön előnybe, aki nem hibázik. És ne tudják ha baj van a kocsival, hanem érezze, ne Kecskemétre menjen ha Mogyoródon van a futam stb, stb.
Raikkonennél én kettőt érzékeltem, s azon kívül írtam hogy lehetett még. De nem szóltak rá, így nem kellett aggódnia, de pont ez az, hogy mos ki dönti el, elhagyta vagy sem.
Mindig, mindenen lehet vitatkozni. 

Raikkonennél én kettőt érzékeltem, s azon kívül írtam hogy lehetett még. De nem szóltak rá, így nem kellett aggódnia, de pont ez az, hogy mos ki dönti el, elhagyta vagy sem.





Na ezaz, hogy nem elég egyértelműek a szabályok, ezzel van a baj.Bob_Marley írta:A ... kifejezéssel próbáltam érzékeltetni, hogy csúnya volt.![]()
A szabály rész meg olyan, hogy nem teljesen egyértelmű, Rosberg szerintem jól csinálta, mert elment a végsőkig a szabály értelmezésében. Persze ott a másik fele, hogy nem poénból van sárga zászló és láttunk már ilyenből bajt, de akkor legyen az hogy le kell lassítani megengedett sebességre és nincs vita, így meg lehet mondani ő lassított. Kimi-Max eset elég egyértelmű volt, ahogy Raikonnennek meg a pályaelhagyásai voltak olyanok, hogy szemet hunytak szerintem felette mikor szólt a holland is. Vagy hát nem nagyon esett szó hánynál járt, de határon volt a finn.
Ugye úgy szólt a hétvégére a szabály, hogy 4 pályaelhagyás után jár a büntetés. Alonso is megállt 3nál. Kimi-nek egyszer nem szóltak a fülére a csapattól, hogy oda kellene figyelnie. (de majd kikeresem a rádiózásból) Egyszer szólt Max és annyi, de az sem biztos, hogy a tükörből jól látta. De ez a szabály is baromság. Ennyi erővel ha a futam végén vagy és tudod, hogy még nincs büntid akkor a végén kihasználod mert tudod, hogy 3 még belefér? Minden ilyen kérdéses résznél mérni kell az időt, ha elhagyta valaki 4 kerékkel és előnyt szerzett vele időben akkor ki kell osztani 5 mp-t, nem kiadni, hogy 4 még belefér de 5ért már büntetünk.
Elméleti kérdés. Ha Kimi mondjuk defektet kap az eset miatt akkor is ugyan így nem lett volna büntetés? Nekem ez a lavírozás nem tetszik. Csomószor engednek dolgokat csak azért mert egyedül pont az érdekes az adott futamon. Nincsenek egyértelmű szabályok és szerintem ez baj. Ami az egyik hétvégén szabálytalan az a másokon nem.
Nem csak a Kimi-s eset miatt mondom. De ezen a hétvégén kiéleződött Rosberggel és a 107%-os szabállyal.
- Bob_Marley
- Presidente del Barça
- Hozzászólások: 20023
- Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14
A ... kifejezéssel próbáltam érzékeltetni, hogy csúnya volt.
A szabály rész meg olyan, hogy nem teljesen egyértelmű, Rosberg szerintem jól csinálta, mert elment a végsőkig a szabály értelmezésében. Persze ott a másik fele, hogy nem poénból van sárga zászló és láttunk már ilyenből bajt, de akkor legyen az hogy le kell lassítani megengedett sebességre és nincs vita, így meg lehet mondani ő lassított. Kimi-Max eset elég egyértelmű volt, ahogy Raikonnennek meg a pályaelhagyásai voltak olyanok, hogy szemet hunytak szerintem felette mikor szólt a holland is. Vagy hát nem nagyon esett szó hánynál járt, de határon volt a finn.

A szabály rész meg olyan, hogy nem teljesen egyértelmű, Rosberg szerintem jól csinálta, mert elment a végsőkig a szabály értelmezésében. Persze ott a másik fele, hogy nem poénból van sárga zászló és láttunk már ilyenből bajt, de akkor legyen az hogy le kell lassítani megengedett sebességre és nincs vita, így meg lehet mondani ő lassított. Kimi-Max eset elég egyértelmű volt, ahogy Raikonnennek meg a pályaelhagyásai voltak olyanok, hogy szemet hunytak szerintem felette mikor szólt a holland is. Vagy hát nem nagyon esett szó hánynál járt, de határon volt a finn.



